Giancarlo Fisichella's fjerdeplads i det smukke Monaco giver næring til ING Renault F1 teamets tro på, at resten af sæsonen vil bringe fremgang for teamet.
ING Renault F1 teamet opnåede sit bedste resultat til nu i 2007 sæ­sonen med en fjerdeplads til Gian­carlo Fisi­chel­la i Monaco Grand Prix.
Italiene­ren startede fra samme position og kørte et fejfrit, kon­kur­­rencedygtigt løb, hvor han sluttede tyve sekunder foran sin nær­meste rival.

Teamet valgte en strategi baseret på to pitstop og valgte hårde dæk i perioden indtil første stop, hvorefter man gik over til et blødere ma­teriale. På den måde var Fisichella i stand til at opbygge en kom­for­tabel føring i perioden indtil første pit stop, bevare føringen i anden periode og derefter spare bilen de sidste omgange.

Hans holdkammerat, Heikki Kovalainen, havde en mere vanskelig eftermiddag. Efter en dårlig kvalifikationskørsel lørdag eftermiddag, startede finnen som nummer femten. Han fulgte en et stop strategi, først på hårde dæk derefter bløde. Han blev holdt tilbage af David Coulthard's Red Bull i perioden indtil pit stoppet, og eftersom det næ­sten er umuligt at overhale i Monaco, kunne han ikke komme uden­­om. Han kom foran Briton under hans pit stop, men blev siden­hen kørt for langt bagud i forhold til de andre kørere til at kunne hen­te yderligere placeringer.  Kovalainen sluttede på en samlet tret­tende plads.

Giancarlo Fisichella, 4. plads
Det var et rigtig godt resultat for mig og holdet og opmuntrende for fremtiden. Vi har lov at være stolte af den indsats, vi ydede på banen denne weekend, og vi har grund til at takke alle de mennesker på fabrikken, der har arbejdet hårdt for at gøre det muligt. Bilen havde bedre fat i banen takket være en ny vinge og kørte også meget mere konsekvent. Jeg er glad for det løb, jeg kørte, hvor jeg pressede hele vejen gennem de første to perioder, indtil vi vidste med sikker­hed, at min stilling var sikker. Det var rart at slutte foran BMW for første gang, og nu har vi mere tid hjemme på fabrikken til at gøre fremskridt. Canada er en god bane for mig, så forhåbentlig kan vi også klare os godt der.

Heikki Kovalainen, 13. plads
Den her weekend vil jeg allerhelst bare glemme. Det startede ikke godt, kvalifikationen var vanskelig, og jeg var ikke i stand til at hente noget i løbet. Jeg sad fast bag Coulthard i perioden inden første pitstop, og selv om jeg kom forbi ham under stoppene, og pressede på bagefter, var det ikke nok til at hente bilerne foran. Og så til slut skete der noget med motoren, og jeg mistede næsten al kraft og fremdrift. Det er så meget desto mere frustrerende, som at bilen føltes god weekenden igennem, men i de kritiske øjeblikke, ville det bare ikke lykkes for mig. Jeg tror, løbet i virkeligheden blev ødelagt lørdag eftermiddag, men nu er det historie. Vi må se fremad til Cana­da, hvor jeg tror, vi godt kan regne med en konkurrencedygtig ind­sats. Det er en ny bane for mig, og jeg glæder mig til at køre der.

Flavio Briatore, teamchef
Giancarlo gjorde en fantastisk indsats hele weekenden, og til lykke til ham med hans fjerdeplads. Ser man det fra teamets side, er det opmuntrende at være rykket nærmere til de førende i feltet, og til­bage mod vores sædvanlige niveau. Vores fremgang beviser, at vi bevæger os i den rigtige retning på fabrikken, og tak til alle de men­nesker, som har arbejdet i døgndrift de seneste uger. Vi ved, at der stadig er lang vej igen, og vores mål er at klare os bedre og bedre for hvert løb. Det er jeg overbevist om, vi nok skal klare.