autoteket
  SØG
fredag  3/5-2024  uge 18
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 9/11-2012 08:36 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Ny Toyota Auris fra 189.99

Toyota afslører her mindre end to måneder før intro­duktionen i Danmark prisen på den nye Auris. Med en pris fra 189.990 kr. melder Auris sig for alvor ind i kampen om kunderne i mellemklassen og bliver en af de mest attraktive biler både i forhold til design, køreegenskaber, kvalitet, brændstoføkonomi og nu også på prisen.

Der er ingen tvivl om, at Toyota mener det alvorligt, når man siger, at den nye Toyota Auris igen skal være blandt de mest populære biler i mellemklassen i Danmark.

Først viste man bilen frem for første gang ved Paris Motor Show i oktober, hvor det nye knivskarpe design og en højere oplevet kvalitet i kabinen tegner lovende for bilens fremtid.
Nu er Toyota klar med prisen på den nye Auris, og også her vidner prismærket om den japanske bilgigants seriøsitet med den nye generation af mellemklassebilen. Med en pris fra 189.990 kr. ligger Toyota Auris nemlig særdeles lunt i feltet som en af de mest attraktive biler – ikke bare på design, køreegenskaber og kvalitet, men altså også på prisen.

Masser af udstyr som standard
Prisen på den nye Auris ligger næsten 18.000 kr. lavere end prisen på den nuværende generation, og hvad endnu bedre er: Auris kommer som standard med 5 døre.

Den nye Auris rummer – ud over de 5 døre som standard – også en masse andet spændende udstyr. Elsidespejle med varme, multijusterbart rat med betjening af radio, halogenforlygter, LED-kørelys, højdejusterbare forsæder med lændestøtte og sædevarme samt Hill-start Assist Control, der sørger for, at bilen ikke triller baglæns, når man skal sætte i gang på en stigning, er bare noget af det, man får med i den laveste udstyrsvariant T1.

Vælger man udstyrsvarianten T2, følger Toyotas banebrydende multimediesystem Toyota Touch med som standard. Her er der bakkamera, Bluetooth, og fuld, trådløs integration af sin smartphone med mulighed for adgang til internettet og for navigation samt sms og email på den trykfølsomme skærm.

Toyota Auris til 189.990 kr. kommer med en 1.33 liters benzinmotor med 99 hestekræfter, der i gennemsnit kører 18,2 km/l ved blandet kørsel. Det er dog også fire andre motorer at vælge imellem, 1.6 liters benzinmotor med 132 hestekræfter, 1.4 liters eller 2.0 liters dieselmotor med henholdsvis 90 og 124 hestekræfter samt 1.8 liters fuldhybridmotor med 136 hestekræfter. Alle motorer er gennemgribende optimeret og derfor også mere brændstoføkonomiske end nogensinde før.

Mere plads til passagerer
Den nye Auris er blevet 55 mm lavere sammenlignet med den nuværende model. Det giver en klart forbedret aerodynamik og dermed også bedre køreegenskaber og lavere brændstofforbrug. Samtidig er Auris vokset 30 mm i længden, hvilket kommer bagsædepassagererne til gode i en rummeligere kabine med 20 mm mere plads til benene på bagsædet.

Det er ikke kun passagererne, der får mere plads i den nye Auris. Bilen udmærker sig nemlig også ved et af klassens største bagagerum på hele 360 liter. Så der er god plads til oppakning eller indkøbsposer. Selv hybridudgaven af den nye Auris går ikke på kompromis med bagagerumspladsen. Batteriet til bilen, der kører på en kombination af el og benzin, er nemlig placeret under bagsæderne, hvilket altså efterlader samme rummelighed som ved benzin- og dieseludgaverne.
Toyota Auris bliver introduceret i Danmark til januar som hatchback, mens stationcarudgaven Auris Touring Sports kommer til Danmark til sommer.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 9/11-2012 08:42 Fra nyhedsbrev Nr. 33/2012
Publiceret 5/10-2012 10:32 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Toyota er verdensmest værdifulde bilmærke

Toyota er endnu engang blevet kåret til verdens mest værdifulde varemærke blandt bilproducenter. Det viser den internationale analyse Best Global Brands 2012 fra den anerkendte og uafhængige konsulentvirksomhed Interbrand. Her har man fundet frem til de 100 virksomheder i verden med de mest værdifulde varemærker.

Verdens største bilproducent Toyota har også verdens mest værdifulde varemærke blandt alle bilproducenter. Det fastslår en ny undersøgelse fra analyse- og konsulent virksomheden Interbrand.

I undersøgelsen Best Global Brands 2012 er Toyotas såkaldte brandværdi steget 9 procent i forhold til undersøgelsen i 2011, hvilket sikrer det japanske bilfirma en plads i Top-10 blandt alle virksomheder i verden. Coca Cola indtager førstepladsen.

Toyotas brandværdi er ifølge Best Global Brand 30,3 mia. dollars – svarende til 175 mia. kr. Det er dobbelt så meget som værdien af varemærkerne hos fx Nike og Ikea.

Ifølge Interbrand skyldes Toyotas flotte resultat i vid udstrækning en meget høj kundeloyalitet, høj gensalgsværdi af bilerne samt en konstant fokus på miljørigtig transport i form af bl.a. fuld hybridbiler som fx Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid og Toyota Yaris Hybrid.

Grønneste mærke
Det er kun tre måneder siden, at Toyota for andet år i træk opnåede førstepladsen som verdens mest grønne mærke af samme respekterede konsulentvirksomhed. Interbrand fremhævede her Toyotas topledelses konstante fokus på bedre miljø og bæredygtighed som nøglen til den japanske virksomheds succeshistorie. 2

Interbrand har lavet den omfattende internationale rapport Best Global Brands 2012 ved at sammenholde virksomhedernes igangværende investeringer med, hvordan virksomhederne administrerer deres navn og brand. Metoden, som er brugt i rapporten, tager højde for en lang række måder, hvorpå et brand forbinder og tilfører værdi til organisationen.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 5/10-2012 10:35 Fra nyhedsbrev Nr. 29/2012
Publiceret 28/1-2009 17:18 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Toyota Yaris kampagne

Toyota til­bage­kal­der 5.631 To­yota Ya­ris i Dan­mark med det for­mål at fjerne lyd­isole­ringen under de forreste sik­ker­heds­­seler. Alle kun­der med en Toyota Yaris, som er omfattet af kampagnen, bliver indkaldt via centralre­gistret.

Årsagen til kampagnen er, at der under selve sikkerhedsseleen­he­den sidder en lille isoleringspude, som i tilfælde af en hård kollision og en samtidig aktivering af bilens sikkerhedssele­strammer kan blive udsat for en kraftig varmepåvirk­ning. Denne varmepå­virk­ning kan i yderste konsekvens antænde isoleringspuden. Toyota understreger, at der ikke har været hændelser som en konsekvens af dette i Eu­ropa.

Alle kunder med Toyota Yaris produceret i perioden fra november 2005 til april 2007 vil modtage en indkaldelse til udbedring via cen­tralregistret. Reparationen vil tage ca. ½ time og består i, at den pågældende isoleringspude fjernes.

Toyota beklager den ulejlighed, som kunderne vil have i forbindelse med tilba­gekaldelsen.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 28/1-2009 17:35 Fra nyhedsbrev Nr. 5/2009
Publiceret 12/12-2007 16:18 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Toyota Dan­marks salgs- og marke­ting­direk­tør stopper

Salgs- og marketingdirektør Lasse Altmann (42 år) stopper sit virke i Toyota Danmark A/S ved udgangen af februar 2008.Salgs- og marke­tingdirektør Lasse Alt­mann (42 år) stopper sit vir­ke i Toyota Dan­mark A/S ved ud­gan­gen af febru­ar 2008.

Lasse Alt­mann har været ansat i To­yo­ta Dan­mark A/S gen­nem de se­neste 12 år, og de seneste knapt 4 år har han funge­ret som salgs- og marketingdirektør.

”Lasse Altmann har gjort en stor indsats for Toyota i Danmark og har sat sit mar­kante præg på den meget positive udvikling, som vores mærke har gen­nemgået de seneste mange år. Vi be­kla­ger Lasse Alt­manns beslutning, men han mener selv, at tiden er moden til at søge nye udfordringer og til at lade an­dre og nye kræfter kommer til, og det har vi både forståelse og respekt for,” udtaler Toyota Dan­marks administrerende direktør Bas Kasteel.  

”Jeg har haft 12 meget spændende år hos Toyota, hvor jeg har haft fornøjelsen af at være med til at ændre Toyotas profil fra et tilbuds­orienteret lavprismærke til et af de absolut stærkeste bilmærker i Dan­mark målt på salg, kundetil­freds­hed og indtjening. Toyota i Dan­mark er klar til fortsat vækst, og jeg øn­sker hele organisationen held og lykke fremover,” siger Lasse Altmann.

Frem til sin fratrædelse ved udgangen af februar vil Lasse Altmann fortsat fun­gere som salgs- og marketingdirektør. Han har pt. ingen konkrete planer for sit fremadrettede virke.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 12/12-2007 16:32 Fra nyhedsbrev Nr. 50/2007
Publiceret 4/10-2007 08:00 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Toyota for­stær­ker sin indsats for miljøet

Når det gælder om at tage mak­simalt hen­syn til miljøet, har Toyota allerede opnået en unik position på det danske bil­marked, og nu skal ind­sat­sen yderligere forstær­kes med ansættelsen af en dedikeret miljø­chef.

”For Toyota er det ikke kun den miljøvenlige hybridbil Toyota Prius, som udgør vores indsats og bidrag til et bedre miljø. Hensyn til miljø­et generelt har i mange år været et vigtigt punkt på Toyotas agenda, og for at få endnu mere udbytte af vores mange indsatser og aktivi­teter på miljøområdet har vi besluttet at ansætte en miljøchef, som skal være tovholder og bannerfører for dette vigtige område” udtaler Informationschef og miljøansvarlig i Toyota Dan­mark A/S, René Mou­ritsen.

Toyota Danmark A/S blev i 2005 miljøcertificeret efter standarderne i ISO 14001, og alle landets autoriserede Toyota-forhandlere og auto­riserede værk­steder er eller vil som de første i branchen være certi­fi­ceret efter samme stan­dard inden udgangen af første kvartal 2008.

”Vi er på udkik efter en person, som i den grad brænder for miljøet, og som er god til at formulere, kommunikere og videreformidle Toyo­tas holdning i forhold til miljøspørgsmål. Ansøgerens baggrund kan være meget forskelligartet, men vigtigt er det, at vedkommende vil være i stand til at følge Toyotas strategi på området og fastholde ord samt udvikle organisationens indsats for et bedre miljø," fortsætter René Mouritsen. 

Stillingsannoncen findes på www.toyota.dk.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Fra nyhedsbrev Nr. 40/2007
Publiceret 24/8-2007 13:35 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Toyota og Isuzu underskriver sam­ar­bejds­af­tale

De europæiske Toyota-forhandlere skal fra 2012 sælge bl.a.1.6 l motorer med aluminiums-cylindreToyota Mo­tor Cor­po­ration (TMC) og Isuzu Mo­tors Limited har net­op of­fent­lig­gjort, at de har underskrevet en sam­ar­bejdsaftale om­kring udvikling, pro­duk­tion og levering af små die­sel­motorer til det euro­pæ­iske mar­ked.

TMC og Isuzu under­skrev i november sidste år en strategisk alliance om, hvor­dan de gensidigt kan udnytte hinandens res­sourcer inden for forskning, udvikling og produktion, samt hvordan de kan supplere hinandens teknologiske udvikling. Siden har de to virksomheder arbej­det målrettet på at blive enige om en model for samarbejdet.

Den motor, der skal produceres, er en 1.6 liters motor med alumi­ni­ums-cy­lin­der, som skal anvendes i Toyotas modeller på det euro­pæ­iske marked. Begge virksomheder vil udnytte deres teknologiske eks­pertise, og målet er at udvikle og producere en motor med ver­dens bedste egenskaber. Produktionen vil be­gynde omkring 2012.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 24/8-2007 13:44 Fra nyhedsbrev Nr. 34/2007
Publiceret 20/4-2007 08:43 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Toyota Danmark A/S:

Yaris tilbagekaldes

Toyota Danmark A/S har beslut­tet at starte en tilbage­kal­­del­ses­kam­pag­ne på Toyota Yaris, da der er mulig­hed for, at nakke­støt­ternes befæ­stigelse i visse tilfælde kan blive løse under sær­lige omstæn­digheder. Desuden kan sæ­de­air­baggen i visse tilfælde ikke udløses på optimal vis på grund af syningerne i sæde­ryg­gens betræk.

Som bekendt er det Toyotas politik altid at orientere om eventuelle kvalitetsproblemer samt sørge for, at fejlene rettes, så den høje grad af kundetilfredshed og det gode image bevares.

Proceduren omfatter ændring af nakkestøtternes holdere på 2.652 biler, heraf skal sæderyggens betræk på 494 biler også udskiftes.

Tilbagekaldelsen koncentrerer sig om Toyota Yaris produceret i perio­den fra november 2005 til august 2006.

Kunderne indkaldes hurtigst muligt via brev fra centralregistret for motorkøretøjer, og hele Toyo­ta-organisationen vil arbejder på højtryk for at udskifte de defekte enheder så hurtigt som overhoved muligt.

Skulle der være ejere, som er i tvivl, om deres bil er omfattet af til­bagekaldelseskampagnen, er der fra i morgen den 20. april mulighed for at tjekke dette ved at indtaste bilens stelnummer på Toyotas hjemmeside på

www.toyota.dk/service/service_campaign.asp

eller kontakte nærmeste Toyota-forhandler.

Toyota Danmark beklager den ulejlighed denne tilbagekaldelse måt­te medføre, men håber alligevel, at de berørte kunder vil værdsætte Toyotas bestræbelser på at leve op til Toyotas ry som ansvarlig bil­producent.

Toyota Danmark A/S
Telefon 44 85 04 00, toyota@toyota.dk

Revideret 28/1-2009 17:20 Fra nyhedsbrev Nr. 16/2007
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

5467 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info