autoteket
  SØG
fredag  26/4-2024  uge 17
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 1/3-2012 05:22 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:

Scania Biler investerer i Koch HD-30 EasyTouch Laserudmåler

Efter et års grundig under­søg­else og vurde­ring har Scania-fabrikken i Södertälje, Sverige, godkendt Koch udmålingsudstyr. Dette åbnede døren til at kunne sælge udstyret til Scania-værksteder verden over, da udstyret lever op til de høje krav, der stilles af Scania fabrikken.

Danmarks største Scania-forhandler, Scania Biler valgte Koch hjuludmålingsudstyr til sine afdelinger i Vojens, Viborg og Sorø. Grundlaget for valget lå i den meget konkurrencedygtige pris og de mange fordele, som udstyret kan give på baggrund af den hurtige og nemme betjening. Med HD-30 EasyTouch Laserudmåler kan man udmåle lastbiler væsentlig hurtigere end med andet udstyr på markedet. Blandt andet udgør den lette montage på hjulene og ingen krav til at løfte eller rulle den tunge lastbil en kæmpe fordel. Lastbiler og sættevogne kan dermed udmåles med fuldt læs, hvilket giver et mere realistisk billede af de effektive hjulvinkler under fuld belastning.

Også busser og påhængsvogne kan måles med Koch HD-30 EasyTouch. Det nye måleprogram kan udmåle hjulvinkler i forhold til flere aksler uden at måtte tage udgangspunkt i en chassisramme, som ofte ikke forefindes på moderne busser. Også elektrohydrauliske efterløbsaksler kan måles uden problemer, da man ikke behøver at løfte bussen. Dermed forhindres målefejl, fordi akslen måles i køretilstand.

For få penge er det muligt at udvide udstyret til også at kunne udmåle person- og varebiler samt traktorer og byggemaskiner. Mere info på www.koch-laser.dk.

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs
Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk

Revideret 1/3-2012 19:49 Fra nyhedsbrev Nr. 9/2012
Publiceret 15/8-2008 08:50 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:

Effektivisering på værkstedet

Thomas KrebsTekCoach har udviklet råd­giv­ningsforløb for konflikt­løs­ning og effek­­tivi­se­ring på værk­ste­det.

Interne konflikter, man­gel på samar­bejde, mangelfuld kunde­kontakt og mang­lende anvendelse (effektuering) af retningslinjer, arbejds­metoder og standarder i det daglige, kan undergrave en hver positiv udvikling og til­freds­stillende bund­linje i en virk­som­hed.

TekCoach har udviklet et forløb, der allerede har vist gode resul­tater på flere værksteder. Forlø­bet består i, at Thomas Krebs, fra firmaet TekCoach, ophol­der sig i 1 uge på virksomheden, hvor han aktivt arbejder med alle ansatte, under­søger og løser konflikter, skaber klarhed og introducerer overskuelige ændrin­ger i de daglige rutiner.

Områder, som typisk arbejdes med i løbet af denne uge er:

• Lager – glemt reservedelsbestilling, mangel på oprydning og på location lægning af reservedele, manglende håndtering af reklama­tionsdele, manglende anvendelse af lagerstyringsprogrammet, så som minimumsbeholdning, statistik af deleanvendelse, planlægning af servicekasser, opdatering af nye reservedele samt for dårlig til­bagemelding omkring leveringstider og ankomne dele.
• Indskrivning – dårlig kommunikation omkring fejlbeskrivelse og reservedels­behov, ufuldstændigt udfyldte arbejdskort, dårlig kunde­håndtering og mangel på at skrive fejlbeskrivelser og aftaler med kunden ned, dårlig fungerende system for kundenøgler, dårlig plan­lægning/udnyttelse af lånebiler, ringe information til mekanikere om­kring arbejdsomfang og lageret omkring behov for dele (skaber ofte en del tomgang), manglende eller ringe håndtering af kampag­nedele (garanti), manglende opfølgning på aftaler (ingen konse­kvens fører til at folk er ligeglad), manglende fakturering samt rekla­mationsbe­hand­ling (fører til mangel på likviditet).
• Mekanisk værksted og pladeværksted – konflikter imellem svende, mangel på kvalitativ indstilling til jobbet, mangel på renholdelse af arbejdspladsen, problempersoner der skaber negativ støj blandt de ansatte, ringe håndtering af lærlinge, mangel på registrering af dele der anvendes til reparation, så de til sidst ikke bliver faktureret, ringe indstilling overfor værktøjshåndtering, dårlig omgangstone og mobning osv.
• Ledelse og mellemledelse – manglende kommunikation og opfølg­ning på aftalte områder, manglende samarbejde lederne imellem, dårlig omgangstone overfor de ansatte, kortslutning af ledelses­strukturen og meget andet.

Forløbet følges typisk op med flere efterfølgende besøg, hvor de in­troducerede forandringer, rutiner og aftaler med medarbejderne følges op på. Dette sikre at ”gryden holdes varm” og at rutiner ikke går i glemmebogen.

Mange år i branchen har givet Thomas Krebs kendskab til daglig­dagen på et værksted og de krav, der kendetegner autobranchen. Der kan findes mere information på www.tekcoach.dk.

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs
Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk

Revideret 15/8-2008 08:55 Fra nyhedsbrev Nr. 33/2008
Publiceret 26/2-2008 07:48 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:

Koch hjulud­målingsanlæg

Firmaet Koch hjul­ud­målings­anlæg star­ter med direkte salg fra Tysk­land.

Fir­maet Koch hjul­ud­­må­lings­anlæg, i nær­heden af Hanno­ver i Tysk­­land, har gennem over 50 år udviklet og produceret udmå­lings­anlæg til udmå­ling af personbiler, varebiler, lastbiler og bus­ser.

Koch systemerne bliver solgt over det meste af verdenen med stor succes. F.eks. det nye HD-10 EasyTouch 4-hjuls udmåling for person­vogne, er solgt over 2500 stk. de sidste 1½ år, hvor 2000 stk. gik alene til Tyskland. Efter messen i Göteborg for en måned siden, har firmaet Koch allerede faste ordre på over 60 anlæg. I Norge er der allerede solgt over 250 stk., og i Danmark har man leveret over 30 anlæg. HD-10 kan også anvendes i forbindelse med en 2-søjlet lift.
Vi er i en rivende udvikling og har svært ved at følge med de mange ordre, der kommer ind hver dag, siger direktør og ejer Harro Koch. Vores lastvognsanlæg HD-30 EasyTouch og det helt ny udviklede ACC radar justeringssystem LC-40, har fundet stor interesse, også blandt lastvognsproducenterne, tilføjer han.

MAN har allerede god­­kendt Koch’s udmå­lings­­anlæg, og referen­celi­sten med mær­ke­last­vognsfirmaer spæn­der over flere sider. Her kan der bl.a. findes Scania, Mercedes Benz, MAN, IVECO, DAF, Kässboh­rer, Volvo og mange flere.

Koch’s udstyr udmær­ker sig ved at man måler alle køretøjer i køre­tilstand, dvs. at man ikke løfter hjulene frie, uden at nøjagtigheden sættes over styr. Det giver en stor tidsbesparelse, specielt på last­biler, hvor tidsbesparelsen kan være op til 2 timer, i forhold til andet udstyr. Desuden er udstyret utroligt nemt at anvende, hvilket bl.a. er årsagen til den store interesse.

For at sikre en professionel support i Danmark, har vi etableret et samarbejde med Thomas Krebs fra firmaet Krebs TekCoach. Han er en kendt specialist og har stor erfaring i udmåling af alle typer køre­tøjer, samt har han kørt mange kurser indenfor udmåling. Aftalen går ud på at Thomas Krebs uddanner vores kunder i brugen af udstyret, tilføjer Harro Koch.

Salgskonceptet fungerer ved at kunderne køber udstyret direkte i Tyskland. Dette gør at priserne kan holdes nede til gavn for de dan­ske kunder. For at give kunderne mulighed for at læse om udstyret og se en video omkring anven­delsen, har firmaet Koch etableret en dansk hjemmeside med navnet www.koch-laser.dk.

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs
Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk

Revideret 27/2-2008 23:44 Fra nyhedsbrev Nr. 9/2008
Publiceret 1/10-2007 11:15 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs:

Ny rådgiv­nings­virksomhed

Thomas Krebs starter egen rådgiv­nings­virksomhed – Krebs Tek­Coach.

20 års erfaring fra den danske og uden­landske autobranche og mange positive udmel­din­ger fra en del bran­che­folk, har bevirket at Thomas Krebs nu vil anvende den indsamlede viden til gavn for dæk- og auto­branchen.

Thomas Krebs har i mange år arbejdet med værkstedskvalitet, ruti­ner og koncepter, test- og måleudstyr, værkstedsindretning, uddan­nelse og salg. Denne kom­bi­nation muliggør at han nu kan tilbyde en bred vifte af ydel­ser til både auto- og gummiværksteder, importører, tekniske skoler, foreninger og kæder.

I de sidste mange år har flere bilimportører, tek­niske skoler og fore­ninger hyret Thomas, for at gennemføre uddannelses- og kvalitets­projekter. Samtidigt har han holdt flere foredrag i forbindelser med interesseforeningsmøder, på tek­niske skoler og i forbindelse med importørmøder. Ydermere har han skrevet mange tekniske artikler i flere danske og udenlandske fagblade.

”Der er rigtig mange værksteder, der gør en stor indsats for at for­bedre kvalite­ten og kommunikationen internt. Men erfaringen viser at man generelt ”kæm­per” med de samme opgaver, om og om igen. Det er jo mennesker der er tale om, som ofte arbejder traditionelt.
Jeg har haft chancen for at komme på mange værksteder i både Danmark og i udlandet, samt hos en del bilimportører, hvor jeg kunne danne mig et indtryk af hvilke krav der stilles, hvordan folk arbejder, og hvor der kan gøres ting bedre”, siger Thomas Krebs

Han forsætter, ”Efter min mening er forløbet på et værksted, fra kunden ringer for at få en tid, til kunden afhenter bilen igen, fyldt med muligheder for at skabe effektive og let anvendelige rutiner og systemer, der både gør hverdagen nem­mere, men også giver mulig­hed for at øge kvaliteten og mersalget af ydel­ser og tilbehør i det hele taget.
Kvalitet er jo desværre efter hånden et misbrugt ord, men man skal forstå kvalitet som en helhed.
Kvalitet på et værksted har lige så meget at gøre med at en mekani­ker er glad for sit arbejde og udfører det med omtanke, som at kun­debetjeningen er i top, de ansatte og ledelsen har en løbende god kommunikation (Kaizen – LEAN) omkring problemstillinger, reserve­dele er til stede når de behøves, udstyr, så som en 4-hjuls udmåler eller bremseprøvestand måler korrekt og vedligeholdes, og at servi­cemeddelelser og anden dokumentation kan findes, uden at søge efter det i længere tid, osv.
Altså rigtig mange områder hvor man kan skabe forhøjet kvalitet gen­nem nytænkning og kommunikation.”

Et andet område, hvor Thomas Krebs kan bidrage med sin erfaring, er rådgiv­ning ved om- eller nybygning af værksteder. Thomas har været med til at udforme en del værksteder. ”Anbringelse af udstyr og lifte er yderst vigtigt, og fejl kan koste mange penge senere hen”, siger han. ”Også indkøb af forkert udstyr har oftest store konse­kven­ser. Derfor tilbyder jeg 100 % uvildig råd­givning omkring hvad der bør investeres i”, tilføjer han.

På Thomas Krebs’ hjemmeside, www.tekcoach.dk kan der læses mere omkring de muligheder, han tilbyder gennem sit firma Krebs TekCoach.

Krebs TekCoach v/Ing. Thomas Krebs
Telefon +4560737888, info@tekcoach.dk

Revideret 1/10-2007 11:39 Fra nyhedsbrev Nr. 40/2007
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

39530 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info