autoteket
  SØG
tirsdag  30/4-2024  uge 18
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 2/10-2012 10:31 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Mindst 10.000 biler får målt dækmønster i uge 40

Sidste efterår afslørede et tjek ved landets Bilka-varehuse, at hver sjette kører på nedslidte dæk. Samtidig ved mange ikke, hvorfor man skal skifte til vinterdæk. Derfor indtager dækfolk fra Euromaster atter varehusene i uge 40.

16 % af bilisterne kører på nedslidte dæk, der udgør en betydelig sikkerhedsrisiko – og en fjerdedel af de slidte dæk er decideret ulovlige. Sådan lød resultatet af den opmåling af dækmønsterdybde på over 10.000 biler, som Euromaster sidste efterår gennemførte på parkeringspladserne ved landets Bilka-varehuse. I år kommer dækeksperterne tilbage fra søndag den 30. september til lørdag den 6. oktober, og det er der ifølge Euromasters marketingchef, Carsten Kure, flere grunde til.

– Nedslidte dæk resulterer i nedsat vejgreb, øget bremselængde og dermed flere ulykker. Under sidste års Bilka-arrangement oplevede vi desuden, at rigtig mange ikke vidste, hvorfor man skal skifte til vinterdæk, eller hvornår et skifte giver bedst sikkerhedsmæssig og økonomisk mening, siger han.

Euromasters årlige undersøgelse er den mest omfattende dækmønstermåling, som gennemføres i Danmark. – Vi vil måle dækmønster på så mange som muligt af de køretøjer, der er parkeret uden for de 18 varehuse i uge 40. Igen i år vil mindst 10.000 biler få en seddel i frontruden med besked om, hvor slidte deres dæk er – markeret ved enten rødt, gult eller grønt lys, fortæller Carsten Kure. Han oplyser, at lovens mindstekrav til dækmønster er 1,6 mm, og at eksperterne som en tommelfingerregel anbefaler dækskift, når man når en mønsterdybde på 3 mm.

Vigtigt med vinterdæk i tide
Ifølge Dækimportør-Foreningen kørte godt 400.000 danske personbiler rundt på sommerdæk i januar, da vinteren var på sit højeste. Det tal betragtes af direktør Volker Nitz fra Rådet for Større Dæksikkerhed som bekymrende højt. – De seneste målinger viser, at en stor del af bilisterne kører på nedslidte dæk eller benytter forkerte dæk til årstiden. Begge dele er i sig selv farligt, og en kombination er naturligvis endnu værre, siger han.

Rådet for Større Dæksikkerhed anbefaler at skifte til vinterdæk, når temperaturen falder til omkring 8˚ konstant, hvilket typisk sker sidst i oktober eller i starten af november. – Ved sne på vejen har sommerdæk mere end dobbelt så lang bremseafstand som vinterdæk, som i det hele taget giver øget sikkerhed i vådt og koldt føre grundet den særlige gummiblanding. Dermed kan man undgå ulykker, der i værste fald koster liv, råder Volker Nitz.

Forbrugeroplysning, konkurrencer og gode tilbud
På stande inde i Bilka-varehusene vil der være mulighed for at få råd og vejledning om dæk og dæksikkerhed fra Euromasters fagfolk, som gør det nemmere at træffe det rette valg, når der skal indkøbes vinterdæk. Blandt andet kan man høre nærmere om EU’s nye sikkerheds- og miljømærke for dæk, der giver forbrugeren bedre overblik over de forskellige dæks indvirkning på brændstofforbrug, CO2-udledning og trafiksikkerhed.

Ifølge Carsten Kure fra Euromaster vil der på standene i Bilka igennem hele uge 40 være mulighed for at vinde et bremseservicetjek og et olieskift samt for at få et godt tilbud på vinterdæk, fælge og autoservice. – Man vil også kunne høre mere om vores dæktilfredshedsgaranti samt muligheden for at få opbevaret sine dæk mellem sæsonerne og automatisk modtage en reminder, når det er tid til at skifte, slutter han.

Euromaster i Bilka og A-Z: Dækspecialister fra Euromaster vil i perioden fra søndag den 30. september til lørdag den 6. oktober være at finde i samtlige landets 18 Bilka- og A-Z-varehuse. Standene er bemandet i tidsrummet fra kl. 10 til 18 – søndag den 30. september dog fra 9 til 17 og lørdag den 6. oktober fra 9 til 18.

Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har kæden 44 servicecentre og ca. 210 ansatte. Nærmeste center anvises på tlf. 87 28 28 28 og på www.euromaster.dk.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 2/10-2012 10:36 Fra nyhedsbrev Nr. 28/2012
Publiceret 2/7-2012 15:16 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Dækcenterleder i Skejby fejrer jubilæum med nye ansatte og aktiviteter

46-årige Karsten Lynggaard har nu igennem 15 år været leder af Euromaster i Skejby. Senest har han bl.a. gennemført en sammenlægning med afdelingen i Højbjerg, fået to nye ansatte og iværksat en succesfuld satsning på autoservice.

Det hører til sjældenhederne, at en medarbejder i autobranchen tilbringer 15 år i samme virksomhed og jobfunktion. Ikke desto mindre er det netop, hvad Karsten Lynggaard nu har gjort hos Euromasters dæk- og autoservicecenter på Graham Bells Vej i Skejby.

Som 17-årig fik Lynggaard sit første job i autobranchen hos Vesterbro Vulkanisering i Ringkøbing. Efterfølgende blev han udlært som automekaniker, og lige siden har han slået sine folder i branchen – kun afbrudt af en tid i militæret, hvor han blev uddannet til sergent, og et studie til maskiningeniør i Aarhus. I årene på skolebænken kom vestjyden til at savne mekanikergerningen, som han efterfølgende atter vendte tilbage til. I 1997 blev Lynggaard ansat som centerleder hos Euromaster i Skejby, hvor han har været lige siden.

En tid med udvikling
Karsten Lynggaard beskriver den seneste tid som den mest begivenhedsrige i hans karriere hos Euromaster. Det skyldes først og fremmest, at perioden har budt på et øget aktivitetsniveau, der har nødvendiggjort to nye medarbejdere, mere materiel og en udvidelse af lagerkapaciteten.
– Sammenlægningen med afdelingen i Højbjerg har betydet, at vores aktiviteter i Aarhus-området nu er samlet her i Skejby. Det har muliggjort øget fleksibilitet, højere effektivitet og bedre kundeservice. Desuden har vi opgraderet vores it-systemer, udvidet lagerkapaciteten på både personvogns- og lastvognsområdet og ikke mindst fået mere personale og en del nyt materiel, der gør os i stand til at løse en bredere vifte af opgaver, forklarer centerlederen.

Fokus på autoservice
Ifølge Karsten Lynggaard hænger de nye investeringer ikke mindst sammen med Euromasters satsning på autoservice. – Ud over at være eksperter i dæk satser vi målrettet på at vokse inden for autoservice, hvor vi allerede har fået en del mere at lave. Vi udfører alle former for mekanisk arbejde på personvogne billigere end de autoriserede værksteder, herunder sporing, udskiftning af bremser og udstødninger, olieskift og klargøring til syn. Desuden råder vi over testudstyr til fejlfinding på alle bilmærker, og man beholder selvfølgelig sin nyvognsgaranti, siger han.

Det er også inden for netop autoservice, Lynggaard ser det største yderligere vækstpotentiale for centret. – Vi bor lige i nærheden af en masse store arbejdspladser i Skejbys industrikvarterer, hvoraf mange i forvejen er flådekunder hos os. Her ser vi en stor mulighed i også at servicere medarbejdernes private biler. Derfor tilbyder vi gratis at køre vores autoservicekunder på arbejde i hele Skejby og hente dem igen, når arbejdsdagen er slut. I mellemtiden har vi så lavet deres biler, fortæller han.

Som at have sin egen forretning
Hvordan går det til, at man hænger ved samme job og arbejdsgiver i så mange år? – Det skyldes, at jobbet som centerleder er meget afvekslende og selvstændigt med en høj grad af frihed under ansvar. På en måde er det lidt som at have sin egen forretning, men dog uden helt så meget arbejde, mener Karsten Lynggaard.
Jubilæet blev markeret ved en reception for nylig, hvor centerlederen blev lykønsket af medarbejdere, kolleger og Euromasters ledelse.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Fra nyhedsbrev Nr. 20/2012
Publiceret 17/4-2012 15:40 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

10-års jubilæum hos Euromaster i Herning

Der er løbet meget vand i åen, siden Carsten Bitsch startede hos Euromasters dæk- og autoservicecenter i Herning. Nu kan den erfarne vulkanisør fejre 10-års jubilæum.

Det er ikke hver dag, at en medarbejder kan fejre 10-års jubilæum i autobranchen, der er kendt for forholdsvis stor personaleudskiftning. Ikke desto mindre er det netop, hvad Carsten Bitsch fra Grønhøj ved Karup nu kan gøre hos Euromasters dæk- og autoservicecenter på Lillelundvej i Herning.

Carsten Bitsch er udlært lastbilmekaniker, og efter at have udstået sin læretid tilbragte han 10 år hos forskellige lastvognsværksteder i Herning-området. Springet til dækbranchen var et naturligt videre skridt, og her har han været beskæftiget som montør af person- og lastvognsdæk hos Euromaster siden 2002. – Der er sket meget igennem de år, hvor jeg har været med. Bilernes teknologiske udvikling er betydelig, og dækkene er gennem årene blevet både større og tungere. Hele tiden har jeg følt mig godt tilpas og været glad for arbejdet. Jeg har en masse gode kunder og kolleger, som jeg sætter stor pris på at arbejde sammen med, siger den 44-årige dækfagmand.

Værdsætter alsidighed
Carsten Bitsch mener, at specielt den store alsidighed gør jobbet som vulkanisør attraktivt – herunder både kombinationen af private kunder og firmakunder, de mange forskellige køretøjstyper samt de sæsonmæssige udsving, der betyder lange arbejdsdage i de måneder, hvor danskerne skifter mellem sommer- og vinterdæk.
– For mange af vores kunder ligger de to årlige dækskift i faste rammer. I foråret og efterårsmånederne er det normalt med lange arbejdsdage og masser af travlhed og aktivitet. Til gengæld er der andre perioder af året med mindre arbejde, forklarer vulkanisøren, som bl.a. bruger sin fritid på veteranknallerter.

Glad, smilende og hjælpsom
Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år? – Jeg har igennem alle årene haft et frit og meget varierende job, prøvet kræfter med en masse forskellige arbejdsopgaver og mødt rigtig mange mennesker. Nogle kunder har jeg arbejdet sammen med, lige siden jeg startede i firmaet, lyder det fra Carsten Bitsch.
– Både personligt og fagligt er Carsten en meget afholdt medarbejder, som kolleger og kunder værdsætter. Han er en glad, smilende og hjælpsom fyr, som altid har kunden i fokus. Det er i høj grad hans fortjeneste, at vores samarbejde med store flådekunder i Midtjylland er så velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, der er personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. – Med jævne mellemrum har vi både 35-, 40- og 45-års jubilæer. Vi er stolte over den lave personaleomsætning – i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres ansatte.

Jubilæet blev markeret ved en reception torsdag den 22. marts, hvor Carsten Bitsch lykønskedes af sine kolleger og foresatte.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 17/4-2012 15:45 Fra nyhedsbrev Nr. 13/2012
Publiceret 13/4-2012 13:55 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Ny centerleder hos Euromaster i Holstebro

Dennis Nielsen – der har arbejdet i autobranchen, siden han var teenager – er tiltrådt som ny centerleder hos Euromaster i Holstebro. Ud over dæk kommer han til at fokusere på et nyt vækstområde: autoreparation.

Det er en erfaren fagmand, der netop er tiltrådt som leder af Euromasters dæk- og autoservicecenter på Sletten i Holstebro. Dennis Nielsen har til trods for sin forholdsvis unge alder ikke færre end 27 års samlet erfaring fra autobranchen bag sig. Han er uddannet mekaniker og har arbejdet ved Byskov Biler i Herning i 10 år. Derudover har han igennem de seneste 7 år arbejdet med dæk og kommer fra en stilling som afdelingsleder hos et dækcenter i Herning.
– Dennis’ lange og brede erfaring med både dæk, mekanisk arbejde og centerledelse er den perfekte forudsætning for at udvikle afdelingen i Holstebro, hvor vi både vil være eksperter i dæk og den foretrukne partner inden for autoservice, udtaler regionschef Steen Nordstrøm Pedersen fra Euromaster. 

Den 41-årige Dennis Nielsen, der privat bor på Parkvej i Holstebro med sin kone og deres børn, har med stor entusiasme kastet sig over det nye job. – Et centerlederjob ved Euromaster er en spændende udfordring, som matcher min baggrund og mine kvalifikationer. Samtidig er det en alsidig stilling, hvor jeg får mulighed for at kombinere praktisk arbejde med ledelsesansvar og kundekontakt. Det er helt sikkert et job, som jeg vil kunne se mig selv i mange år ud i fremtiden, siger han.

Individuel dækrådgivning
Den nye centerleder opfatter kundekontakten som det allermest attraktive ved sin stilling. – Jeg ser især frem til at give kunderne højt kvalificeret og professionel rådgivning. Biler er en tillidssag, og forholdet mellem kunden og værkstedet er altafgørende. Dæk handler om sikkerhed, vejgreb og individuel vejledning. Vores styrke ligger i, at vi både har et bredt udvalg og stor viden. Dermed kan vi rådgive om den optimale løsning i forhold til kundens individuelle kørselsmønster.

Men hvad har motiveret Dennis Nielsen til at skifte sit hidtidige lederjob ud med en stilling hos Euromaster? – Det er en moderne virksomhed med fokus på sikkerhed og medarbejdertrivsel. Et godt eksempel er de forskellige kurser og andre tiltag, som løbende afvikles for at opkvalificere personalet. Det adskiller os fra de virksomheder, der ikke specialiserer sig i dæk. Samtidig sætter både min familie og jeg naturligvis stor pris på, at arbejdet ligger i gåafstand fra vores hjem.

Desuden lægger centerlederen vægt på, at man hos Euromaster er meget alsidig. – Vi arbejder med dæk til både personvogne, lastbiler, busser, motorcykler, landbrugsmaskiner og entreprenørmateriel, tilføjer han.

Forventer vækst på autoservice
Euromaster i Holstebro tilbyder ud over dæk også autoreparation og -service. Et område, hvor der ifølge den nytiltrådte centerleder findes et stort potentiale. – De to ting hænger jo uløseligt sammen. Det sker tit, at vi opdager problemer som fx slidte bremser i forbindelse med dækskift. Flere og flere får øjnene op for, at vi servicerer biler på lige fod med autoriserede værksteder og til noget lavere priser, hvilket har givet mange nye kunder, siger Dennis Nielsen. Han vurderer, at den tendens vil fortsætte fremover, hvor det kun to år gamle center løbende kommer til at foretage en række yderligere investeringer i nyt udstyr.

– Vi tilbyder alle former for autoreparation og fejlfinding samt skift af bl.a. bremser, batterier, olie og støddæmpere. Desuden er vi godkendt til at udføre serviceeftersyn på lige fod med mærkeværkstederne. Hos os kan man både spare penge og beholde sin nyvognsgaranti, lover centerlederen.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 13/4-2012 14:00 Fra nyhedsbrev Nr. 13/2012
Publiceret 16/2-2012 09:47 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Ny sælger hos Euromaster

Lars Johannsen er kommet godt fra start som ny sælger hos Euromaster. Han er headhuntet til at styrke salgsorganisationen i Syddanmark – med kundekontakt til vognmænd og entreprenører som den primære opgave.

Hos Euromaster vil man gerne styrke salgsorganisationen på Fyn og i Sønderjylland og vise erhvervslivet i området, at et tæt samarbejde med en seriøs dækekspert kan give store besparelser på materiel og brændstofforbrug. I den forbindelse er 45-årige Lars Johannsen startet som sælger i området. Om indkøringsperioden fortæller han:
– Jeg er kommet rigtig godt fra start her hos Euromaster. Som et led i introduktionen arbejdede jeg som dækmontør i 14 dage, og det var meget lærerigt og gav mig et uvurderligt indblik i de mange udfordringer, der er i at give den perfekte dækservice. Derudover har jeg også gennemgået intensive kurser fra Michelin og Goodyear, så jeg er godt klædt på til at kaste mig over opgaverne.
Lars Johannsen kommer fra et job som kørende salgskonsulent med fokus på kundepleje, og det skorter ikke på brancheerfaring. – Jeg har arbejdet med salg i de seneste mange år hos virksomheder som SAWO og Knud Hansen Køleanlæg, og jeg trives især med det opsøgende salg, siger han.

Sparringspartner for vognmænd og entreprenører
Lars Johannsen skal i sit nye job indgå som sparringspartner for store og små erhvervskunder. Her skal han sikre, at vognmænd og entreprenører får god vejledning samt netop den service, som er nødvendig for deres forretning, når det gælder dæk til deres materiel. Desuden bliver Lars også ansvarlig for en række storkundeaftaler.
At Lars skulle vælge sælgervejen, lå nok ikke lige i kortene, da han blev shippingelev og senere arbejdede 15 år i speditionsbranchen – men med tiden kom arbejdet hos speditionsvirksomheder som Freja og Poul Schou Transport også til at omhandle salg og kundekontakt.

Langvarig brancheerfaring
En gennemgående rød tråd i Lars Johannsens karriere er lastbiler. De har været en del af hans arbejdsliv i mange forskellige sammenhænge. Han har således arbejdet med lastvognskraner hos SAWO og -køleanlæg hos Knud Hansen, og i de speditionsvirksomheder, hvor han har været ansat, har Johannsens opgaver inkluderet kontakt til værksteder og underleverandører. Han lægger da heller ikke skjul på, at han kan lide transportbranchen, og at han brænder for kundekontakten og ”arbejdet i marken”.

– Jeg har rigtig gode erfaringer med at arbejde i denne branche, og jeg glæder mig over hos Euromaster at kunne tilegne mig yderligere kompetence på området og dermed få en endnu bredere viden at give råd og vejledning ud fra, når jeg besøger vores kunder, siger han.
Privat har Lars Johannsen hjemmebane i Odense. Her bruger han blandt andet sin fritid på at nyde det fynske landskab, når han kører motorcykel og løber for at holde sig i form.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 16/2-2012 09:50 Fra nyhedsbrev Nr. 7/2012
Publiceret 5/12-2011 16:22 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Euromaster i Hobro vokser på autoreparation

Værkstedet på Erhvervsparken, der mest er kendt for at være eksperter i dæk, får stadig flere kunder inden for autoreparation. Derfor har man ansat mekanikeren Leif Nielsen med over 15 års brancheerfaring.

Medarbejderstaben er blevet udvidet med et nyt ansigt hos Euromasters dæk- og autocenter på Erhvervsparken i Hobro. Her har man netop ansat 34-årige Leif Nielsen, der med sine mere end 15 års erfaring er et kendt ansigt blandt Himmerlands bilister. Han skal dels arbejde med autoreparation og service, dels med dæk til tunge køretøjer som fx entreprenørmaskiner, traktorer, lastvogne og busser.

– Jeg ser frem til en alsidig hverdag, hvor jeg både skal arbejde med dæk og mekanik, siger den erfarne mekaniker, der ifølge centerleder Peter Hald især er ansat for at styrke værkstedet inden for autoreparation og -service, som igennem den seneste tid har været et stort vækstområde. – Vi har jo været i Hobro i mange år og står stærkt på dækområdet. Samtidig får flere og flere øjnene op for, at vi også servicerer biler på lige fod med autoriserede værksteder og til noget lavere priser. Det har givet mange nye kunder og dermed ekstra travlhed. Derfor er det nødvendigt med en ekstra mand, og Leif er helt perfekt til jobbet, siger han.

Kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem
Leif og hans kolleger er ikke bange for at kalde sig eksperter i dæk – det står der ligefrem også under deres logo. – Vi er vant til at arbejde med både kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem, smiler den nyansatte mekaniker. Han finder det helt naturligt også at satse på autoreparation, når man kalder sig dækekspert. – De to ting hænger jo uløseligt sammen, og hos os får man totalservice. Det sker tit, at vi opdager problemer som fx slidte bremser i forbindelse med dækskift. Den slags har vi stor erfaring i, lyder det fra Leif Nielsen.

– Uanset hvilket bilmærke man kører, har vi både erfaring og testudstyr. Vi tilbyder alle former for autoreparation og fejlfinding samt skift af bl.a. bremser, batterier, olie og støddæmpere. Desuden er vi godkendt til at udføre serviceeftersyn på lige fod med mærkeværkstederne. Hos os kan man både spare penge og beholde sin nyvognsgaranti, siger Leif, der fremhæver VW-koncernens produkter som et særligt kompetenceområde. – Audi, VW, Seat og Skoda er de mærker, jeg har allerstørst erfaring med. Men uanset fabrikat kan man trygt overlade sin bil til os, og vi udfører gerne reparationer og servicetjek til fast pris, lover han.

Klar til flere nye folk
Selvom autobranchen nu atter vejrer morgenluft, hører udvidelser af medarbejderstaben stadig ikke til dagens orden. Peter Hald forventer dog, at den positive udvikling i hans center vil fortsætte, så der i fremtiden bliver basis for yderligere nyansættelser.
– Vi oplever stort potentiale i at samle stærke kompetencer inden for dæk og autoservice i ét center med fokus på både sikkerhed og service; og stadig flere forbrugere opdager de kvalitetsmæssige og økonomiske fordele ved både at lade os passe på deres dæk og resten af bilen. De fysiske rammer er på plads, og der kunne i fremtiden sagtens blive basis for at ansætte yderligere mekanikere.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 5/12-2011 16:23 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2011
Publiceret 14/10-2011 10:19 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Euromaster i Viborg vokser på autoservice

Det gamle hjulcenter på Middagshøjvej blev for 7 år siden omdannet til et stort kombicenter for både dækservice og autoreparation.Auto- og dækcentret på Middags­højvej, som har været en del af lokalsamfundet i mere end et halvt århundrede, har fået tilført nyt blod med ansættelsen af den 25-årige automekaniker Daniel Gormsen.

Euromasters filial i Viborg flyttede for 7 år siden ind i hjulcentret på Middagshøjvej, hvis rødder går tilbage til 1957. Nu udvides medarbejderstaben – i første omgang med en mekaniker, som måske får følgeskab af flere. Den nytilkomne er 25-årige Daniel Gormsen, der blev udlært i 2006. Tidligere har han arbejdet for SAC-Leasing i 2 år; og som født og opvokset i Viborg er han glad for at anvende sine færdigheder som automekaniker på et lokalt værksted.

– Jeg er den yngste på værkstedet, og det er positivt at kunne trække på så erfarne kolleger. Min force er, at jeg kender meget til nyere biler, så vi kan alle bidrage med noget forskelligt. Det er selvfølgelig en god platform for faglig og personlig udvikling, siger mekanikeren, der i sit nye job hos Euromaster så rigeligt får sine ønsker indfriet. Han er nemlig netop ansat for at styrke virksomheden inden for autoreparation og -service, som ifølge centerleder Martin Jørgensen igennem den seneste tid har været et stort vækstområde.

At tilbyde fuld autoservice har igennem flere år været en del af Euromasters strategi. Bygningen på Middagshøjvej er blevet omdannet til et stort kombicenter, der både tager sig af dækservice og autoreparation. – Vi oplever stort potentiale i at samle stærke kompetencer inden for dæk og autoservice i ét center med fokus på både sikkerhed og service; og stadig flere kunder opdager de kvalitetsmæssige og økonomiske fordele ved både at lade os passe på deres dæk og resten af bilen. De fysiske rammer er på plads, og derfor er der god basis for at ansætte yderligere mekanikere, forklarer Martin Jørgensen.

Daniel Gormsen og hans kolleger er ikke bange for at kalde sig eksperter i dæk – det står der ligefrem også under deres logo. – Vi er vant til at arbejde med både traktorhjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem, smiler den nyansatte mekaniker. Han finder det helt naturligt også at satse på autoreparation, når man kalder sig dækekspert. – De to ting hænger jo uløseligt sammen, og hos os får man totalservice. Det sker tit, at vi opdager problemer som fx slidte bremser i forbindelse med dækskifte. Dæk- og autocentrets øvrige medarbejderstab, som ud over centerlederen tæller Troels Helbrønd, Morten Sloth Jensen og Thomas Bøg Andersen, har sammenlagt over 45 års brancheerfaring.

10-års jubilæum hos dækcenter i Viborg
Mekaniker Morten Sloth Jensen kan fejre jubilæum hos Euromaster i Viborg.

Morten Sloth Jensen er glad for jobbet som dækmand, hvor han sætter stor pris på den daglige erfaringsudveksling med kollegerne. Han fortæller, at især alsidigheden i jobbet appellerer til ham. – Jeg havde faktisk muligheden for et job med højere løn, men sagde nej tak. Hos Euromaster får jeg lov til at arbejde med det, jeg gerne vil. Den personlige kontakt til kunderne er noget, jeg sætter særlig stor pris på.

Centerleder Martin Jørgensen fortæller, at 10 år faktisk ikke er specielt lang anciennitet for en dækmand hos Euromaster. – Vores folk skifter sjældent arbejdsplads, og vi ser også den store medarbejderloyalitet som en bekræftelse af, at folkene er tilfredse med deres egen indsats. Det er vi selvfølgelig stolte af, afslutter Martin Jørgensen.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 18/10-2011 11:54 Fra nyhedsbrev Nr. 34/2011
Publiceret 26/9-2011 11:48 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

35-års jubilæum hos Euromaster i Aarhus

Der er løbet meget vand i åen, siden Leif Jensen i 1976 startede hos dækkæden Euromaster. En helt speciel an­sættel­ses­kon­trakt indebærer, at han knokler løs 6 måneder om året – og holder ferie resten af tiden.

Det hører til sjældenhederne, at en medarbejder kan fejre 35-års jubilæum – nu om dage når en del ikke at tilbringe så mange år på arbejdsmarkedet i det hele taget. Ikke desto mindre er det netop, hvad Leif Jensen har gjort hos dækkæden Euromasters skiftende Aarhus-filialer. Siden 2010 har han haft arbejdssted på Graham Bells Vej i Skejby, hvor Euromaster i dag har samlet sine aktiviteter i Aarhus-området.

I en alder af blot 12 år startede Leif Jensen som arbejdsdreng hos en købmand, og efterfølgende kom han som 18-årig i mekanikerlære. Springet til dækbranchen var et naturligt videre skridt, og her har aarhusianeren arbejdet siden 1976. Alle årene hos Euromaster. – Der er sket meget på de 35 år. Især bilernes teknologiske udvikling er forbløffende, og dækkene er gennem årene blevet både større og tungere. Hele tiden har jeg følt mig godt tilpas og været glad for arbejdet. Jeg har en masse gode kunder og kolleger, som jeg sætter stor pris på at arbejde sammen med, siger den 57-årige dækfagmand.

I perioden fra 2000 til 2010 arbejdede Leif Jensen alene det meste af tiden. – Jeg varetager så vidt muligt selv alle aktiviteter omkring den enkelte kunde. Derfor krævede det lidt omstilling at blive del af det større dækcenter i Skejby sidste år, hvilket jeg dog hurtigt kom til at sætte pris på. Jeg har fået gode kolleger, men kan stadig arbejde på stort set samme måde som hidtil og oveni købet tilbyde kunderne ekstra fleksibilitet.

Knokler løs 6 måneder om året
Leif Jensen har en særlig kontrakt, som indebærer, at han i højsæsonen knokler løs – og til gengæld holder fri resten af året. Det betyder lange arbejdsdage i de måneder, hvor danskerne skifter mellem sommer- og vinterdæk.
– Jeg servicerer overvejende firmabilskunder, hvor de to årlige dækskift ligger i faste rammer. I foråret og efterårsmånederne er det ikke unormalt, at jeg arbejder 12 timer i døgnet. Efter sådan en dag er man godt træt. Til gengæld kan jeg så holde ferie resten af året, forklarer vulkanisøren, som bl.a. bruger friheden til campingture og rejser med sin kone. I år er det bl.a. blevet til lange campingophold i Grenå og Skagen.

Behagelig, engageret og kompetent
Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år? – Jeg har igennem alle årene haft et frit og meget alsidigt job, prøvet kræfter med en masse forskellige arbejdsopgaver og mødt rigtig mange mennesker. Nogle kunder har jeg arbejdet sammen med, stort set lige siden jeg startede i firmaet. Selvom jeg har fået en del andre jobtilbud, har jeg aldrig følt mig fristet til at søge nye græsgange, lyder det fra Leif Jensen.

– Både personligt og fagligt er Leif en meget afholdt medarbejder, som kolleger og kunder værdsætter. Han er en behagelig, engageret og kompetent fyr, som altid har kunden i fokus. Det er i høj grad hans fortjeneste, at vores samarbejde med store flådekunder i Aarhus-området er så velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. – Med jævne mellemrum har vi både 35-, 40- og 45-års jubilæer. Vi er stolte over den lave personaleomsætning – i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres medarbejdere.

Jubilæet blev markeret ved en reception mandag den 1. august, hvor Leif Jensen lykønskedes af sine kolleger samt flere repræsentanter for Euromasters ledelse.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 26/9-2011 12:04 Fra nyhedsbrev Nr. 32/2011
Publiceret 24/8-2011 10:22 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Kør gnidningsfrit og sikkert ind i efteråret

Det er vigtigt at køre med korrekt dæktryk samt på de rette dæk til årstiden.En lang vinter og en regnfuld sommer sætter deres spor, så det kan være en god idé at få ef­terset bilen. Center­leder Brian Madsen fra dæk- og værk­steds­kæden Euro­master giver her et bud på, hvad man skal være opmærk­som på.

– Selvom det ikke umiddel­bart er syn­ligt, sætter års­tid­erne deres spor på bilen, og af hensyn til både sikker­hed og total­øko­nomi er det en god idé at være på for­kant og gå køretøjet efter i sømmene, siger centerleder Brian Madsen fra Euromaster, der ud over at være Europas største dækkæde også udfører mekanisk arbejde, herunder serviceeftersyn, olieskift samt udskiftning af bremser og udstødninger. – Et godt eksempel er bremserne, hvor sand og grus sætter sig på de bevægelige dele i vinterens løb og på ferieturen gennem Europa. Ifølge centerlederen er det en rigtig god idé at få bremserne skilt ad og smurt regelmæssigt, for ellers kan man imødese en dyr reparation eller udskiftning.

– Selvom man er opmærksom på larm eller skurren, kan det være svært at mærke, om bremseklodserne er slidt ned, så et eftersyn er en god idé. Det er også tilrådeligt at tjekke håndbremsen. – På ældre biler er justering som tommelfingerregel påkrævet, hvis den kan hæves mere end tre takker. Nyere biler er anderledes, fordi de typisk har skivebremser bagtil, så her bør man under alle omstændigheder spørge sin fagmand til råds.

Dæk dig ordentligt ind, og hold øje med kølersystemet
Dækkene udgør ifølge Brian Madsen en meget væsentlig og ofte overset del af den samlede trafiksikkerhed. – Man bør køre med korrekt lufttryk og på de rigtige dæk til årstiden. Desuden må dækkene ikke være nedslidte. Herhjemme er mindstekravet til dækmønstrets dybde på 1,6 mm, men jeg anbefaler 3 mm eller mere – særligt, hvis man kører sydpå, hvor der kan være store mængder vand på kørebanen. Endelig er det en god idé at tjekke, om slitagen er en ens på hele dækfladen. Hvis ikke, kan det være tegn på, at styretøjet er slået skævt eller indstillet forkert.

Under motorhjelmen bør man holde øje med kølersystemet. – Her skal man først og fremmest tjekke kølervæskestanden. Det gælder specielt ældre biler, som ikke selv gør opmærksom på lav væskestand. Derudover skal man undersøge, om kølerslangerne er ved at blive rustne eller har revner og sprækker. Så bør de nemlig skiftes, siger Brian Madsen. Desuden skal man holde øje med kølersystemets ekspansionsbeholder. – Den sikrer væsketilførslen og bør som udgangspunkt indstilles til maksimum.

Centerlederen anbefaler også, at man tjekker lyset, viskerbladene og oliestanden. Olietjekket bør ske på et tidspunkt, hvor bilen har været i ro mindst et par timer. – Efter olien er skvulpet rundt under kørsel, forekommer oliestanden højere, end tilfældet er. I øvrigt har nye biler typisk et anbefalet interval på 30.000 km mellem olieskift, mens det tilsvarende tal for ældre biler ligger på mellem 10.000 og 15.000 km.

Ifølge Brian Madsen får flere og flere udført service og mekanisk arbejde hos andre end mærkeværkstederne. – Selvom vi har faguddannet personale og man beholder nyvognsgarantien, tilbyder vi lavere timepriser og ofte højere fleksibilitet. Desuden er vi certificeret af Teknologisk Institut med henblik på bedst mulig sikkerhed, slutter centerlederen, der indtil udgangen af september giver 300 kr. i rabat på alt mekanisk arbejde.

Tjekliste: Sådan får du bilen i topform inden efteråret
• Bremserne bør skilles ad og smøres, og håndbremsen justeres.
• Kør på de rette dæk til årstiden. Tjek lufttrykket, om slitagen er ens over hele dækfladen, samt om mønsterdybden er mindst 3 mm.
• Tjek lys, viskerblade og olie.
• Tjek kølervæskestanden, indstil væsketilførslen til det maksimale, og hold øje med slidte kølerslanger.
• Spørg din lokale fagmand til råds. Ofte er det muligt at få gennemtjekket bilen for et beskedent beløb.

Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har kæden 42 servicecentre. Læs mere på www.euromaster.dk. De anførte anbefalinger er generelle, og andre forhold kan være aktuelle for dig og din bil. Derfor er det altid en god idé at søge rådgivning hos dit lokale autoværksted eller dækcenter.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 24/8-2011 10:26 Fra nyhedsbrev Nr. 28/2011
Publiceret 22/8-2011 12:17 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Mejetærskerhjul fra Randers til Italien

De store dæk, fælge og færdigsamlede hjul fylder godt op på værkstedet i Randers.Euro­mas­ters dæk­cen­ter i Ran­ders leve­rede igen­nem mange år meje­tær­sker­hjul til Dron­ning­borg-fab­rikken. Det funge­rede så godt, at ejer­en – AGCO – er fort­sat som kunde, efter produk­tionen i 2010 blev flyt­tet til Ita­lien.

Kompe­tente og til tiden. Sådan beteg­ner center­leder Chris­tian Sommer fra Euro­master i Ran­ders leve­ran­cerne til Dron­ning­borg Maskin­fabrik og senere AGCO, der i 1998 opkøbte mejetærskerfabrikken. Igennem mange år har det lokale dækcenter forsynet Dronningborg-fabrikken med mejetærskerhjul, og det samarbejde er fortsat, efter produktionen fra Randers i starten af 2010 blev flyttet til AGCO’s mejetærskerfabrik i norditalienske Breganze. – Vi sørger for at hjemtage dæk og fælge fra leverandørerne, samle hjulene og levere dem i takt med produktionen, forklarer han.

Hjul i læssevis
Fabrikken i Breganze er AGCO’s europæiske hovedcenter for høstmaskiner, hvor der produceres mejetærskere af mærkerne Fendt, Laverda, Challenger og Massey Ferguson. Her ønskede man at videreføre det velfungerende samarbejde fra Randers. Euromaster har derfor løbende igennem det seneste halvandet år sendt læssevis af mejetærskerhjul til Italien. Hjulene herfra anvendes stadig til samme serier mejetærskere af mærkerne Massey Ferguson og Fendt, som oprindelig blev produceret hos Dronningborg-fabrikken på Udbyhøjvej i Randers. – Vi er stolte over, at man har vurderet Euromaster i Randers så kompetente og konkurrencedygtige, at det kan betale sig fortsat at få leveret hjulene fra os frem for en lokal leverandør i Italien. En del af de færdige maskiner eksporteres til Danmark, og nogle af hjulene er således med til at få høsten herhjemme i hus, fortæller Christian Sommer. 
Dæk, fælge og færdigsamlede mejetærskerhjul fylder godt op på værkstedet i Randers. – De optager både en væsentlig del af lagerpladsen og kapaciteten, siger centerlederen. Samtidig forklarer han, at ’samlebåndsarbejde’ som i dette tilfælde ellers ikke er almindeligt i dækbranchen herhjemme. – På et center som vores arbejdes der hovedsagelig med drop-in-service, fx dækskift og lapninger. Men hvad angår leverancerne til Italien, kan den samme montør i princippet samle mejetærskerhjul fra morgen til fyraften i en hel uge.

Fra trillebører til mejetærskere
Euromaster servicerer også private bilejere, firmabilsbrugere, busvognmænd og transportfirmaer. De stærke relationer til landbruget er bl.a. et resultat af mange års deltagelse på udstillinger. – Eksempelvis har vi gennem landbrugsmessen i Gl. Estrup fået kontakt til mange kunder i hele Midt- og Nordjylland, fortæller salgschef Lars Skov-Andersen.
Han betegner Euromasters produktpalet til landbruget som meget alsidig. – Vi kan hjælpe med alt lige fra trillebører og fodervogne til store traktorer og mejetærskere.

Døgnservice til landbruget – også i høstperioden
Flemming Christiansen, der arbejder i Euromasters callcenter, taler hver dag med landmænd, der har behov for akut hjælp, ikke mindst i høstperioden. – Vores service har en ekstra dimension, fordi vi ud over alle de lokale afdelinger også har et fælles callcenter og servicevogne overalt i Danmark. Det betyder, at landmanden altid kan få hjælp med kort varsel, uanset hvorfra og hvornår han ringer. Også, når der høstes om natten.
Euromasters vagttelefon for erhvervskunder er bemandet i døgndrift. Herfra benyttes GPS-styring til at dirigere den nærmeste servicevogn til landmanden. – Det sikrer kortest mulig ventetid, hvilket har stor betydning ved nedbrud, vurderer Flemming Christiansen.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 22/8-2011 12:24 Fra nyhedsbrev Nr. 27/2011
Publiceret 22/8-2011 12:08 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

35-års jubilæum hos Euromaster i Aarhus

Jubilæet blev markeret ved en reception mandag den 1. august, hvor Leif Jensen lykønskedes af sine kolleger samt flere repræsentanter for Euromasters ledelse.Der er løbet meget vand i åen, siden Leif Jen­sen i 1976 star­tede hos dæk­kæden Euro­master. En helt spe­ciel an­sæt­tel­ses­kon­trakt inde­bærer, at han knok­ler løs 6 måneder om året – og holder ferie resten af tiden.

Det hører til sjæl­den­hed­erne, at en medarbejder kan fejre 35-års jubilæum – nu om dage når en del ikke at tilbringe så mange år på arbejdsmarkedet i det hele taget. Ikke desto mindre er det netop, hvad Leif Jensen har gjort hos dækkæden Euromasters skiftende Aarhus-filialer. Siden 2010 har han haft arbejdssted på Graham Bells Vej i Skejby, hvor Euromaster i dag har samlet sine akti­vite­ter i Aarhus-området.

I en alder af blot 12 år startede Leif Jensen som arbejdsdreng hos en købmand, og efterfølgende kom han som 18-årig i mekanikerlære. Springet til dækbranchen var et naturligt videre skridt, og her har aarhusianeren arbejdet siden 1976. Alle årene hos Euromaster. – Der er sket meget på de 35 år. Især bilernes teknologiske udvikling er forbløffende, og dækkene er gennem årene blevet både større og tungere. Hele tiden har jeg følt mig godt tilpas og været glad for arbejdet. Jeg har en masse gode kunder og kolleger, som jeg sætter stor pris på at arbejde sammen med, siger den 57-årige dækfagmand.

I perioden fra 2000 til 2010 arbejdede Leif Jensen alene det meste af tiden. – Jeg varetager så vidt muligt selv alle aktiviteter omkring den enkelte kunde. Derfor krævede det lidt omstilling at blive del af det større dækcenter i Skejby sidste år, hvilket jeg dog hurtigt kom til at sætte pris på. Jeg har fået gode kolleger, men kan stadig arbejde på stort set samme måde som hidtil og oveni købet tilbyde kunderne ekstra fleksibilitet.

Knokler løs 6 måneder om året
Leif Jensen har en særlig kontrakt, som indebærer, at han i højsæsonen knokler løs – og til gengæld holder fri resten af året. Det betyder lange arbejdsdage i de måneder, hvor danskerne skifter mellem sommer- og vinterdæk.
– Jeg servicerer overvejende firmabilskunder, hvor de to årlige dækskift ligger i faste rammer. I foråret og efterårsmånederne er det ikke unormalt, at jeg arbejder 12 timer i døgnet. Efter sådan en dag er man godt træt. Til gengæld kan jeg så holde ferie resten af året, forklarer vulkanisøren, som bl.a. bruger friheden til campingture og rejser med sin kone. I år er det bl.a. blevet til lange campingophold i Grenå og Skagen.

Behagelig, engageret og kompetent
Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år? – Jeg har igennem alle årene haft et frit og meget alsidigt job, prøvet kræfter med en masse forskellige arbejdsopgaver og mødt rigtig mange mennesker. Nogle kunder har jeg arbejdet sammen med, stort set lige siden jeg startede i firmaet. Selvom jeg har fået en del andre jobtilbud, har jeg aldrig følt mig fristet til at søge nye græsgange, lyder det fra Leif Jensen.

                             – Både personligt og fagligt er Leif en meget afholdt medarbejder, som kolleger og kunder værdsætter. Han er en behagelig, engageret og kompetent fyr, som altid har kunden i fokus. Det er i høj grad hans fortjeneste, at vores samarbejde med store flådekunder i Aarhus-området er så velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. – Med jævne mellemrum har vi både 35-, 40- og 45-års jubilæer. Vi er stolte over den lave personaleomsætning – i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres medarbejdere.
Jubilæet blev markeret ved en reception mandag den 1. august, hvor Leif Jensen lykønskedes af sine kolleger samt flere repræsentanter for Euromasters ledelse.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 22/8-2011 12:41 Fra nyhedsbrev Nr. 27/2011
Publiceret 21/6-2011 12:13 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Dækpolitik kan spare vognmænd for millioner

Lufttryk og dækvalg har stor betydning for brændstoføkonomien, og merprisen for kvalitetsdæk kan retfærdiggøres af lavere rullemodstand og længere levetid.Anders Niel­sen & Co, der er mar­keds­leder inden­for con­tai­ner­trans­port, vil redu­cere den år­lige CO2-udled­ning fra sine biler med 2.300 ton. Et af de væs­ent­lig­ste mid­ler er en ny dæk­stra­tegi, der sam­tidig sparer virk­som­heden for milli­oner.

Med en flåde på 1.100 sættevogne og 500 tilknyttede lastbiler er Anders Nielsen & Co A/S blandt Nordeuropas absolut største aktører inden for containertransport. En proaktiv miljøstrategi muliggør betydelige reduktioner i både omkostninger og miljøbelastning. – Vi arbejder over en bred front med at nedbringe vort CO2-udslip og opnå besparelser gennem bæredygtighed. Midlerne er bl.a. en ny bilflåde, chaufføruddannelse, biodiesel og kørselsplanlægning. Desuden satser vi på start-stop, fartbegrænsning og kørselsmonitorering i bilerne, forklarer miljøchef Mogens Røigaard.

Et af de væsentligste fokusområder er virksomhedens forbrug og håndtering af dæk. – En gennemtænkt dækpolitik kan i sig selv give millionbesparelser, siger miljøchefen, der i samarbejde med leverandøren Euromaster har udformet en strategi på området og løbende tester nye dæktyper.
– Vores målsætning er i løbet af en femårig periode at nedbringe den årlige CO2-udledning fra vore biler med 2.300 ton. Her spiller det en nøglerolle, at det sammen med Euromaster er lykkedes at opnå betydelige besparelser på brændstofforbruget.

For høj rullemodstand er dyrt
– Lufttryk og dækvalg har stor betydning for brændstoføkonomien. Er rullemodstanden blot 6-7 pct. for høj, vil det typisk give en årlig merudgift på over 20.000 kr. pr. bil ved 120.000 kørte km, siger salgskonsulent Søren Brinck fra Euromaster, som har rådgivet Anders Nielsen & Co om forbedret dækøkonomi. – Til lastvognenes forhjul er derfor valgt Michelin XZE2+, hvis merpris tjener sig hjem i kraft af lavere rullemodstand og længere levetid.

Mogens Røigaard fortæller, at Anders Nielsen & Co har opsat kompressorer og lufttrykstavler samt haft chaufførerne på kursus hos Euromaster, hvor der bl.a. blev fokuseret på korrekt lufttryk. – Gennem systematisk dæktryksmåling vil vi sikre den bedste kombination af lavt brændstofforbrug og lang dæklevetid. Vi synliggør effekten af korrekt dæktryk overfor chaufførerne, der har mulighed for at kontrollere trailerne dagligt.

Regummierede dæk giver store gevinster
På lastvognenes bagaksler samt på alle sættevogne anvendes varmregummierede dæk af mærket Laurent, som også produceres af Michelin-koncernen. – Moderne lastvognsdæks karkasser er bygget til at klare op mod en mio. km. Derfor kan de bedste dæk regummieres med en ny slidbane indtil flere gange. Hver gang Anders Nielsen & Co monterer 10 af den slags dæk på et vogntog, spares miljøet for en CO2-udledning på over 1,75 ton. Erfaringerne herfra viser, at de valgte dæktyper får pris, kvalitet, sikkerhed og bæredygtighed til at gå op i en højere enhed, lyder det fra Søren Brinck.

5 pct. lavere CO2-udslip
Anders Nielsen & Co har opnået tilfredsstillende resultater af sine miljøtiltag, både i form af omkostnings- og CO2-besparelser. – Det er lykkedes at nedsætte CO2-udslippet pr. kørt km med 5 pct. Samtidig rummer det årlige brændstofforbrug på over 20 mio. liter potentiale for yderligere millionbesparelser. Vores totalkontrakt på dæk gør udgifterne forudsigelige og sikrer den lavest mulige pris pr. kørt km, slutter Mogens Røigaard.

Fakta:
Anders Nielsen & Co A/S er grundlagt i 1882 og transporterer containere og chassiser til og fra de vigtigste havne og terminaler i Danmark og Europa. Firmaet, der har afdelinger i København, Aarhus, Hamborg og Göteborg, råder over flere end 1.100 sættevogne samt en fast tilknyttet flåde på 500 lastbiler. www.ancotrans.dk

Euromaster Danmark A/S indgår i Euromaster-gruppen, som er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. Erhvervskunder tilbydes døgnservice med 2.800 servicevogne. I Danmark har Euromaster 43 servicecentre og ca. 210 ansatte. Nærmeste center anvises på tlf. 87 28 28 28 og på www.euromaster.dk.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 21/6-2011 12:38 Fra nyhedsbrev Nr. 22/2011
Publiceret 26/5-2011 08:58 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

45-års jubilæum hos Euromaster i Brande

Der er løbet meget vand i åen, siden Bjarne Kris­tensen i 1966 star­tede som feje­dreng hos A.C. Slid­baner i Brande. I dag er centret en del af Euro­master, og hans titel er cen­ter­leder, men ar­bejds­pladsen er altså stadig den samme.

Det hører til sjæl­den­hed­erne, at en med­ar­bejder kan fejre 45-års jubi­læum – nu om dage når kun få at til­bringe så mange år på ar­bejds­markedet i det hele taget. Ikke desto mindre er det netop, hvad Bjarne Kris­tensen har gjort hos Euro­master på Vester­gårds­vej i Brande, der indtil for godt 6 år siden lå på Mar­keds­plad­sen. I en alder af 13 startede han den 1. maj 1966 som arbejdsdreng hos A.C. Slidbaner i Brande, hvor han efterfølgende kom i lære. I 1970 blev Bjarne Kristensen udlært som vulkanisør, og i slutningen af årtiet blev han forfremmet til centerleder – en stilling, som han efterfølgende har haft i mere end 30 år. 

– Firmaet har i min tid haft fire forskellige navne, og der er selvfølgelig sket meget på de 45 år. Folk er kommet og gået, og den teknologiske udvikling er foregået i højt tempo, men igennem hele perioden har jeg følt mig godt tilpas og været glad for arbejdet. Jeg har en masse gode kunder og kolleger, som jeg sætter stor pris på at arbejde sammen med, siger den 58-årige centerleder, der efter eget udsagn ikke har planer om at forlade arbejdsmarkedet foreløbig. – I en verden, hvor alting går stærkt, er det godt med noget kontinuitet. Nogle af de kunder, vi har i dag, kom her også, dengang jeg startede.

Flittig, engageret og ihærdig
Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år? – Euromaster er en arbejdsplads, der i høj grad bygger på frihed under ansvar. Vi har det godt, så længe vi passer vores job ordentligt, siger han om hverdagen sammen med de tre medarbejdere på afdelingen i Brande.

– Såvel personligt som fagligt er Bjarne en meget afholdt medarbejder, som både medarbejdere og kunder værdsætter. Han er en flittig, engageret og ihærdig fyr, som altid har kunden i fokus, og det er i høj grad hans fortjeneste, at vores center i Brande er så velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, der er personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. – Så sent som sidste år havde vi også en 45-års-jubilar, og desuden har vi med jævne mellemrum både 30- og 40-års jubilæer. Vi er stolte over vores lave personaleomsætning – i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres medarbejdere.

Jubilæet blev markeret ved en reception onsdag den 11. maj, hvor Bjarne Kristensen lykønskedes af medarbejdere og kolleger samt flere repræsentanter for Euromasters ledelse.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 26/5-2011 09:03 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2011
Publiceret 26/5-2011 08:54 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Kineserdæk skræmmer forbrugerne

Euro­master ryk­kede i uge 12 ind hos Bilka for at tale dæk­sikker­hed og sommer­dæk med dan­sk­erne. Dæk­folk­ene op­lever, at den sen­este tids advar­sler har for­stær­ket for­brug­ernes skep­sis mod de aller­bil­ligste dæk.

Både organi­satio­ner og medier har i den sen­este tid advaret forbrugerne mod billige, kinesisk fremstillede dæk, der bremser dårligt og i værste fald eksploderer. At dømme efter reaktionerne på Euromasters stande, der har været opstillet i Bilka og A-Z igennem hele uge 12, har mange taget advarslerne til sig.

– Det er helt tydeligt, at færre forbrugere udelukkende fokuserer på pris. Euromaster forhandler ikke kineserdæk, men har fornuftige budgetdæk i sortimentet til de forbrugere, der efterspørger det. Vi vil dog helst sælge de dækmærker, der igennem tests kan dokumentere fremragende sikkerhed og holdbarhed, siger Marketing Manager Carsten Kure. Han opfordrer forbrugerne til nøje at overveje mulige ulemper og risici inden køb af discountdæk. – Som undersøgelser og medier i den seneste tid har vist os, får man, hvad man betaler for. Med helt billige dæk kan man generelt forvente øget bremselængde, kortere levetid og mere støj under kørslen.

Carsten Kure melder om mange besøgende på standene, hvor dækfolkene især har mærket øget interesse for smarte fælge. – Dette forår har vi anstrengt os for at give rigtig gode tilbud på store dæk og fælge. Kombineret med øget interesse hos både mænd og kvinder for at gøre bilen sommersmart har dét skabt travlhed.

Dækskifte nu er lige så vigtigt som i efteråret
På deres stand har Euromaster-folkene desuden oplevet, at forbrugerne generelt prioriterer skiftet fra vinterdæk til sommerdæk langt lavere end skiftet den modsatte vej. – Folk er mere oppe på mærkerne, når der kommer sne og is på vejene. Da kan det kun gå for langsomt med at få vinterdæk på bilen, vurderer Carsten Kure. Men Ifølge Volker Nitz fra Rådet for Større Dæksikkerhed kan det være lige så farligt at køre rundt på forkerte dæk nu som i vinterhalvåret.
– Når det bliver rigtig varmt, vokser bremselængden betragteligt med vinterdæk. Desuden er de mindre stabile i kurver. Det har den tyske bilistorganisation ADAC dokumenteret i en omfattende dæktest.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 26/5-2011 08:57 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2011
Publiceret 26/5-2011 08:49 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Euromaster Danmark A/S:

Euromaster i Holstebro vokser på autoreparation

Cen­tret på Slet­ten, der mest er kendt for at være eks­perter i dæk, får stadig flere kunder inden for auto­repa­ration. Derfor har man netop ansat mekani­keren Ole Øster­gaard Jensen, der har over 25 års bran­che­erfa­ring fra lokale virk­som­heder.

To år efter flyt­ningen til ny­bygge­riet på Slet­ten ved Holste­bro Sten­hug­geri er den lokale Euro­master-filial nu klar til at tage endnu et vækst­skridt. Denne gang udvides medarbejderstaben. Dæk- og autocentret har således netop ansat 48-årige Ole Østergaard Jensen, der med sine mere end 25 års erfaring er et kendt ansigt blandt Holstebro-områdets bilister. Igennem 15 år arbejdede han som mekaniker hos Hydro Texaco på Frøjkvej, og siden overtog han Vestbyens Auto på Banetoften, som over en årrække voksede til 10 ansatte. Tidligere har han repareret lastvogne hos Iveco.
– I 2006 besluttede jeg at sælge mit firma og blive lønmodtager i stedet, og herefter fik jeg arbejde hos en fabrik, der fremstiller alufacader. Jobbet her har været spændende og alsidigt, men jeg har savnet hverdagen med biler, mekanik og sorte fingre, siger den erfarne mekaniker, der i det nye job hos Euromaster så rigeligt får sine ønsker indfriet. Han er nemlig netop ansat for at styrke virksomheden inden for autoreparation og -service, som ifølge centerleder Mathias Helbo Frederiksen igennem den seneste tid har været et stort vækstområde.
– Vi har jo været i Holstebro i mange år og står stærkt på dækområdet. Samtidig får flere og flere øjnene op for, at vi også servicerer biler på lige fod med autoriserede værksteder og til noget lavere priser, hvilket har givet mange nye kunder. Derfor har det været nødvendigt at ansætte en ekstra mand, og Ole er perfekt til jobbet, siger han.

Kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem
Ole Jensen og hans kolleger er ikke bange for at kalde sig eksperter i dæk – det står der ligefrem også under deres logo. – Vi er vant til at arbejde med både kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem, smiler den nyansatte mekaniker. Han finder det helt naturligt også at satse på autoreparation, når man kalder sig dækekspert. – De to ting hænger jo uløseligt sammen, og hos os får man totalservice. Det sker tit, at vi opdager problemer som fx slidte bremser i forbindelse med dækskift. Den slags har vi stor erfaring i, for vi har alle tre en baggrund som mekanikere. Dæk- og autocentrets to andre medarbejdere, kollegaen Lars Pape Jensen og centerlederen Mathias Frederiksen, har nemlig igennem hele deres karriere arbejdet som automekanikere, indtil de begge startede hos Euromaster for 5 år siden.
– Uanset hvilket bilmærke man kører, har vi både erfaring og testudstyr. Vi tilbyder alle former for autoreparation og fejlfinding samt skift af bl.a. bremser, batterier, olie og støddæmpere. Desuden er vi godkendt til at udføre serviceeftersyn på lige fod med mærkeværkstederne. Hos os kan man både spare penge og beholde sin nyvognsgaranti, siger Mathias Frederiksen, der fremhæver VW-koncernens produkter som et særligt kompetenceområde. – Audi, VW, Seat og Skoda er de mærker, vi har arbejdet allermest med. Men uanset fabrikat kan man trygt overlade sin bil til os, og vi udfører gerne reparationer og servicetjek til fast pris, lover centerlederen.

Totalservice kan føre til flere nyansættelser
Selvom autobranchen nu atter vejrer morgenluft, hører udvidelser af medarbejderstaben stadig ikke til dagens orden. Mathias Frederiksen forventer dog, at den positive udvikling i hans center vil fortsætte, så der i fremtiden bliver basis for yderligere nyansættelser. – Vi oplever stort potentiale i at samle stærke kompetencer inden for dæk og autoservice i ét center med fokus på både sikkerhed og service; og stadig flere forbrugere opdager de kvalitetsmæssige og økonomiske fordele ved både at lade os passe på deres dæk og resten af bilen. De fysiske rammer er på plads, og der kunne i fremtiden sagtens blive basis for at ansætte yderligere mekanikere.

Euromaster Danmark A/S
Telefon 87 28 28 28, info@dk.euromaster.com

Revideret 26/5-2011 08:53 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2011
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

1949 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info