Renault Personvogne Danmark A/S:
ING Renault F1 teamet opnåede sit bedste resultat til nu i 2007 sæsonen med en fjerdeplads til Giancarlo Fisichella i Monaco Grand Prix.
Italieneren startede fra samme position og kørte et fejfrit, konkurrencedygtigt løb, hvor han sluttede tyve sekunder foran sin nærmeste rival.
Teamet valgte en strategi baseret på to pitstop og valgte hårde dæk i perioden indtil første stop, hvorefter man gik over til et blødere materiale. På den måde var Fisichella i stand til at opbygge en komfortabel føring i perioden indtil første pit stop, bevare føringen i anden periode og derefter spare bilen de sidste omgange.
Hans holdkammerat, Heikki Kovalainen, havde en mere vanskelig eftermiddag. Efter en dårlig kvalifikationskørsel lørdag eftermiddag, startede finnen som nummer femten. Han fulgte en et stop strategi, først på hårde dæk derefter bløde. Han blev holdt tilbage af David Coulthard's Red Bull i perioden indtil pit stoppet, og eftersom det næsten er umuligt at overhale i Monaco, kunne han ikke komme udenom. Han kom foran Briton under hans pit stop, men blev sidenhen kørt for langt bagud i forhold til de andre kørere til at kunne hente yderligere placeringer. Kovalainen sluttede på en samlet trettende plads.
Giancarlo Fisichella, 4. plads
Det var et rigtig godt resultat for mig og holdet og opmuntrende for fremtiden. Vi har lov at være stolte af den indsats, vi ydede på banen denne weekend, og vi har grund til at takke alle de mennesker på fabrikken, der har arbejdet hårdt for at gøre det muligt. Bilen havde bedre fat i banen takket være en ny vinge og kørte også meget mere konsekvent. Jeg er glad for det løb, jeg kørte, hvor jeg pressede hele vejen gennem de første to perioder, indtil vi vidste med sikkerhed, at min stilling var sikker. Det var rart at slutte foran BMW for første gang, og nu har vi mere tid hjemme på fabrikken til at gøre fremskridt. Canada er en god bane for mig, så forhåbentlig kan vi også klare os godt der.
Heikki Kovalainen, 13. plads
Den her weekend vil jeg allerhelst bare glemme. Det startede ikke godt, kvalifikationen var vanskelig, og jeg var ikke i stand til at hente noget i løbet. Jeg sad fast bag Coulthard i perioden inden første pitstop, og selv om jeg kom forbi ham under stoppene, og pressede på bagefter, var det ikke nok til at hente bilerne foran. Og så til slut skete der noget med motoren, og jeg mistede næsten al kraft og fremdrift. Det er så meget desto mere frustrerende, som at bilen føltes god weekenden igennem, men i de kritiske øjeblikke, ville det bare ikke lykkes for mig. Jeg tror, løbet i virkeligheden blev ødelagt lørdag eftermiddag, men nu er det historie. Vi må se fremad til Canada, hvor jeg tror, vi godt kan regne med en konkurrencedygtig indsats. Det er en ny bane for mig, og jeg glæder mig til at køre der.
Flavio Briatore, teamchef
Giancarlo gjorde en fantastisk indsats hele weekenden, og til lykke til ham med hans fjerdeplads. Ser man det fra teamets side, er det opmuntrende at være rykket nærmere til de førende i feltet, og tilbage mod vores sædvanlige niveau. Vores fremgang beviser, at vi bevæger os i den rigtige retning på fabrikken, og tak til alle de mennesker, som har arbejdet i døgndrift de seneste uger. Vi ved, at der stadig er lang vej igen, og vores mål er at klare os bedre og bedre for hvert løb. Det er jeg overbevist om, vi nok skal klare.
Volvo Personvogne Danmark A/S
Telefon 70 11 27 00,
31/5-2007 09:41
© Copyright www.autoteket.dk