autoteket
  SØG
søndag  24/6-2018  uge 25
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 10/8-2012 10:46 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Subaru BRZ udstyres med navigation uden merpris

SUBARU Nordic har valgt at montere navigation i alle Subaru BRZ som en del af standardudstyret. Opgraderingen sker uden at prisen ændres. En Subaru BRZ i Premium-udgave koster stadig 549.000 kroner.

På trods af at Subaru BRZ kun lige er ved at blive introduceret på det danske marked, så er den nordiske tildeling af biler fra fabrikken allerede ved at være ordretegnet. Til næste års tildeling er det nu lykkedes for importøren Subaru Nordic at forhandle sig frem til større volumener fra fabrikken i Japan.

Samtidig meddeler importøren at man udstyrer alle BRZ med et navigationsanlæg fra Pioneer istedet for den enklere fabriksmonterede radio. Modellen hedder F840 og har blandt andet bluetooth til hands-free og et antal anvendelige applikationer til smartphones.

– En bil af denne kaliber skal have et matchende udstyrsniveau. Derfor vælger vi på eget initiativ at opgradere vore BRZ med den sidste nye teknik fra en af verdens mest anerkendte billydsproducenter, siger Torbjörn Lillrud, adm. dir. for SUBARU Nordic.

Prisen på Subaru BRZ vil ikke blive forhøjet som følge af opgraderingen, men stadig 549.000 , og er tillige inklusiv et skræddersyet garagedækken. 

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 10/8-2012 11:16 Fra nyhedsbrev Nr. 24/2012
Publiceret 13/6-2012 15:29 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

I år er Sveriges mest tilfredse bilejere endnu mere tilfredse

Subaru befæster sin stilling i året svenske udgave af AutoIndex. Efter tre førstepladser i træk (2009, 2010 og 2011) gav Subaru-ejerne endnu højere karakterer til sine biler i årets undersøgelse. Subaru måtte dog se sig slået på mållinien af et andet japanskt kvalitetsmærke – Lexus.

Forleden præsenteredes det svenske resultatet i AutoIndex 2012. Undersøgelsen er den største bil-forbruger undersøgelse i Skandinavien og årets svenske resultat bygger på 11.851 besvarelser om bilens kvalitet, værksteder, forhandlere og preferencer til mærket. Opgørelsen omfatter hele  26 bilmærker, hvilket er 4 flere end tidligere år.

Subarus resultater i AutoIndex er bemærkelsesværdige – ikke mindst grundet det faktum at mærket blev nummer 1 i 2007, 2009, 2010 og 2011. Subaru lykkedes i 2010 – som det første bilmærke nogensinde – at lægge beslag på førstepladsen i samtlige delmomenter af undersøgelsen.

Historiskt set plejer det at være tæt i toppen og årets undersøgelse er ingen undtagelse. For at kunne fordele pladserne i  Top-10 skulle der holdes styr på decimalerne. De tilfældigt udvalgte bilejere, som repræsenterer et tværsnit af landets bilejende befolkning skulle svare på 120 spørgsmål om deres bil. Undersøgelsesgrundlaget har været privatpersoner, som ejer biler af årgangene 2005-2011.

Resultaterne i AutoIndex bygger på fire delmomenter, hvor bilen som sådan er den vigtigste. Udover bilen, er det ejernes bedømmelser af forhandleren og mærkeværkstederne, som sammen med lojaliteten mod varemærket giver den totale placering.
– Vi er først og fremmest vældig glade over at kune øge vores i forvejen høje karakterer. Resultatet viser at vi har lykkedes med at leve op til vores kunders høje forventninger. Lidt ærgerligt at snuble på mållinien er det trods alt. Det føles alligevel OK, så længe modstanden er i form af et andet Japanskt kvalitetsmærke i premiumsegmentet, siger Torbjörn Lillrud, adm.dir. for SUBARU Nordic AB.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 13/6-2012 15:31 Fra nyhedsbrev Nr. 18/2012
Publiceret 2/12-2011 12:11 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Subaru BRZ løfter begrebet køreglæde til et højere niveau.

Få nye bilmodeller har der været flere speku­latio­ner om  end Subarus nye sportscoupé. Subaru BRZ fik verdenspremiere på Tokyo Motor Show og de første indtryk lover godt.   Subaru BRZ er en klassisk sportsvogn i moderne aftapning. En bil for den sande entusiast som udover et smart design vil have en køreoplevelse i verdensklasse.
BRZ står for Boxer engine Rear wheel drive Zenith.

Motoren i BRZ er en helt nyudviklet 2-liters Subaru Boxermotor, med direkte indsprøjtning og fire cylindre som yder 200 hk og 205 Nm. Subaru BRZ vil blive tilbudt med såvel manuel som automatisk gearkasse.

Subaru BRZ har ekstremt korte udhæng og lavest mulige tyngdepunkt. Sammenlignet med Impreza er motoren placeret ca. 10 centimeter lavere og 20 centimeter længere tilbage mod kabinen. Dette sammen med differentialebremse i bagakslen og direkte styring, borger for køreglæde på et helt nyt niveau.

Subaru BRZ er resultatet af et samarbejde mellem Subaru og Toyota. Subaru har ansvaret for produktion, produktudvikling, den nye platform, undervogn og motor. Toyotas del i projektet er primært eksteriør og interiør design.

Produktionen af Subaru BRZ og søsterbilen Toyota GT 86 begynder på Subarus fabrikker i Gunma i Japan i løbet af foråret 2012. Subaru BRZ lanceres i Danmark i løbet af sensommeren 2012. Prisen er endnu ikke fastlagt.

DATA
Mål l/B/H: 424/177/130 cm.
Akselafstand: 257 cm.
Vægt: 1.220 kg.
Motor: 2-liters Boxermotor
Boring x slaglængde: 86x86 mm.
Effekt: 200 hk.
Drejningsmoment: 205 Nm.
Transmission: 6-trins manuel/6-trins automatgearkasse, baghjulstræk.
Hjul: 215/45-17.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 2/12-2011 12:20 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2011
Publiceret 9/11-2011 14:42 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Endnu en Verdenspremiere fra Subaru på Tokyo Motor Show

Sports­coupéen Subaru BRZ bliver ikke den eneste verdens­premiere på Subarus stand på Tokyo Motor Show i decem­ber. Foruden sports­coupéen vil Subaru premiere­vise Subaru Advanced Tourer Concept.

Subaru  Advanced Tourer Concept viser vejen for en kommende sportsstationcar i C-segmentet. Konceptbilen er udstyret med en 1,6-liters direkte indsprøjtet Boxermotor med turbo og hybridteknik.

Data Subaru Advanced Tourer Concept
Mål l/b/h: 458/184/143 cm.
Motor: 1,6 liter Boxermotor med direkte indsprøjtning & turbo.
Gearkasse: Lineartronic, trinløs automatgearkasse.
Drivline: Permanent, symmetrisk 4-hjulsdrift. Hybridsystem.
Batteritype: Litium-jon.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 9/11-2011 14:58 Fra nyhedsbrev Nr. 37/2011
Publiceret 21/9-2011 15:09 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Verdenspremiere for Subaru XV

Subarus nye crossover fik en meget positiv modtagelse på årets biludstilling i Frankfurt. Subaru XV hæver overliggeren i C-segmentet og sætter ny standard for såvel brændstofforbrug som for brugbarhed. Faktum er at Subaru XV er både mere økonomisk og renere end mange kun 2-hjulstrukne konkurrenter i klassen.

Subaru XV drives frem af den seneste generationen Boxermotorer, har permanent  symmetrisk 4-hjulstræk og bliver den første model med såvel en ny 1,6-litersmotor som en ny Lineartronic automatgearkasse. Subaru XV har desuden "start-stop-system" som standard på samtlige benzinmotorer.

Subaru XV afliver definitivt myten om at 4-hjulstræk medfører høje udslip. Med sine kun 146 g/km deklasserer Subaru XV også de fleste kun 2-hjulstrukne klassekonkurrenter.

Subaru XV er en ægte crossover som kombinerer høj frihøjde (22 cm) med klassens laveste tyngdepunkt (58,5 cm), hvilket borger for klasseledende køreegenskaber. XV er testet til at kunne klare 72 km/t i undvigemanøvre, som modsvarer den svenske ”elgtest".

I skrivende stund er Subaru XV endnu ikke kollisionstestet af Euro NCAP, men alt peger på fem stjerner i henhold til de barske kriterier som gælder 2011. Alle Subaru XV har syv airbags, selealarmer på alle 5 pladser og VDC (antispin, antiudskridning & traction control) og brake assist som standard.

Subaru XV produceres i Gunma, Japan og lanceres i Europa i begyndelsen af 2012.  Den vil blive tilbudt med tre motoralternativer og såvel manuel gearkasse med høj/lav udveksling, som trinløs Lineartronic automatgearkasse. Priserne er endnu ikke endeligt fastlagt. På den kommende ”Biler for alle” biludstilling i Herning i oktober vil der være en snigpremiere på Subaru XV, som det første land i Skandinavien.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 21/9-2011 15:20 Fra nyhedsbrev Nr. 31/2011
Publiceret 1/9-2011 11:51 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Første officielle billede af den produktionsklare Subaru XV

Nu er der knapt 14 dage til­bage til dæk­kenet fjernes og en helt ny, pro­duk­tions­klar Subaru får Ver­dens­prem­iere. Subaru XV er en cross­over som er ud­vik­let med fokus på Europa og de høje krav som stil­les af for­brug­erne på dette marked.

Da den nye Subaru XV er ud­viklet og frem­taget med fokus på det euro­pæiske marked, er det helt natur­ligt at den pro­duk­tions­klare model  får sin Ver­dens­prem­iere på Euro­pas stør­ste og vig­tigste inter­natio­nale bil­messe. Til­fældet er unikt da Subaru aldrig tidli­gere har valgt at have en ver­dens­prem­iere på en Euro­pæisk bil­messe .

Subaru XV er en hård udfordrer i C-segmentet som kombinerer sportslig smidighed med førsteklasses fremkommelighed. Nøglen til den vellykkede kombination er naturligvis Boxermotoren. Trods hele 22 centimeters frihøjde, praler Subaru XV ligeledes med klasseledende køregenskaber, som med segmentets laveste tyngdepunkt.

Subaru XV er 445 cm lang, 178 cm bred, 157 cm høj og akselafstanden er 263,5 cm. Udstillingsbilen er bestykket med en med en 2-liters Boxermotor af tredje generation og Subarus trinløse automatgearkasse, Lineartronic. Samtlige motoralternativer vil blive præsenteret i forbindelse med premierevisningen i Frankfurt. Subaru XV introduceres i Danmark i første kvartal 2012.

Den helt nye Subaru XV afdækkes i forbindelse med pressekonferencen den 13. september klokken 09.30 på Subarus stand på bilmessen i Frankfurt. Udover verdenspremieren på den nye XV, vises sportscoupé konceptet Subaru BRZ Prologue – hvor man kan se den nye motor, og tage del i den avancerede teknik. Forud for premieren har Subaru åbnet en hjemmeside som vil blive opdateret kontinuerligt op til og under Frankfurt-messen:
www.subaru-global.com/11frankfurt/teaser

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 1/9-2011 11:58 Fra nyhedsbrev Nr. 29/2011
Publiceret 25/8-2011 12:51 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Nu er det officielt. Subarus nye sportscoupé skal hedde BRZ

Premieren for Subarus sportscoupé rykker tættere og tættere på. Subaru bekræfter nu at bilen skal have Verdenspremiere i november på Tokyo Motor Show. Samtidigt afsløres at den japanske sportscoupé kommer til at hedde Subaru BRZ.
BRZ står for Boxer engine Rear wheel drive Zenith.

Subaru BRZ er resultatet af et samarbejde mellem Subaru og Toyota. Subaru har ansvaret for produktion, produktudvikling, den nye platform, undervognsindstillinger og motor. Toyotas del i projektet er først og fremmest udvendigt og indvendigt design.

Grundstenen i projektet var at skabe en bil med sportslige, underholdende og trygge egenskaber. Eftersom Subaru har en lang og fremgangsrig motorsportshistorie med bred erfaring fra konkurrencearenaer indenfor rally og racing, var det selvfølgeligt at ansvaret for bilens hjulophæng, undervognsopsætning, motor og symmetriske drivline skulle pålægges Subarus ingeniører.

Motoren i BRZ bliver en helt nyudviklet 2-liters Subaru Boxermotor med fire cylindre og direkte indsprøjtning. Subaru BRZ vil blive tilbudt med både manuel og automatisk gearkasse.

Subaru BRZ vil få ekstremt kort udhæng og et meget lavt tyngdepunkt. Sammenlignet med en Impreza vil motoren blive placeret cirka 10 centimeter lavere og cirka 20 centimeter længere tilbage mod kabinen. Sammen med symmetrisk baghjulstræk og direkte styring, borger det for køreglæde på et helt nyt niveau.

Produktionen af Subaru BRZ og Toyotas version begynder på Subarus fabrikker i Gunma i løbet af foråret 2012. Subaru BRZ får offentlig Verdenspremiere på Tokyo Motor Show i november og lanceres i Europa i løbet af sommeren 2012.

Subaru afholder pressekonference på sin stand på Frankfurt-messen den 13. september Kl. 09.30. På standen vises et opdateret koncept – Subaru BRZ Prologue – hvor man kan se mere af teknikken.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 25/8-2011 12:55 Fra nyhedsbrev Nr. 28/2011
Publiceret 4/5-2011 04:45 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Sveriges mest tilfredse bilejere kører Subaru – tre år i træk

Idag præsenteres resultatet i AutoIndex 2011 i Sverige. Undersøgelsen er den største og bredeste bilforbrugerundersøgelse i Skandinavien og årets svenske resultat bygger på 15.547 forbrugersvar om bilkvalitet, værkstæder, forhandlere og loyalitet. For tredje år i træk kører Sveriges mest tifredse bilejere Subaru.

Subarus resultat i AutoIndex er bemærkningsværdige – inte mindst pga. det faktum at mærket placerede sig som etter såvel 2007, 2009, 2010 og nu 2011. Subaru lykkedes forrige år – som det første mærke nogensinde – at lægge beslag på førstepladsen i samtlige af undersøgelsens delmomenter. Selv årets resultat er historiskt idet at intet mærke hidtil har erobret titlen tre år i træk. Subaru har lavet et ægte hat-trick.

Historiskt set plejer det desuden at være tæt i toppen, men i årets undersøgelse er der en tydelig afstand til to’eren. De tilfældigt udvalgte bilejere, som repræsenterer et tværsnit af landet bilejende befolkning, har måttet svare på 130 spørgsmål om deres bil. Grundlaget har været privatpersoner, som ejer årsmodeller fra mellem 2004-2010.

Resultaterne i AutoIndex bygger på fire delmomenter, hvor bilen som sådan er den vigtigste. Udover bilen er det ejernes bedømmelse af forhandleren og mærkeværkstedet, som sammen med loyaliteten mod varemærket giver den totale placering. Resultaterne i de forskellige delmomenter, vil løbende blive offentliggjort i magasinet ”Vi Bilägare”.

– Vi er naturligvis vældig glade og stolte over at have været i stand til at forsvare titlen. De tidligere førstepladser har skruet forventningerne op hos alle nye kræsne Subaru-ejere som har byttet sin BMW, Mercedes eller Audi for at også at blive Sveriges mest tilfredse bilejere. At vi vandt udmærkelsen også i år viser at vi lykkedes med at indfri disse forventninger, siger Torbjörn Lillrud, adm. dir. for SUBARU Nordic AB.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 4/5-2011 04:46 Fra nyhedsbrev Nr. 18/2011
Publiceret 28/4-2011 19:57 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Den nye Subaru Impreza fik Påskepremiere i New York.

Im­preza er et af bil­verde­nens stær­keste vare­mærker. Model­len lance­redes  i 1992 og nu er det tid til en helt ny gene­ration. Med den nye Im­preza vil Subaru for­stærke sin posi­tion i det popu­lære C-seg­ment, mens mær­kets sports­vogns-DNA lever videre i den for nylig lance­rede STI Racing. Den helt nye Subaru Im­preza fik sin ver­dens­prem­iere på New York Auto Show op til påsken.

Den nye Impreza byder på mere plads i kabinen, på trods af at ydermålene er stort set uændrede fra nuværende generation.. Akselafstanden er 2,5 centimeter længere og A-stolpens nedre fæste sidder 20 centimeter længere fremme. Dørene har en ny struktur, som giver en bredere kabine. Den nye Impreza byder også på mere plads til benene på bagsædet, samtidig med at bredere døråbninger gør det lettere at stige ind.

Siddepositionen er noget højere end tidligere, hvilket sammen med de smalle, fremflyttede A-stolper og lavere placerede instrumentpanel giver et godt overblik og en følelse af god kontrol.

Den nye Impreza byder også på et helt nyt interiør med blødere materialer i højere kvalitet og et tre-egret sportsrat med alle nødvendige betjeningsknapper bekvemt integrerede.

Den nye Impreza er udviklet til at få højeste karakterer i alle internationale crashtests. Karosserikonstruktionen giver højere beskyttelse mod crash påvirkninger fra alle vinkler. I standardudstyret indgår også knæairbag på førerpladsen.

Priser og motoralternativer for det danske marked er endnu ikke fastlagt. Sikkert er det dog at den nye Impreza vil blive drevet af den seneste generation af brændstofseffektive Boxermotorer, have permanent og symmetrisk 4-hjulstræk, Subarus trinløse automatgearkasse Lineartronic, som alternativ til det manuelle gearskifte, samt start-stop teknik som standard.

Fjerde generation Subaru Impreza er planlagt til at blive lanceret i Danmark i andet halvår 2011 som 5-dørs hatchback.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 28/4-2011 20:02 Fra nyhedsbrev Nr. 17/2011
Publiceret 11/4-2011 09:52 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Verdenspremiere for Subaru XV Concept i Shanghai

Subaru byder også på en Ver­dens­prem­iere i Shang­hai. Når Auto Shang­hai 2011 slår dørene op for publi­kum den 21. april vil Subaru XV Con­cept have æres­plad­sen på Suba­rus stand.

Subaru XV Con­cept er et design­studie som afslø­rer form­erne på en helt ny cross­over i C-seg­mentet. Subaru XV Con­cept viser vejen for hvad som kan blive en ny trend i bilver­denen – en ægte cross­over som til­lige har en fod i SUV-seg­mentet.

Subaru XV loves at blive lige så hånd­terbar og køre­glad som en person­bil, sam­tidig med at den bliver lige så prak­tisk og kompetent som en SUV. Boxermotoren garanterer stabilitet og balance med sit lave tyngdepunkt og det symmetriske 4-hjulstræk giver forudsigelige køreegenskaber og Subarus anerkendte gode fremkommelighed ved besværlige forhold.

Subaru XV vil ikke erstatte nogen af Subarus nuværende modeller. Den nye XV medfører en øget bredde og et velkomment tilskud i modelprogrammet. 

Subaru har også oprettet en hjemmeside for konceptet.  Siden vil blive opdateret kontinuerligt frem til messen i Shanghai. Her kan du også se filmklip fra pressekonferencen.
http://www.subaru-global.com/xv_concept.html

Den helt nye Subaru XV er planlagt til at blive lanceret i foråret 2012.

Subaru XV Concept afdækkes i forbindelse med pressekonferencen på Subarus stand den 19. april 11.00  (04.00 dansk tid).

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 11/4-2011 10:13 Fra nyhedsbrev Nr. 14/2011
Publiceret 12/10-2010 12:23 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Subaru udfordrer på Firmabilsmarkedet

Det Japan­ske speci­alist mærke har fået et begræn­set antal luksus­biler til attrak­tive er­hvervs­lea­sing­priser til Dan­mark.

Trods de høj­este scorer i kunde­til­freds­hed og kvali­tet, har det ikke været nemt at få mærket slået fast i for­brug­ernes be­vidst­hed i Dan­mark. Dette vil Subaru nu lave om på med et par attrak­tive tilbud til firma­bilis­terne.
Model­lerne Legacy og Out­back kan nu er­hvervs­leases til attraktive beskatningsværdier for brugeren, og gode leasingydelser til Firmaet.

Salgschef for Subaru i Danmark Steffen Arnt udtaler; ” Vi må jo erkende at største delen af de modeller som Subaru markedsfører i Danmark hører til i firmabilssegmentet, og derfor er det os en stor glæde at det er lykkedes os at få specialrabatter på 2 varianter i businesssegmentet, som vi nu kan tilbyde erhvervsbilisterne med en rigtig attraktiv beskatningsværdi. Eksempelvis skal du kun beskattes af 368.206 kr. på en stor og lækker Legacy Stationcar med 2,5 liters motor med 167 HK og vores nye banebrydende Lineartronic automatgearkasse, mod en normalpris på 500.000 kr. og så får du læderindtræk, xenonlygter og det hele med, udover naturligvis vores kendte permanente 4 hjulstræk, der blandt andet gør det til en leg at køre i al slags vintervejr. Firmaet kan lease bilen for kun 4.299 ex moms over 36 mdr. og 60.000 kilometer og vil de have service med i prisen, - så slipper de med 400 kr. ekstra om måneden.”

Såvel firma som bruger, får også fornøjelsen af formentlig ikke at spilde så mange arbejdsdage på værksted, da Subaru er kendt for sine særdeles driftsikre biler.

Bilerne er i disse dage landet hos alle Subaruforhandlere over hele landet.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 12/10-2010 12:26 Fra nyhedsbrev Nr. 14/2010
Publiceret 4/5-2010 15:50 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Sveriges mest tilfredse bilejere er stadig Subaru ejere – år efter år

I dag præsenteredes resultatet i AutoIndex 2010. Undersøgelsen er den største og bredeste bilforbruger- undersøgelse i Skandinavien og årets resultat bygger i Sverige på 14.399 forbrugersvar om bilkvalitet, værksteder, forhandlere og loyalitet. Også i år kører Sveriges mest tilfredse bilejere Subaru.

Subarus resultat i AutoIndex i Sverige er værd at bemærke, ikke kun pga at mærket placerede sig som nummer 1 i såvel 2007 og 2009, og nu også i 2010, men også fordi  Subaru siden den forrige undersøgelse har forbedret sine karakterer yderligere i 3 af de 4 kriterier, og trækker rent fra konkurrenterne. Historisk set plejer det at være tæt i toppen, men i årets sejr findes der reel afstand til to’eren. 

 

Resultatet i AutoIndex bygger på fire delmomenter, hvor bilen som sådan er den vigtigste. Foruden selve bilen, er det ejernes opfattelser af forhandlerne, og værkstedet, som sammen med loyaliteten overfor varemærket, der giver den totale placering. Resultaterne i de forskellige delmomenter vil blive løbende offentliggjort i løbet af foråret.

Ja ja, nummer 1 i Sverige igen, men hvad så med Danmark?

Subaru har endnu ikke været at finde i det danske AutoIndex, og det har irriteret den ansvarlige for det Danske marked, Steffen Arnt voldsomt. ”Begrundelserne for at vi ikke har været at finde i undersøgelserne de tidligere år, har været at de ikke fik svar nok fra Subaru ejere, til at det kunne bruges statistisk. I år har vi opfordret Subaru ejerne via vores hjemmeside osv at give deres mening om deres Subaru biler tilkende hos Loyalty Group, som står for indsamlingen af spørgeskemaerne. Vi har ikke bedt dem om at svare positivt, bare om at deltage, så vi kunne være en del af resultatet. Det har medført omkring 200 besvarelser, som er knapt 10 % af alle Subaru-ejere og dermed langt mere end undersøgelsen kræver. Alligevel har Loyalty Group valgt ikke at anvende besvarelserne, og dermed udelukke Subaru for at være en del af resultatet i Danmark. Jeg kan kun tolke det derhen, at vores ejere generelt er så glade for deres biler, at vi, lige som det skete i Sverige, ville drøne direkte ind i toppen, måske endda allerøverst, - og at Loyalty Gruop dermed ikke stoler på resultatet. Så indtil det sker, så må vi ”nøjes” med at glæde os over endnu en 1.ste plads i Sverige, som iøvrigt deler importør med Danmark, Finland og de Baltiske Lande” slutter Steffen Arnt med slet skjult irritation.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 5/5-2010 17:58 Fra nyhedsbrev Nr. 6/2010
Publiceret 27/4-2009 09:04 Til udskrift | Send pressemeddelelse

SUBARU Nordic AB:

Nordens dygtig­ste Subaru me­ka­ni­ker findes i Køben­havn

Anders Bruun fra Finn Andersen A/S i BallerupI benhård konkur­rence med kollegaer fra hele Norden hev Anders Bruun sejren hjem i SUBARU Nordic Tech­nic­al Competition 2009. Til hverdag arbej­der An­ders hos Subaru-for­handleren Finn Ander­sen A/S i Ballerup ved Kø­benhavn. Udover æren, skal Anders re­præ­sen­tere SUBARU Nordic AB ved Europa-fina­len i Bruxelles.

Interessen for at deltage i den nordiske finale var større end no­gen­sinde og gennem lokale udtagelser havde fire autoriserede Subaru mekanikere fra lige så mange lande kvalificeret sig til den nordiske Finale, som blev afholdt den 23. april på SUBARU Nordic Service Aca­demy i Helsingborg.

"Konkurrencen er en god måde for os at måle kompetence niveauet over hele vores virksomhedsområde. Samtidig ansporer det alle Su­baru mekanikere til hele tiden at finslibe deres kundskaber og blive bedre. Det er også en vigtig del i arbejdet med vores vision om at fortsætte med at have Nordens mest tilfredse bilejere”, siger Rolf Björkman, servicemarkedsdirektør hos SUBARU Nordic AB.

Til finalen gjaldt det om at lave præcisionsmålinger, udlæse motor­data fra bilernes styrebokse samt lokalisere og analysere plantede fejl på fem forskellige Subaru modeller.

”Vi havde blandt andet ordnet det sådan at en Boxerdiesel sugede falsk luft og derfor kun kunne gå i tomgang. Det mest ”tricky” mo­ment viste sig til at være at måle en præpareret motorblok for at kun­ne afgøre hvilken toppakning som skulle bruges”, fortæller Niklas Gustafsson, uddannelsesansvarlig ved teknisk support hos SUBARU Nordic AB.

Det var langt fra en selvfølge at Anders Bruun ville få titlen. Stillingen imellem de fire finalister vekslede frem og tilbage i løbet af konkur­rencedagen. Anders var dog hele tiden at finde i toppen, og først i det allersidste moment lykkedes det at skille bukkene fra fårene.

– ”Selvfølgelig følte jeg at jeg havde en chance, men de andre gutter var sær­deles dygtige, og rigtig sikker var jeg først da Niklas præsen­terede slutresul­tatet”, sammenfatter Anders Bruun – Nordens dyg­tigste Subaru mekaniker.

Nu venter en endnu hårdere konkurrence for Nordens dygtigste Su­baru mekaniker. Allerede den 28. maj står Anders Bruun og Europas øvrige landes dygtigste mekanikere klar til at vise deres færdigheder ved den store finale i Bruxelles.

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 27/4-2009 09:14 Fra nyhedsbrev Nr. 18/2009
Publiceret 29/10-2008 16:23 Til udskrift | Send pressemeddelelse

International Motors (Nordic) AB:

SUBARU Nordic AB

Nu hedder vi SUBARU Nordic AB.
Som et led i vores bestræ­bel­ser på at forenkle og blive mere til­gæn­gelige, skifter Interna­tional Motors (Nordic) AB navn og hedder fra den 28. oktober

 

SUBARU Nordic AB.

 

Rent praktisk bliver der ingen forskel. Vi har samme adresse, telefon­nummer og organisationsnummer som tidligere.

– Det vil blive tydeligere for vores kunder og samarbejdspartnere, at vores firmanavn nu får samme navn som vores bilmærke, siger Tor­björn Lillrud, Adm. Direktør hos SUBARU Nordic AB.

Som en naturlig følge af navneskiftet, vil også vores E-mail adresser fuldt logisk blive ændret fra nn@im-nordic.com til nn@subaru.se   og nn@subaru.dk
Begge adresser vil dog fungere parallelt i en længere overgangs­pe­riode.

For den danske e-mailadresse til Steffen Arnt sarnt@subaru.dk vil der dog gå yderligere små 14 dage inden denne virker, men man kan fortsat anvende den kendte star.subaru@mail.dk

 

SUBARU Nordic AB
Telefon 0046424904950, sarnt@subaru.dk

Revideret 29/10-2008 16:38 Fra nyhedsbrev Nr. 44/2008
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

70 online Copyright © 2002-2018 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info