autoteket
  SØG
søndag  28/4-2024  uge 17
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 4/8-2009 19:13 Til udskrift | Send pressemeddelelse

au2parts hovedkontor:

AU2PARTS I FÆLLEDPARKEN

au2parts standen var godt besøgt hele weekenden.Det blev til en week­end uden fuglefløjt i Fælled­parken men til gen­gæld med mas­ser af spæn­dende ræs og flotte klas­siske biler, da au2­parts havde en stand til Copenhagen Historic Grand Prix.

Der var fra start lagt op til et par gode dage un­der bøgetræerne, da au2parts i høj sol­skin stod klar til at hilse på inviterede kunder, lige­som værksteds­konceptet AutoPartner også var repræsen­teret på stan­den. På trods af arrangementets placering i slutningen af indu­stri­ferien, var opbakningen da også over al forventning.

”Vi har haft rigtig travlt på au2parts standen i weekenden, men har nydt at kunne hilse på kunder i så uformelle rammer, som Fælledpar­ken må siges at være. Samtidig har vi haft mulighed for at invitere potentielle nye kunder til en hyggesnak under bøgetræerne, så de første rødder er plantet til samarbejde” udtaler Henrik Mortensen, medindehaver af au2parts frederiksværk og au2parts frederikssund. Han fortsætter: ”Vi havde opbygget standen, så man samtidig med at få lidt til ganen i form af en stor burger og en sodavand eller øl, kunne følge med i de forskellige løb på banen – det har fungeret rigtig godt”.   

Der var ca. 1000 inviterede au2parts kunder på standen i løbet af weekenden og der blev spist over 2000 burgere. Samtidig blev der udleveret en række re­klameartikler i form af caps, T-shirts, pastiller og para­plyer i samarbejde med au2parts’ førende kvalitetsleveran­dører. Der blev heldigvis ikke brug for paraplyerne i denne omgang, men mon ikke det danske sommervejr, nok skal byde på en regnby­ge eller to, så de kommer i brug.

Det var en fornøjelse at tale med kunder fra alle au2parts grossister i hele Danmark. Alle var med til at skabe en rigtig god stemning på vores stand og gøre weekenden til en fantastisk oplevelse. 

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 4/8-2009 19:15 Fra nyhedsbrev Nr. 32/2009
Publiceret 25/11-2008 10:54 Til udskrift | Send pressemeddelelse

au2parts hovedkontor:

WEBORDRER OP­TIMERER AR­BEJDS­GANGEN

Bjarne Tholstrup, TørringVærkstederne optimerer ar­bejds­gan­gene markant ved dag­ligt at bestille de­res ordrer via au2­parts webka­ta­log. 

Optimering af arbejdsgangen er i fo­kus på de fleste værk­ste­der. Et af de områ­der, hvor man markant kan for­korte sine arbejdsprocesser er i be­stillingen af varer. Det mærker landets 37 au2parts grossister via en høj fremgang i web-bestillinger.

”Vi bestiller over 85% af alle vores ordrer via onlineautodele webka­taloget. I en travl hverdag er det vigtigt at have fokus på, hvordan vi bruger vores tid optimalt. Ved at gøre det online sparer vi både tid på telefonekspedition, men vi kan også se reservedelen på et bille­de, inden vi bestiller, så der ikke opstår fejl. Samtidig kan vi omgå­ende se grossistens beholdning på lager, og med 4 daglige vareture ved vi således præcis, hvornår vi får reservedelene. Dermed står en bil ikke og optager plads på liften længere end højst nødvendigt”, fortæller indehaver af Tønning Auto, Bjarne Tholstrup og fortsætter: ”Vi er jo alle vanemennesker og selvfølgelig krævede det lidt tid at vænne sig til at bruge computeren frem for at løfte røret, måske især for de lidt ældre medarbejdere, der ikke er vokset op med teknolo­gien på den måde. Men alle kan i dag se de mange fordele ved at bestille nemt og hurtigt”, slutter han.  

I 2007 introducerede au2parts det ”nye” forbedrede onlineautodele webkatalog, hvor mange funktioner er optimeret. Brugervenligheden har været i fokus, og en illustration af en bil gør det nemt for meka­nikeren at klikke på billedet, alt efter hvilken del han søger. Derud­over er der mulighed for at indtaste registreringsnummer på den bil man reparerer, hvorefter oplysningerne gemmes til næste gang, bilen kommer på værksted. 
Det og mange øvrige funktioner gør det nemt at bestille alt fra tra­ditionelle sliddele over originale sliddele og motorstyring til bund­propper og specialværktøj online frem for telefonisk.

au2parts århus og horsens har for nyligt lavet en konkurrence for deres kunder, med det formål at hæve antallet af webordrer. Laurs Andersen, indehaver af au2parts horsens og århus, siger om dette: ”Det er særdeles positivt at mærke en markant fremgang i bestillin­gerne via onlineautodele. Kataloget har så mange muligheder, og vi forsøger hele tiden at lave forbedringer, så det er optimalt for alle”.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 25/11-2008 11:06 Fra nyhedsbrev Nr. 48/2008
Publiceret 3/11-2008 18:16 Til udskrift | Send pressemeddelelse

au2parts hovedkontor:

AU2PARTS STØT­TER KRÆFT­FORSKNING

Konceptchef for au2parts, Thomas Lund samt banner fra ”Støt Brysterne” gallashowKræftens Bekæm­pel­se kunne første week­end i november modtage over 52.000 kr. fra au2parts til fremtidig forskning, forebyggelses­ar­bejde samt støtte til kræft­patienter og deres pårø­rende.

Beløbet er et resultat af den auktion, au2parts afholdte i forbindelse med deres eksklusive event for 1100 kunder den 13. september i år. Ud over en dag med under­hold­ning, konkurrencer og køb af gode tilbud, blev der også holdt en auk­tion, hvor alle indtægter ubeskåret gik til Kræftens Bekæmpelse.

Mange af au2parts’ leveran­dører havde doneret flotte gaver til auk­tio­nen. Disse gaver kom under hammeren ved auktionarius, der på dagen var CAC’s adm. direktør Thomas Jensen. ”Vi var imponeret over til dels de flotte gaver, leve­ran­dørerne gav til auktionen, men også den lyst til at byde, der var til auktionen. Det betød, at belø­be­ne på hver enkelt aukti­onsvare kom op i en pæn pris. Det var ty­deligt at mærke blandt de der bød, at de havde i baghovedet, at det går til et godt formål”, fortæller Thomas Jensen.

”Omkring 230.000 danskere lever i dag med en kræftsygdom. Halv­delen over­le­ver. Hvert år får ca. 30.000 danskere konstateret kræft. Det er derfor en syg­dom, de fleste desværre kan relatere til, og der­for valgte vi at støtte dette gode formål med vores auktion”, udtaler au2parts’ konceptchef Thomas Lund og fortsætter: ”Kræftens Be­kæm­­pelse er en privat fore­ning. Mange tror, at de er på Finansloven og får de fleste af deres ind­tægter fra Staten. Dette er dog ikke til­fældet. De får kun 7 % af deres indtægter fra det offentlige. Derfor er de helt afhængige af støtte – i 2006 brugte Kræftens Bekæmpelse ca. 330 millioner kro­ner på forsk­ning”.

Pengene går til projektet ”Støt Brysterne” og dermed til forskning og fore­byg­gelse samt støtte til brystkræftramte og deres pårørende. Forsknings­mæs­sigt arbejder Kræftens Bekæmpelse på at opnå større viden om, hvordan bryst­­kræft kan forebygges, hvordan bryst­kræft kan spores tidligere, så den er nemmere at behandle, samt hvordan den nuværende behandling kan forbedres.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 3/11-2008 18:17 Fra nyhedsbrev Nr. 45/2008
Publiceret 14/10-2008 15:33 Til udskrift | Send pressemeddelelse

au2parts hovedkontor:

AU2PARTS I FREMGANG

Konceptchef for au2parts, Thomas LundDanmarks hurtigst voksende gros­sistkæde melder om fremgang over næsten hele linjen.

Efter man­ge nyåb­ninger i 2007 og 2008 kan au2parts kæden se til­bage på et flot første halvår med en samlet omsætningsvækst i kæ­den på mere end 20%.

Thomas Lund, der er konceptan­svar­lig for grossistkæden, siger om ud­vik­lingen: ”En del af den meget store salgsstigning, vi har set i au2parts hænger selvfølgelig sammen med de mange nyåbninger, vi har gennemført i de seneste par år. Med relativt nye medlemsfor­ret­ninger i 10 byer over det meste af Danmark er det klart, at vi her oplever en stor fremgang, men fremgangen i første halvår er be­stemt ikke kun baseret på disse nye forret­ninger. Blandt vores øvri­ge medlemmer er der således generelt stigninger på tocifrede pro­center i omsætningen.

Markedet har været med branchen i 2007 og første halvår af 2008, og vi har oplevet et meget højt aktivitetsniveau. Det er ikke nogen hemmelighed, at det efter sommerferien er blevet mere roligt både på værkstederne og hos reserve­delsgrossisterne. Dette har vi valgt at udnytte til at starte nye uddannelseskurser sammen med vores medlemmer og de tekniske skoler. Samtidig har vi arbejdet på at optimere vores elektroniske katalog, hvor der er kommet flere nye smarte funktioner til. Udover dette arbejder vi konstant på at have det bedste reserve­dels sortiment i DK, herunder kan bl.a. nævnes motorstyringsdele hvor vi har netop har udvidet kraftigt. 

Hvad angår fremtiden, tegner den ifølge Thomas Lund lys: ”Selvom vi oplever en opbremsning i øjeblikket, så er antallet af biler i Danmark generelt stigende. Bilerne skal derfor nok komme til værkstederne. Samtidig er au2parts kæden ved at markere sig som en af de stær­keste kæder i DK.  Vi samordner vores distribution, så varerne hurtigt kan komme ud til værkstederne, uanset på hvilket af vores lagre, varerne måtte være, hvilket kommer mekanikerne til gode.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 14/10-2008 15:40 Fra nyhedsbrev Nr. 42/2008
Publiceret 29/5-2008 13:13 Til udskrift | Send pressemeddelelse

au2Parts hovedkontor:

AU2PARTS ”MOTOREN” ER TRIMMET OG VELSMURT

 
Kim Mogensen, au2parts holbæk 5. maj var den offici­elle dato for nav­ne­skift af AutoPartner grossist­kæ­den til det fremti­dige navn au2­parts. Alle af­de­linger stod på den­ne dag klar med det nye logo, der er blevet taget godt imod over hele linjen.

Kært barn har mange navne. Nu hedder et af dem au2parts i stedet for det tidligere AutoPartner. Som det er tilfældet ved de fleste face­lifts, har meget forandret sig. Det meste er dog på overfladen. ”Mo­to­ren” er stadig trim­met og velsmurt – og byder på samme høje kva­litet og kundeservice, som det altid har været tilfældet hos Auto­Part­ner grossisterne.

”Det har været en spændende udvikling med navneskift på gros­sistkæden, som er sket yderst tilfredsstillende” udtaler direktør Kim Mogensen, au2parts holbæk (tidl. Holbæk Bremse- og Koblingsser­vice) og fortsætter: ”De fleste af os kunne se mulighederne i at skifte logo og navn til au2parts og dermed både adskille os navnemæssigt fra værkstedskæden AutoPartner, der beholder navn og logo, men også få mere ensartede navne, så bl.a. vores leverandører bedre kan se sammenhængen af au2parts grossisterne. Det er selvfølgelig altid lidt vemodigt at opgive sit hidtidige firmanavn, der er kendt i ens lokalområde, men jeg mener på sigt, det vil styrke os som kæde lige såvel som de enkelte butikker indivi­duelt,” slutter Kim Mogensen.

Siden navneskift er heller ikke udviklingen af nye butikker gået i stå. I juni måned åbner to nye au2parts afdelinger i henholdsvis Hillerød og Kolding. Dermed fortsætter au2parts med at være Danmarks hur­tigst voksende kæde med endnu flere butikker på Danmarkskortet og med det nye logo prydende på butikkerne.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 29/5-2008 13:15 Fra nyhedsbrev Nr. 22/2008
Publiceret 20/5-2008 10:17 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Au2Parts hovedkontor:

Ny grossist i Kolding

Kun 2 må­neder efter at Koblings­depotet blev over­taget af svenske Mekono­men, slår en ny dansk grossist dørene op i Kol­ding med start mandag den 16. ju­ni. Det sker med etab­lerin­gen af au2parts kolding og med Kob­lings­depo­tets tidli­gere konsu­lent, Lars Sund Nicolaisen som direktør og med­ejer.

Lars siger om nyetableringen: ”Da jeg blev orienteret om Mekono­mens overta­gelse af Koblingsdepotet, vidste jeg, at jeg ville søge nye udfordringer. Jeg blev tilbudt at kunne starte for en af de andre udenlandske kæder, men fik efter­føl­gende muligheden for selv at starte op med støtte fra Koblingsdepotets mange­årige danske ho­ved­leverandør, Aktieselskabet CARL CHRISTENSEN i Århus. Det er nok de færreste, der har tilstrækkeligt med penge på kistebunden til at etablere sig selv, men CAC var meget åben for at finde en løsning, hvor de i en periode står for finansieringen, mens jeg og mine kolle­ger skal tage os af drif­ten.”

Den nye virksomhed, der får navnet ”au2parts kolding” får til huse i en nyre­no­veret lagerbygning på ca. 1000 m2 på adressen Niels Bohrs vej 1, ikke mere end 300 meter fra det tidligere Koblings­depo­tet. Lageret bliver områdets bre­de­ste dækkende med ca. 20.000 top aktuelle varenumre. Dertil kommer daglig forbindelse til Aktiesel­ska­bet CARL CHRISTENSEN´s store centrallager i Århus.

Udover Lars fra Koblingsdepotet består ”au2parts kolding” af Char­lene Rytter Kellvig og Ole Rasmussen som ekspedienter, hvoraf Char­lene ligesom Lars er et kendt ansigt fra Koblingsdepotet. Herud­over er ansat Kris Steen Møller og Jesper Winsløw som chauffører, der vil sørge for, at varerne leveres ud til værkstederne 4 gange dag­ligt.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 20/5-2008 10:18 Fra nyhedsbrev Nr. 21/2008
Publiceret 13/5-2008 18:52 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Au2Parts hovedkontor:

AB AUTODELE APS ÅBNER AFDELING I HILLERØD

Fra venstre ses Michael Holm Jensen, Jens Hansen, Peter Bergholt, Paw W. Jensen, Jesper Parsby, Daniel Larsen.Den sjæl­landske gros­sist, der under Mi­cha­el Holm Jen­sens le­delse og medejer­skab fusio­ne­rede med BR Autodele i København i fe­bruar, ekspanderer nu kraftigt med etablering af ny afdeling i Hillerød.

Den nye afdeling får navnet ”au2parts hillerød” og samtidig skifter AB Autodele og BR Autodele navn til henholdsvis ”au2parts amager” og ”au2parts køben­havn”.

”Au2parts hillerød” får adresse på Carlsbergvej 32 B, hvor der netop er istand­sat et godt 1200 m2 lager. Forretningen åbner den 02. juni og holder ”åbent hus” den 13. juni.

Med åbningen af forretningen fortsætter au2parts-kæden den eks­pan­sive udvikling, der sidste år gjorde kæden til den hurtigst vok­sende grossistkæde i Danmark.

Michael Holm Jensen siger om ny-etableringen: ”Efter små to måne­der som medejer af AB Autodele ApS, som indtil dato har været en utrolig positiv ople­velse, både hvad angår kunder, leverandører og medarbejdere, tager jeg sprin­get og åbner en afdeling i Hillerød.
Efter at have diskuteret en udvidelse med CAC, og efter henven­del­ser fra lokale branchefolk, er jeg ikke længere i tvivl om, at der er både plads til og behov for en afdeling i Hillerød. Vi ser frem til at betjene de lokale virksomheder, og vi vil gøre alt for at give dem en positiv oplevelse, når de handler med os. ”

Lokal leder
Den daglige leder for den nye afdeling vil være Paw W. Jensen. Han kommer ligesom værktøjskonsulent, Peter Bergholt, og flere af de øvrige medarbejdere fra en af de store grossister i området. Paw W. Jensen glæder sig sammen med de øvrige ansatte til at slå dørene op. ”Vi kender jo rigtig mange af kunderne og deres krav til en mo­derne grossistvirksomhed. Vi har således allerede fået posi­tive til­kendegivelser fra flere, der glæder sig over, at det stærkeste danske alter­nativ til de udenlandske kapitalkæder nu vil være at finde i om­rådet.

Jeg er sikker på, at vi vil kunne tilbyde kunderne en super god ser­vice. Vi kommer til at have 4 daglige vareture til vores kunder, som ikke alene kommer til at kunne trække på vores eget lokale store lager, men vi har også etableret 3 daglige vareture mellem Hillerød og Glostrup, hvor CAC’s store sjællandske lager ligger. Det betyder, at vi vil stå rigtig godt rustet til at kunne levere kun­derne alt det, de har brug for, når de har brug for det.”

Peter Bergholt startede allerede i april med at besøge kunder og har ligesom Paw oplevet en stor interesse for den nye grossist. ”På trods af, at vi endnu ikke har åbnet, er jeg blevet kontaktet af flere kunder, der har tilkendegivet, at de ønsker at benytte os, når vi er klar. Interessen har faktisk været så voldsom, at jeg allerede har solgt en hel del maskiner i områder, ligesom vi allerede har etableret det første AutoPartner værksted i Hillerød. Mere positivt kan det næsten ikke være”, konstaterer han.

Udover Paw og Peter kommer den nye forretning til at bestå af Jes­per Parsby og Jens Hansen som ekspedient og Tom Nielsen, Kenneth Stounberg og Daniel Larsen som chauffører.

au2parts hovedkontor
Telefon 87 45 44 44,

Revideret 13/5-2008 19:15 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2008
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

5634 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info