pressemeddelelser
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:
Scania Biler investerer i Koch HD-30 EasyTouch Laserudmåler
|
Efter et års grundig undersøgelse og vurdering har Scania-fabrikken i Södertälje, Sverige, godkendt Koch udmålingsudstyr. Dette åbnede døren til at kunne sælge udstyret til Scania-værksteder verden over, da udstyret lever op til de høje krav, der stilles af Scania fabrikken.
Danmarks største Scania-forhandler, Scania Biler valgte Koch hjuludmålingsudstyr til sine afdelinger i Vojens, Viborg og Sorø. Grundlaget for valget lå i den meget konkurrencedygtige pris og de mange fordele, som udstyret kan give på baggrund af den hurtige og nemme betjening. Med HD-30 EasyTouch Laserudmåler kan man udmåle lastbiler væsentlig hurtigere end med andet udstyr på markedet. Blandt andet udgør den lette montage på hjulene og ingen krav til at løfte eller rulle den tunge lastbil en kæmpe fordel. Lastbiler og sættevogne kan dermed udmåles med fuldt læs, hvilket giver et mere realistisk billede af de effektive hjulvinkler under fuld belastning.
Også busser og påhængsvogne kan måles med Koch HD-30 EasyTouch. Det nye måleprogram kan udmåle hjulvinkler i forhold til flere aksler uden at måtte tage udgangspunkt i en chassisramme, som ofte ikke forefindes på moderne busser. Også elektrohydrauliske efterløbsaksler kan måles uden problemer, da man ikke behøver at løfte bussen. Dermed forhindres målefejl, fordi akslen måles i køretilstand.
For få penge er det muligt at udvide udstyret til også at kunne udmåle person- og varebiler samt traktorer og byggemaskiner. Mere info på www.koch-laser.dk.
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk
Revideret 1/3-2012 19:49 |
Fra nyhedsbrev Nr. 9/2012
|
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:
Effektivisering på værkstedet
|
TekCoach har udviklet rådgivningsforløb for konfliktløsning og effektivisering på værkstedet.
Interne konflikter, mangel på samarbejde, mangelfuld kundekontakt og manglende anvendelse (effektuering) af retningslinjer, arbejdsmetoder og standarder i det daglige, kan undergrave en hver positiv udvikling og tilfredsstillende bundlinje i en virksomhed.
TekCoach har udviklet et forløb, der allerede har vist gode resultater på flere værksteder. Forløbet består i, at Thomas Krebs, fra firmaet TekCoach, opholder sig i 1 uge på virksomheden, hvor han aktivt arbejder med alle ansatte, undersøger og løser konflikter, skaber klarhed og introducerer overskuelige ændringer i de daglige rutiner.
Områder, som typisk arbejdes med i løbet af denne uge er:
• Lager – glemt reservedelsbestilling, mangel på oprydning og på location lægning af reservedele, manglende håndtering af reklamationsdele, manglende anvendelse af lagerstyringsprogrammet, så som minimumsbeholdning, statistik af deleanvendelse, planlægning af servicekasser, opdatering af nye reservedele samt for dårlig tilbagemelding omkring leveringstider og ankomne dele. • Indskrivning – dårlig kommunikation omkring fejlbeskrivelse og reservedelsbehov, ufuldstændigt udfyldte arbejdskort, dårlig kundehåndtering og mangel på at skrive fejlbeskrivelser og aftaler med kunden ned, dårlig fungerende system for kundenøgler, dårlig planlægning/udnyttelse af lånebiler, ringe information til mekanikere omkring arbejdsomfang og lageret omkring behov for dele (skaber ofte en del tomgang), manglende eller ringe håndtering af kampagnedele (garanti), manglende opfølgning på aftaler (ingen konsekvens fører til at folk er ligeglad), manglende fakturering samt reklamationsbehandling (fører til mangel på likviditet). • Mekanisk værksted og pladeværksted – konflikter imellem svende, mangel på kvalitativ indstilling til jobbet, mangel på renholdelse af arbejdspladsen, problempersoner der skaber negativ støj blandt de ansatte, ringe håndtering af lærlinge, mangel på registrering af dele der anvendes til reparation, så de til sidst ikke bliver faktureret, ringe indstilling overfor værktøjshåndtering, dårlig omgangstone og mobning osv. • Ledelse og mellemledelse – manglende kommunikation og opfølgning på aftalte områder, manglende samarbejde lederne imellem, dårlig omgangstone overfor de ansatte, kortslutning af ledelsesstrukturen og meget andet.
Forløbet følges typisk op med flere efterfølgende besøg, hvor de introducerede forandringer, rutiner og aftaler med medarbejderne følges op på. Dette sikre at ”gryden holdes varm” og at rutiner ikke går i glemmebogen.
Mange år i branchen har givet Thomas Krebs kendskab til dagligdagen på et værksted og de krav, der kendetegner autobranchen. Der kan findes mere information på www.tekcoach.dk.
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:
Koch hjuludmålingsanlæg
|
Firmaet Koch hjuludmålingsanlæg starter med direkte salg fra Tyskland.
Firmaet Koch hjuludmålingsanlæg, i nærheden af Hannover i Tyskland, har gennem over 50 år udviklet og produceret udmålingsanlæg til udmåling af personbiler, varebiler, lastbiler og busser.
Koch systemerne bliver solgt over det meste af verdenen med stor succes. F.eks. det nye HD-10 EasyTouch 4-hjuls udmåling for personvogne, er solgt over 2500 stk. de sidste 1½ år, hvor 2000 stk. gik alene til Tyskland. Efter messen i Göteborg for en måned siden, har firmaet Koch allerede faste ordre på over 60 anlæg. I Norge er der allerede solgt over 250 stk., og i Danmark har man leveret over 30 anlæg. HD-10 kan også anvendes i forbindelse med en 2-søjlet lift. Vi er i en rivende udvikling og har svært ved at følge med de mange ordre, der kommer ind hver dag, siger direktør og ejer Harro Koch. Vores lastvognsanlæg HD-30 EasyTouch og det helt ny udviklede ACC radar justeringssystem LC-40, har fundet stor interesse, også blandt lastvognsproducenterne, tilføjer han.
MAN har allerede godkendt Koch’s udmålingsanlæg, og referencelisten med mærkelastvognsfirmaer spænder over flere sider. Her kan der bl.a. findes Scania, Mercedes Benz, MAN, IVECO, DAF, Kässbohrer, Volvo og mange flere.
Koch’s udstyr udmærker sig ved at man måler alle køretøjer i køretilstand, dvs. at man ikke løfter hjulene frie, uden at nøjagtigheden sættes over styr. Det giver en stor tidsbesparelse, specielt på lastbiler, hvor tidsbesparelsen kan være op til 2 timer, i forhold til andet udstyr. Desuden er udstyret utroligt nemt at anvende, hvilket bl.a. er årsagen til den store interesse.
For at sikre en professionel support i Danmark, har vi etableret et samarbejde med Thomas Krebs fra firmaet Krebs TekCoach. Han er en kendt specialist og har stor erfaring i udmåling af alle typer køretøjer, samt har han kørt mange kurser indenfor udmåling. Aftalen går ud på at Thomas Krebs uddanner vores kunder i brugen af udstyret, tilføjer Harro Koch.
Salgskonceptet fungerer ved at kunderne køber udstyret direkte i Tyskland. Dette gør at priserne kan holdes nede til gavn for de danske kunder. For at give kunderne mulighed for at læse om udstyret og se en video omkring anvendelsen, har firmaet Koch etableret en dansk hjemmeside med navnet www.koch-laser.dk.
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk
Revideret 27/2-2008 23:44 |
Fra nyhedsbrev Nr. 9/2008
|
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:
Ny rådgivningsvirksomhed
|
Thomas Krebs starter egen rådgivningsvirksomhed – Krebs TekCoach.
20 års erfaring fra den danske og udenlandske autobranche og mange positive udmeldinger fra en del branchefolk, har bevirket at Thomas Krebs nu vil anvende den indsamlede viden til gavn for dæk- og autobranchen.
Thomas Krebs har i mange år arbejdet med værkstedskvalitet, rutiner og koncepter, test- og måleudstyr, værkstedsindretning, uddannelse og salg. Denne kombination muliggør at han nu kan tilbyde en bred vifte af ydelser til både auto- og gummiværksteder, importører, tekniske skoler, foreninger og kæder.
I de sidste mange år har flere bilimportører, tekniske skoler og foreninger hyret Thomas, for at gennemføre uddannelses- og kvalitetsprojekter. Samtidigt har han holdt flere foredrag i forbindelser med interesseforeningsmøder, på tekniske skoler og i forbindelse med importørmøder. Ydermere har han skrevet mange tekniske artikler i flere danske og udenlandske fagblade.
”Der er rigtig mange værksteder, der gør en stor indsats for at forbedre kvaliteten og kommunikationen internt. Men erfaringen viser at man generelt ”kæmper” med de samme opgaver, om og om igen. Det er jo mennesker der er tale om, som ofte arbejder traditionelt. Jeg har haft chancen for at komme på mange værksteder i både Danmark og i udlandet, samt hos en del bilimportører, hvor jeg kunne danne mig et indtryk af hvilke krav der stilles, hvordan folk arbejder, og hvor der kan gøres ting bedre”, siger Thomas Krebs
Han forsætter, ”Efter min mening er forløbet på et værksted, fra kunden ringer for at få en tid, til kunden afhenter bilen igen, fyldt med muligheder for at skabe effektive og let anvendelige rutiner og systemer, der både gør hverdagen nemmere, men også giver mulighed for at øge kvaliteten og mersalget af ydelser og tilbehør i det hele taget. Kvalitet er jo desværre efter hånden et misbrugt ord, men man skal forstå kvalitet som en helhed. Kvalitet på et værksted har lige så meget at gøre med at en mekaniker er glad for sit arbejde og udfører det med omtanke, som at kundebetjeningen er i top, de ansatte og ledelsen har en løbende god kommunikation (Kaizen – LEAN) omkring problemstillinger, reservedele er til stede når de behøves, udstyr, så som en 4-hjuls udmåler eller bremseprøvestand måler korrekt og vedligeholdes, og at servicemeddelelser og anden dokumentation kan findes, uden at søge efter det i længere tid, osv. Altså rigtig mange områder hvor man kan skabe forhøjet kvalitet gennem nytænkning og kommunikation.”
Et andet område, hvor Thomas Krebs kan bidrage med sin erfaring, er rådgivning ved om- eller nybygning af værksteder. Thomas har været med til at udforme en del værksteder. ”Anbringelse af udstyr og lifte er yderst vigtigt, og fejl kan koste mange penge senere hen”, siger han. ”Også indkøb af forkert udstyr har oftest store konsekvenser. Derfor tilbyder jeg 100 % uvildig rådgivning omkring hvad der bør investeres i”, tilføjer han.
På Thomas Krebs’ hjemmeside, www.tekcoach.dk kan der læses mere omkring de muligheder, han tilbyder gennem sit firma Krebs TekCoach.
|
Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk
|