autoteket
  SØG
mandag  6/5-2024  uge 19
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 28/9-2009 11:39 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner på studietur til Bosal og Skoda

De deltagende AutoPartner værksteder foran Bosal fabrikken i Prag.AutoPartner arran­ge­re­de i sam­ar­bejde med Bosal en Auto­Partner værk­steds­tur til Prag, hvor bl.a. besøg på Bosal og Skoda fabrik­ken var på pro­gram­met.

Start­skuddet på turen var onsdag d. 16. sep­tember, mens solen end­nu var ved at stå op. Der var opsamling med bus igennem lan­det, før turen gik mod Prag. 54 for­ventningsfulde AutoPartner meka­nikere var om bord på dobbeltdæk­ker­bussen.

Deltagerne ankom til hotellet i Prag onsdag aften, hvorefter der var spisning sammen med repræsentanter fra Bosal og derefter rig mu­lighed for at opleve Prags natteliv. Torsdag morgen var der afgang til Bosals fabrik i Prag, hvor der var arrangeret rundvisning på fabrik­ken.

Her så man produktion fra start til slut. Bosal fabrikken i Prag er leve­randør af komplette udstødninger til bilfabrikker bl.a. Skoda, VW og Suzuki samt efter­markedet, herunder til Danmarks 37 au2parts gros­sister. Herefter gik turen videre til Skoda-fabrikken, hvor man både så hvor motorer/gearkasser bliver samlet og hvor de endelige biler færdigproduceres. Der fremstilles hver dag 2500 biler på denne fa­brik – alle individuelt tilpasset kundens ønsker.  

Fredag var der arrangeret guidet rundtur et par timer i det smukke Prag, før turen atter gik hjem til Danmark og en velfortjent weekend.

”Der har været stor efterspørgsel på turen fra vores 190 AutoPartner værk­ste­­der. Desværre gør pladsrestriktioner fra fabrikkerne det ikke muligt at have ubegrænset antal deltagere med, og derfor forløb til­meldingerne efter ”først-til-mølle” princippet. Men det er jo dejligt positivt, at vores AutoPartner værk­steder gerne vil med på sådan en studietur, hvor der jo også er rig mulig­hed for at networke med sine AutoPartner-kolleger”.

Vi lægger i AutoPartner stor vægt på at vores værksteder får et til­hørsforhold til både os som kæde men også til hinanden indbyrdes som AutoPartner værk­steder. Det er sådan en studietur bl.a. med til, når man har 3 dage til at vende hverdagsting med sine AutoPartner-kolleger”, siger Mads Vangsgaard, Kæde­kon­sulent for AutoPartner i Jylland. 

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 28/9-2009 11:43 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2009
Publiceret 19/5-2009 08:42 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner ligger i toppen

AutoPartner har i marts og april må­ned gennemført en vigtig kun­detil­fredsheds­analyse blandt kun­derne på 20 AutoPartner værk­ste­der fordelt geografisk over hele landet. Der del­tog mere end 300 bilejere i under­søgelsen, hvilket er en troværdig retningspil for kun­detilfredsheden på de danske Auto­Partner værksteder.

Kundetilfredshedsanalysen er et vig­tigt element i det samlede kon­cept ”forretningsudvikling”, som Auto­Partner netop har igangsat sammen med konsulentfirmaet Quistgaard & Lynge. Svarene på, hvorfor kunderne kommer på et AutoPartner værksted, og hvad de lægger vægt på som værk­stedskunde, har været afgørende. ”Sam­men med Quistgaard & Lynge har vi sammensat et on-line spørge­skema, der løbende giver os svar på en lang række forhold, som er vigtige for kunderne. Samtidig får de enkelte værksteder svar på, hvorfor deres kunder kommer på netop deres værksted, og hvilke kriterier kunderne har i forbindelse med valg af autoværksted”, ud­taler Mette Elisabeth Sørensen, Konceptchef for AutoPartner og fortsætter ” Det er afgø­rende svar for AutoPartner værkstederne, som nu bruges aktivt i den lokale markedsføring og ikke mindst som et måleværktøj i vores forretningsudviklingskoncept”.

Ambassadører

”Det har været bekræftende at se, at AutoPartner værkstederne har så tilfredse kunder, der stort set alle vil anbefale deres værksted til venner og familie. Det viser, at den lokale AutoPartner mekaniker, der leverer en god kvalitet til fornuftige penge, har alle muligheder for en god forretning”, udtaler Konceptchef for AutoPartner Mette Elisabeth Sørensen.Blandt de mere end 300 kun­der, der har svaret på analysen, er hele 95 % ambassadører. Altså ni­veuauet over ”meget tilfreds”. Godt 4 % er neutrale og under 1 % er ikke tilfredse. Analysen viser samtidig et stort forretnings­mæs­sigt grundlag for AutoPartner, idet 98 % af kunderne vil anbefale eller sandsynligvis anbefale et Auto­Partner værksted til venner og familie.
Til manges overraskelse er det ikke prisen, der er afgørende for kun­dernes valg af AutoPartner. Langt hovedparten af kunderne vælger AutoPartner, fordi de kender værkstedet fra tidligere besøg, og fordi de er blevet anbefalet Auto­Partner af familie og venner.

AutoPartner i toppen

Kim Quistgaard fra Quistgaard & Lynge har igennem flere år arbejdet med kundetilfredshedsanalyser i salg og eftermarked hos mærke­for­handlerne, og han udtaler: ”Det er rigtig godt gået af AutoPartner værkstederne. Sammenlignet med andre i autobranchen, må vi ko­nstatere, at AutoPartner ligger i toppen. Den store styrke i vores analyseværktøj er, at kundernes svar er online tilgængelige straks efter besvarelsen, og det giver optimale muligheder for at reagere og tilpasse kundebetjeningen omgående.”

Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 19/5-2009 08:44 Fra nyhedsbrev Nr. 21/2009
Publiceret 13/5-2009 11:38 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AUTOPARTNERE i skarp træning

Ib Lynge: ”Den viden vi skal bruge til at forbedre værkstedernes bundlinje, findes allerede i AutoPartner kæden” udtaler Ib Lynge fra Quistgaard Den danske værk­steds­kæde AutoPartner afholdte den 6. maj den første træ­nings­samling i forretningsudvikling på Viborg Stadion. Der blev dog ikke svedt på grønsværen, men i VIP loungen med udsigt hertil. Så tek­nikken med at nå i mål med de gode intentioner, lå lige til højre-benet!

AutoPartner har sammen med en af landets bedste konsulentvirk­somheder inden for autobranchen, Quistgaard & Lynge samt tidli­gere BMW direktør Ole Dahl Madsen udviklet de nu igangsatte træ­ningssamlinger. Et træningsforløb, der har det helt klare mål at for­bedre AutoPartner værkstedernes bundlinje. Selve formen på træ­ningssamlingerne er opbygget, så den direkte er medvir­kende til, at de gode intentioner bliver fulgt til måls og bliver til virkelighed ude på de enkelte AutoPartner værksteder.

Indhold med baggrund i virkeligheden

Selve indholdet i træningssamlingerne er bestemt ud fra, hvad der allerede har direkte positiv effekt på bundlinjen på forskellige Auto­Partner værksteder, så­kaldte bedste-praksis-værksteder. ”Den viden vi skal bruge til at forbedre værk­stedernes bundlinje, findes allerede i kæden”, udtaler Ib Lynge fra Quist­gaard & Lynge og fortsætter, ”der er mange gode måder at drive sin forretning på. Ved bedste praksis på et område finder vi de værksteder, der gør det bedst med positiv effekt netop på det område og lærer af det alle sammen. Her på den første træningssamling havde vi sat fokus på markedsføring, indskrivning og kundemodtagelse.” 

Bedste-praksis-værksteder

Ulrik fra AutoPartner værkstedet ”Din AutoReparatør” i Køge fortalte på denne 1. Træningssamling om sin bedste praksis inden for markedsføring med fokus på de resultater, han har opnået.De to værksteder, der til denne 1. trænings­samling var valgt ud som bedste praksis, var ”Din AutoReparatør” i Køge på markedsføring, og ”Renés Auto-& Elektroværksted” i Brædstrup på indskriv­ning og sy­stem. De fortalte begge de øvrige værksteder, hvad de netop gør på deres værksted og hvilken positiv effekt, det har på deres indtjening. Ulrik fra ”Din AutoReparatør” kan bl.a. dokumentere sin gevinst ved en nylig foretaget kundetilfredshedsanalyse, hvor 10 % af de ad­­spurgte er blevet kun­der, fordi de har set en lokal reklame for værk­stedet. Ulrik sikrer dermed det nødvendige flow af nye kunder via lokal markeds­føring. 100 % af de ad­spurgte vil alle anbefale ”Din AutoReparatør” til familie og venner.

Renés Auto-& Elektroværksted fortalte om sin bedste praksis inden for ind­skrivning, kundemodtagelse og faktu­re­ring. René har inden for det sidste år ændret proceduren med udgangspunkt i NotaPlan og Helios SB, som de vigtigste elementer i au2parts business systemet. En investering der bl.a. har forbedret effektiviteten på værkstedet med 25 % og nedsat kassekreditten væsentligt. René har derved opnået et af systemets vigtigste gevinster. De enkelte medarbejdere er nu i stand til at gennemgå fakturaen med kunden ved afhentning af bilen, og opnår derved i de fleste tilfælde kontant betaling. Renés Auto- & Elektroværksted kan også bryste sig af sin kundetilfreds­hedsanalyse, hvor 100 % af de adspurgte kunder vil anbefale værk­stedet til venner og familie.

Livlig dialog og handling

Med udgangspunkt i de to bedste praksis, og i kombination med den netop afsluttede landsdækkende kundetilfredshedsmåling, blev der efterfølgende arbejdet i mindre grupper. Her skulle alle fortælle om, hvad de gør i dag, og hvad de gerne vil forbedre. Afslutningsvis ud­arbejdede hver enkel deltager en konkret handlingsplan på områ­der­ne markedsføring, indskrivning og faktu­rering. Handlingsplaner som AutoPartner kædekonsulenterne Mads Vangsgaard og Jack von Mehren løbende skal hjælpe værkstederne med at virkeliggøre og få i mål. Der vil også være en opfølgning på de gode intentioner ved næ­ste træningssamling, som er planlagt til primo september.

Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk.  

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 13/5-2009 11:52 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2009
Publiceret 17/2-2009 10:03 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner lærling fik pokal

De ansatte hos Jysk Autocenter - fra venstre ses Dan Nielsen, ”årets bedste lærling” Mikkel Brinch Olsen, indehaver Jan Munch, Martin Erler samt Jan Dalhoff Hviid. Mikkel Brinch Ol­sen fra Auto­Part­ner-værk­ste­det Jysk Auto­center fik en flot pokal for ”årets bedste svendeprøve”.

Det er ikke uden stolt­hed, at værk­steds­in­de­haver ved Jysk Auto­cen­ter, Jan Munch kan ønske sin lærling Mikkel Brinch Olsen tillykke som nyudlært auto­me­ka­niker. Mikkel afslut­tede nemlig sin svende­prøve på Århus Tekniske Skole med den flotte karakter 10 (på den nye ka­rakter-skala). Han var dermed den lærling i klassen, der opnåede den højeste karakter, og det gav selvfølgelig en flot og velfortjent pokal.

Det kommer dog ikke som en overraskelse for Jan Munch og de øv­rige kol­leger hos Jysk Autocenter, at det er en dygtig lærling, de arbejder sammen med: ” Mikkel er utroligt engageret og god til at tale med kunderne, der kom­mer på værkstedet – det giver kunderne en stor tryghed. Han er lydhør og initiativrig og ikke mindst har han stor interesse og lyst til faget”, lyder det enstemmigt fra kollegerne.

Selv er Mikkel Brinch Olsen glad for anerkendelsen af sin indsats: ”Jeg er selv­følgelig rigtig stolt af mit resultat med svendeprøven. En af grundene til, at jeg også har kunnet gøre det så godt, er, at jeg har fået lov at udvikle mig både fagligt og menneskeligt på min lære­plads. Kollegerne er gode til at lære fra sig, og vi har en god om­gangs­tone på værkstedet”.

Selvom Mikkel Brinch Olsen nu er udlært som mekaniker, betyder det dog ikke, at han er færdig på skolebænken. ”Hos AutoPartner skal mekanikerne kunne deres håndværk. Derfor stiller vi krav om, at alle mekanikere følger et efter­ud­dannelsesprogram, så de ansatte altid er klædt på til at reparere selv de nyeste biler på markedet”, fortæl­ler AutoPartner konceptchef Mette Elisabeth Søren­sen. Hun tilføjer, ”derudover er det et krav, at AutoPartner-værkstederne delta­ger i en løbende og uvildig kontrol af kvaliteten på reparationer/ser­vice­eftersyn på værkstedet, og at de er tilsluttet værktøjskontrol. Såle­des er vi sikre på, at kvaliteten på værkstedet altid er i top og at ud­styret er 100% i orden og måler korrekt”.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 17/2-2009 10:13 Fra nyhedsbrev Nr. 8/2009
Publiceret 11/11-2008 11:05 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AUTOPARTNER HAR EN PLAN

Mette Elisabeth Sørensen, Konceptchef AutoPartnerDen danske værkstedskæde Auto­Partner gen­nemfører i no­vember en til­freds­heds­ana­lyse blandt Auto­Part­ner værk­ste­derne. Samtidig fore­tages en analyse af de dan­ske bilejeres forbrugsadfærd i forhold til deres autoværksted.

Den danske værkstedskæde AutoPartner er i gang med at lægge pla­ner for 2009. En proces hvor alle input skal indsamles, vendes og dre­jes for til sidst at ende op i konkrete planer for de aktiviteter, der skal virkeliggøres det kommende år. ”Vi har helt bevidst valgt at ind­drage alle vores medlemmer i denne proces ved ganske enkelt at spørge dem, hvad de synes om det, vi gør i dag, og hvad de mener, vi skal bruge kræfterne på fremover”, udtaler konceptchef Mette Eli­sa­beth Sørensen.

AutoPartner gør en forskel

Sanne Fredsøe, Marketingansvarlig AutoPartner Tilfredshedsanalyser anvendes af mange virksomheder i flere sam­men­hænge for at tage tempera­turen eller få en standpunktskarakter fra medar­bejdere, kunder og andre samar­bejds­partnere. ”Det kan være svært i den daglige kon­takt med vores medlem­mer at få den vigtige infor­mation om, hvad der virker eller gør en forskel ude på deres værksteder. Da vores mis­sion er at optimere indtjeningen på medlems­værkstederne, så kan tilfreds­heds­analysen gøre os klogere og dermed bedre i stand til at gøre en forskel”, fortsætter Mette Eli­sabeth Sørensen.

Kendskab hos bilejerne

En anden vigtig del i forhold til AutoPartner kæden, er de danske bil­ejeres adfærd i forhold til servicering af deres bil. Til at få et indblik heri har AutoPartner valgt at samarbejde med et anerkendt analy­seinstitut, som skal gennemføre 1.000 interviews i en velde­fineret og geografisk fordelt målgruppe. ”I den sammenhæng søger vi nogle betydningsfulde svar i forhold til kendskabet til AutoPartner, samt hvad der er vigtigt for bilejeren ved valg og brug af et autoværk­sted”, udtaler Sanne Fredsøe, marketingansvarlig for AutoPartner og fortsætter: ”Denne analyse er en basis forudsætning for, at Auto­Part­ners markedsføring rammer rigtigt i forhold til bilejerne. Både de, der i dag benytter et AutoPartner værksted, og de der ikke gør.”

Planer der virker

”En forudsætning for succes er, at det du gør, eller har tænkt dig at gøre, rent faktisk virker efter hensigten. Og da den berømte krystal­kugle stadig overlader lidt for meget til fantasien, så er der kun til­bage at forberede sig på bedst mulig vis. Derfor har vi valgt at tage professionelle analyseværktøjer i brug, som sammen med AutoPart­ner medlemmernes sunde fornuft og vurdering skal sikre, at Auto­Part­ner kæden har planer, der virker”, slutter Mette Elisabeth Søren­sen.


Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 11/11-2008 11:07 Fra nyhedsbrev Nr. 46/2008
Publiceret 27/10-2008 20:02 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

BOWLER TAGE MED I AUTO­PART­NERS MARKEDS­FØ­RING

Bowler TageDen danske værk­steds­kæde AutoPartner kører i øjeblikket en lands­dæk­­kende kampagne med Bowler Tage blandt andet kendt fra TV2 Zulu Djævleræs.

I ok­tober og november kører AutoPartner en lands­dækkende kam­pagne, hvor Bowler Tage, blandt andet kendt fra TV2 Zulu Djævle­ræs, er omdrejningspunk­tet.

”Vi har valgt Bowler Tage, fordi han er en herlig mand med en god, folkelig appel. Han er typen, der ikke ligger fingre imellem, men taler direkte fra hjertet.

Det er den slags ærlig markedsføring, som vi tror på”, fortæller mar­ke­tingansvarlig Sanne Fredsøe, som bl.a. har ansvaret for AutoPart­ners regionale og nationale kampagner. AutoPartner har allerede relation til Bowler Tage som støttesponsor for Nysumbanen ved Hobro, hvor Djævle­ræset er kørt.  

marketingansvarlig hos Autopartner, Sanne FredsøeKampagnens bærende medie er radio. Bowler Tage lægger stemme til den ene af to figurer i en dialog (han spil­ler sig selv), og hvor den anden, Bo, forsøger at finde søgte undskyld­nin­ger for ikke at møde til ræs. Bow­ler Tage ”overtaler” ham således i 6 for­skellige radio­spots til at møde op alligevel.

Et vigtigt element i kampagnen er at tilbyde bilejerne et sikkerheds­tjek. Når kulde, regn og slud sætter ind er det livsnødvendigt at bremser, dæk­tryk, vinduesviskere m.m. funge­rer optimalt, så man ikke er en sikker­hedsrisiko i trafikken. Derfor laver AutoPartner værk­stederne i kampag­neperioden et visuelt sikkerhedstjek til fast pris, så bilisten kan komme sikkert gennem vinteren.    

Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 27/10-2008 20:12 Fra nyhedsbrev Nr. 44/2008
Publiceret 1/10-2008 18:23 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AUTOPARTNER KÆDEN I FREMDRIFT

AutoPartner værkstedernes baglands team består nu af fra v. Julia Aakjær - Marketingassistent, Sanne Fredsøe - Marketingansvarlig, Jack von Mehren - Kædekonsulent på Sjælland og Fyn, Mette Elisabeth Sørensen - ny Konceptchef og Mads Vangsgaard - Kædekonsulent i Jylland.Den danske værk­steds­kæde Auto­Part­ner kan på flere fron­ter bry­ste sig af en po­sitiv udvik­ling. En udvik­ling der har betydet en øget til­slutning til og inter­esse for kæden.

Styrket bagland

På baggrund af dels den succes kæden har haft i løbet af specielt det sid­ste år samt forårets klare opdeling mellem AutoPartner værkste­der­­ne og au­2parts grossisterne, er baglandet i AutoPartner nu styr­ket med en nyoprettet koncept­chefs stilling. Netop for at AutoPartner fortsat er en attraktiv værk­steds­kæde for de godt 180 AutoPartner værkste­der, der er tilsluttet kæden i dag, og de værksteder som p.t. seriøst indgår i forhandlinger om et fremtidigt AutoPartner medlem­skab.

Vi er til for AutoPartner værkstederne

Én af AutoPartner teamets vigtigste opgaver, er at være der for Au­to­Partner værkstederne, i særdeleshed når de ringer til AutoPart­ner kontoret og ved kæde­konsulenternes besøg på værkstederne.
”Rin­ger der et værksted og har brug for hjælp, er det vores fornem­ste opgave, hurtigt at svare og hjælpe værkstedet”, udtaler marke­tingassistent Julia Aakjær, som er AutoPartner værkstedernes primæ­re daglige back up på telefonen. Julia hjælper bl.a. værkstederne med alle praktiske opgaver i forbindelse med værk­steds­­konceptet, samtidig med hun assisterer marketingsansvarlige Sanne Fred­søe med de regionale og nationale kampagner i AutoPartner.

Med to kædekonsu­lenter på landevejen be­søges AutoPartner værk­ste­derne minimum 3 gange årligt. ”Det er da klart, at vi ved etab­lering af nye AutoPartner værk­steder i starten besøger værk­stedet mellem 5 og 10 gange, el­ler de gange der skal til for alt er oppe at køre” under­streger kæde­konsulent Jack von Mehren, der har sin daglige gang blandt Auto­Partner værkstederne på Sjæl­land, Øerne og Fyn.

AutoPartner – et win-win koncept

Ønsker et værksted at indgå i AutoPartner kæden, koster det ikke noget i opstart og den månedlige kontingent er inklusiv adgang til markedets bedste tekniske data med udvidet hotline, som profes­sionelle værksteder ikke kan stå foruden i dag. ”Vi gør meget ud af at forklare og anskueliggøre, at et aktivt AutoPartner medlemskab ikke er en udgift men en indtægt, direkte på bund­linjen – populært sagt en ren win-win situation, udtaler kædekonsulent Mads Vangs­gaard, som har sin daglige gang blandt AutoPartner værkstederne i Jylland.

Det er ikke størrelsen men gørelsen…

AutoPartner værkstedernes baglands team består nu af fra v. Julia Aakjær - Marketingassistent, Sanne Fredsøe - Marketingansvarlig, Jack von Mehren - Kædekonsulent på Sjælland og Fyn, Mette Elisabeth Sørensen - ny Konceptchef og Mads Vangsgaard - Kædekonsulent i Jylland.

AutoPartner teamets daglige fokus bunder i et idégrundlag om at bibeholde og tiltrække kunder til AutoPartner værkstederne - En visi­on om at være fremtids­orienteret med en engageret aktiv ånd og med en mission om at optimere indtje­ningen på medlemsværk­ste­derne. ”Alt sammen fine ord, som kun er noget værd, hvis det også opleves som virkelighed på AutoPartner værkstederne” udtaler den nye konceptchef Mette Elisabeth Sørensen og fortsætter ”Det sikrer vi bl.a. ved, at gøre som vi siger og i realiteten ikke beskæftiger os med noget, hvor vi ikke kan svare ja til, om det har en positiv effekt for vores medlems­værksteder. Derudover har vi en klar ambition om kvalitet frem for kvantitet i AutoPartner kæden. Vi er en kæde af pro­fessionelle autoværksteder med vilje og kvalitet til fremtidens udfor­dringer” slutter Mette Elisabeth Sørensen.

Vil du vide mere om AutoPartner – se

www.autopartner.dk.

 

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 1/10-2008 18:57 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2008
Publiceret 27/5-2008 16:17 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

Føler du dig fastlåst i forholdet til dit værksted?

Således lød over­skrif­ten på den netop af­slut­tede kampagne Auto­Part­ner har mar­keds­ført mod slut­bru­geren. Formålet var at oplyse om, at man som bilejer ik­ke nødvendigvis skal køre til et mærkeværk­sted for at beholde fa­briks­garan­tien.

I autobranchen er det velkendt, at man ikke skal køre til et mærke­værksted for at beholde sin fabriksgaranti, men budskabet er endnu ikke trængt helt igennem til bilejeren – især ikke for indehavere af nyere biler.

Derfor lagde AutoPartner i forårets kampagne meget vægt på at oplyse bileje­ren, at der er andre alternativer end mærkeværkste­derne. Valg af værksted er dog ofte en gammel vane, der skal bry­des. Prisniveauet er en faktor, der kan være medhjælpende til at bryde denne vane, og flere og flere bilister får øjnene op for, at der er mange penge at spare ved at køre til et frit værksted, når de først bliver opmærksomme på, at dette alternativ findes.

”Alle AutoPartner værksteder følger et efteruddannelsesprogram for altid at være opdateret med den nyeste teknologiske udvikling inden for autobranchen. Derudover er AutoPartner den eneste værksteds­kæde i Danmark, hvor tekniske data er inkluderet i medlemskabet. Dette gør, at AutoPartner værkstederne er i stand til at servicere alle biler uanset mærke og årgang – også de helt nye,” udtaler værk­steds­­kædechef Mads Vangsgaard og fortsætter: ”Ny lov med virk­ning fra den 1. januar 2003 betød, at ejere af nye biler selv må bestemme hvilket værksted, der skal servicere bilen under garantien, og vi ser det derfor som vores pligt at oplyse bilejeren om dette ofte billigere alternativ, til trods for at vi bruger reservedele af original kvalitet”.

Kampagnen ”Føler du dig fastlåst i forholdet til dit værksted” forløb over 3 uger fra d. 28. april til 18. maj og bestod af helsides annoncer i landets regionale aviser f.eks. Amtsaviser og Stiftstidender. Dertil var det muligt at deltage i en konkurrence om at få stillet en Auto­Partner mekaniker til rådighed i 4 timer ved næste værkstedsbesøg – i alt 25 gavekort kunne vindes ved at deltage på

www.autopartner.dk.

Mange heldige vindere fordelt på hele landet, kan nu se frem til at benytte deres gavekort næste gang bilen skal til service eller repa­ration på et AutoPartner værksted og spare 4 timers arbejdsløn.  Og selvom man ikke vandt et gavekort i denne omgang, vinder man alli­gevel på en lavere værkstedsregning i forhold til de dyrere alterna­tiver ved næste gang at vælge et AutoPartner værksted.

Billedtekst: Lyserøde plyshåndjern skaffede opmærksomheden til annoncen og illustrerede samtidig det at være fastlåst i forholdet - AutoPartner har nøglen - nemlig bedre driftsøkonomi.

AutoPartner Værkstedskæden er en af Danmarks stærkeste kæder og består af over 170 frie værksteder i Danmark, der alle markeds­føres fælles under AutoPartner-logoet. AutoPartner gennemfører tvun­gen efteruddannelse og stikprøvekontrol af medlemmerne for at sikre en høj kvalitet.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 27/5-2008 16:19 Fra nyhedsbrev Nr. 22/2008
Publiceret 11/4-2008 07:49 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner styrker efterud­dannelse


Værkstedskædechef hos AutoPartner, Mads Vangsgaard
Ny viden, nyt net­værk og nye mulig­heder er nøgleor­dene til, hvor­for Auto­Part­ner har valgt AutoViden­cen­ter Fyn som sin fremtidige samar­­bejds­partner, når det gælder efterud­dannelse.

 

Viden skaber ambassa­dørkunder og ambassa­dørerne er vores frem­tid. Men de fortæller kun om deres gode ople­velser hos AutoPartner, hvis de er til­fredse. En af forud­sæt­ningerne er, at AutoPartner-værkstederne altid kan deres kram. Derfor er det vigtigt, at der løbende sker efter­uddannelse – hos AutoPartner er det et krav, at alle værksteder følger et målrettet uddan­nelses­forløb.

 

”Der er ikke noget nyt i at AutoPartner har krav om efter­uddan­nelse, og vi har også benyttet AutoVidencenter Fyn som en af vore samarbejdspartnere tidligere. Vi har dog valgt fremover at samle vores uddannelse hos AutoViden­center Fyn, da det er en centralt beliggende skole, sam­tidig med at de tilbyder en løsning, der passer godt til vo­res koncept”, udtaler værkstedskædechef Mads Vangs­gaard.

Han fortsætter: ”Skolen har meget stor erfa­ring og viden omkring efteruddannelse til autobranchen, og vi anser det som relevant, at vores efteruddannelse indbefatter under­visning med det nyeste udstyr, samtidig med at der er mu­lighed for at medbringe sit eget. Ydermere er det vig­tigt, at AutoPartner gør alt, hvad der er muligt for at hjæl­pe og styrke værkstederne i dagligdagen. For at følge med i udviklingen i dag og kunne udføre reparationer på alle bil­mær­ker bliver vi simpelthen nødt til at følge med i, hvad der sker af udvikling inden for de forskellige systemer og bilmærker”.

 

AutoPartner-værkstederne er også tilfredse med valget af Auto­Videncenter Fyn som fremtidig samarbejdspartner inden for efter­uddannelse. En af fortalerne er Robert Han­sen fra Kværkeby Auto & Dækcenter: ” Kurserne har styr­ket min viden og gjort, at jeg føler mig bedre klædt på, når jeg skal udføre mit arbejde – især på de nye biler. Og så er det altid sjovt at lære noget nyt og få brudt hver­dagen”.

 

AutoPartner har i dag 170 værksteder fordelt over hele landet.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 11/4-2008 08:04 Fra nyhedsbrev Nr. 15/2008
Publiceret 14/12-2007 16:02 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

Autopartner grossister i fuld fremdrift

Thomas Lund7 nye gros­sister og over 40 nye kolle­ger blev det til i 2007 inden for Auto­Part­ner gros­sist­kæden. Værkstederne har derfor nu adgang til kvalitets­reserve­dele og høj service syv nye steder i Danmark– og AutoPartner fort­sætter frem­driften med fuld fart i 2008.

Haderslev, Holstebro, Lemvig, Randers, Slagelse, Hobro og Bramming – listen af byer nåede op på 7, før 2007 afrundes efter et stærkt år indenfor Auto­Part­ner. Dermed består AutoPartner nu af 37 afdelinger fordelt i hele Danmark, der samarbejder omkring efteruddannelse, indkøbsaftaler, markedsføring og meget mere til glæde og gavn for landets værksteder.

”Vi har i 2007 haft stor fokus på at tilgodese værksteder i nye områ­der, så de har mulighed for at købe kvalitetsreservedele fra en leve­randør med danske rødder. For at imødekomme dette behov har vi oprettet nye afdelinger, der med flotte lokaler og et bredt varesor­timent kan servicere værkstederne her og nu”, udtaler Konceptchef Thomas Lund og fortsætter: ”Vores grossister tilbyder i dag flere daglige vareture, da vi ved det er vigtigt for værkstederne at kunne færdiggøre reparationer med det samme, så der ikke opstår spildtid på værk­stedet. Med over 25.000 varenumre på lager hos grossisten og yderligere mu­lig­hed for at trække på 150.000 varenumre fra dag til dag, kan AutoPartner grossisten fuldt dække dette behov. Vi udvi­der derudover hele tiden sorti­men­tet. F.eks. er motorstyringsdelen kraftigt udvidet i 2007, og vi arbejder hele tiden på nye tiltag - blandt andet OE dele, som vi bruger til at lukke huller i eksi­sterende sortiment. Ydermere har vi aftaler med langt de fleste leverandører inden for værktøj, maskiner og forbrugsartikler – kort sagt, vi har alt et værk­sted har behov for.”

Ambitionerne er ikke sat i frigear, og fremdriften vil fortsætte i 2008 for at sikre at AutoPartner også fremover kan markere sig i markedet som Danmarks største grossistkæde på danske hænder. 

I takt med flere grossister, er AutoPartner værkstedskæden også i vækst og består nu af over 160 frie værksteder fordelt over hele lan­det.   

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 14/12-2007 16:05 Fra nyhedsbrev Nr. 50/2007
Publiceret 3/12-2007 15:55 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

HR-Reservedele fejrer 25 års messe-jubilæum

­AutoPartner gros­sist HR Reser­ve­dele afholdt endnu en messe med succes – den 25. i ræk­ken, så der var lagt op til sølv­bryl­lupsfest – helt uden slinger i val­sen.

Teltet var slået op på ingen tid, da HR Reser­vedele for 25. gang slog dørene op for den lokale messe – det er efter­hån­den prøvet så man­ge gange, at medar­bejderne hos HR Reser­vedele nærmest hjælper teltfir­maet i stedet for omvendt. 

Messen blev denne gang afholdt den 21. og 22. november. Der var 28 udstillere de 2 aftener, og alle havde fundet gode tilbud frem til de besøgende. Personalet hos HR Reservedele samt deres ægte­fæl­ler sørgede for en god stemning og ikke mindst bespisning på bed­ste messe-manér.

”Vi har kun fået gode tilbagemeldinger fra både kunder og udstil­lere. Der blev lavet mange handler og ikke at forglemme fik de besøgende svar på en masse spørgsmål fra de mange leverandører. Vores for­nemmelse er, at man­ge kunder bruger aftenen til at blive opdateret, da der her er plads til en uformel snak hen over reservedele og værk­stedsudstyr,” udtaler indehaver Henning Thomsen fra HR Reser­vedele. ”Efter end­nu en messe, der var godt besøgt og med fin stem­ning, kommer der helt sikkert også en messe nr. 26 – vi må jo gå efter guldbrylluppet også,” slutter han. 

Årets messe var den første i AutoPartner regi, eftersom HR Reser­vedele blev en del af dette koncept i januar i år. Det betød, at der var ekstra gode tilbud på årets messe via de mange samhandels­partnere, der er i konceptet. AutoPartner har over 30 samhandels­aftaler med branchens stærke leverandører.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 3/12-2007 15:56 Fra nyhedsbrev Nr. 49/2007
Publiceret 25/10-2007 15:34 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner-lærling med TOP-karakterer

 Fra venstre ses værkstedsindehaver ved Autoværkstedet 1, Kurt Gregersen, og ved siden af ham Søren Vig AndersenNordjysk Auto­Part­ner lærling kunne af­slutte sin svende­prøve som auto­me­kaniker til UG med kryds og slange.

Det er ikke uden stolt­hed at værk­steds­in­de­haver ved Auto­værk­ste­det 1, Kurt Greger­sen, kan ønske sin lærling Søren Vig Andersen 20 år, til lykke som nyudlært auto­­mekaniker. Søren afsluttede nemlig sin svendeprøve på Aalborg Tekniske skole med topkarakteren 12 (høje­ste karakter på den nye karakter-skala).

Det kommer dog ikke som en overraskelse for Kurt Gregersen, at det er en dygtig lærling han har på sit værksted: ” Søren er utroligt en­ga­geret og god til at tale med kunderne, der kommer på værkstedet – det giver kunderne en stor tryghed. Det faglige er naturligvis også på plads. Både det praktiske i, hvordan en bil er skruet sammen, men også brugen af PC, testere, m.m. har han fuld­stændig styr på,” slutter Kurt Gregersen.

Den faglige kunnen har gjort, at Søren i dag i sin fritid er chef-meka­niker for racing 9000 – et Ferrari team med 4 stk. 360 Challenge Ra­cere og en del gade-Ferrarier. Den titel kom på plads, efter at en af kunderne hos Autoværkstedet 1 bragte sin skadede Ferrari til repa­ration på værkstedet. Søren fik opgaven og løste den til kundens store tilfredshed og blev herefter tilbudt jobbet som chef-mekaniker, når teamet er ude til en lang række arrangementer og konkurrencer i løbet af et år. 


AutoPartner Værkstedskæden er en af Danmarks stærkeste kæder og består af ca. 150 frie værksteder i Danmark, der alle markedsfø­res fælles under AutoPartner-logoet. AutoPartner gennemfører tvun­gen efteruddannelse og stikprøvekontrol af medlemmerne for at sikre en høj kvalitet.

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 25/10-2007 15:44 Fra nyhedsbrev Nr. 43/2007
Publiceret 22/10-2007 16:26 Til udskrift | Send pressemeddelelse

AutoPartner administration:

AutoPartner udvider i det vestjyske

AutoPartner udvider i det vestjyskeAutoPartner Grossist Renové åb­ner en ny af­deling i Bram­ming - en ud­vi­delse i forhold til de i for­vejen ek­si­sterende af­de­linger i Ve­jen og Esbjerg - og skifter sam­tidig navn til au2parts.

Renové blev i december 1970 star­tet af Svend og Eva Falk Mag­nus­sen i Vejen. Allerede fra starten var der en god udvikling i forretnin­gen, og derfor kom af­de­lingen i Esbjerg til i december 1972. Nu er pladsen atter blevet for trang og derfor åbnes en ny afdeling i Bram­ming den 1. december 2007.

Direktør Christian Magnussen siger om udvidelsen:” Vi er inde i en positiv ud­vikling med stigende interesse fra nye såvel som eksiste­rende kunder. Det be­ty­der, at de to eksisterende afdelinger nu ikke længere har de fysiske rammer til at følge med denne udvikling. Vi stod derfor over for en beslutning om at lægge afdelingerne i Vejen og Esbjerg sammen og på den måde udvide i nye rammer eller åbne endnu en afdeling. Nye lokaler, der var perfekte til formålet, bød sig i Bramming - derfor fandt vi denne løsning optimal.”    

Med den nye afdeling i Bramming vil Renové også i fremtiden være en markant spiller på banen i det vestjyske. Flere daglige vareture i om­rådet og 3 afdelinger, der kan supplere hinanden med varer, betyder øget leveringssikkerhed for værk­­stederne i lokalområdet. Samspillet mellem de 3 afdelinger be­ty­der lige­ledes et øget nærvær i byerne mel­lem Bramming og Vejen, samt at værk­steder syd og nord for Bram­ming nu kan forvente en øget servicegrad. Alt i alt dæk­ker vi nu et større område med en endnu bedre service og logistik.

Udover åbning af endnu en afdeling har Renové også besluttet at skifte navn til au2parts. Dertil fortæller direktør Christian Magnussen: ”Vi synes ikke helt Renové er tidssvarende mere, som det var da det åbnede i 1970. Derfor syntes vi, det var passende ved samme lejlig­hed at lave et navneskift til au2parts. I AutoPartner-kæden er der i forvejen flere nye butikker, der er åbnet med dette navn, og det vil vi gerne bakke op omkring.”

AutoPartner-kæden består nu af 37 afdelinger fordelt over hele landet. 

AutoPartner administration
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 22/10-2007 16:35 Fra nyhedsbrev Nr. 43/2007
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

6753 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info