autoteket
  SØG
lørdag  4/5-2024  uge 18
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
Cadillac
Chevrolet
Chevrolet-US
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Ferrari
FIAT
Ford
Honda
Hummer
Hyundai
Jaguar
Jeep
KIA
LADA
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
Mercedes
MG
Mini
Mitsubishi
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rolls-Royce
Rover
SEAT
Skoda
smart
SsangYong
Subaru
Suzuki
SAAB
Toyota
Volkswagen
Volvo
pressemeddelelser
Publiceret 28/6-2012 14:44 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Bridgestone/Firestone Danmark A/S:

Bridgestone fabriksmonteres på ny BMW 3 serie

Bridgestone er valgt som fab­riks­monte­ret dæk til den nye BMW 3 serie, som blev introduceret i februar 2012. Sikkerhed og velafbalancerede præstationer har været væsentlige temaer i valget af et bredt udvalg af Bridgestone dæk, både konventionelle samt Run-Flat (RFT), til modeller på tværs af BMW 3 seriens program.

“Bridgestone er stolt over at fortsætte det langvarige partnerskab med BMW omkring udvikling af kvalitetsdæk i touring og high-performance segmenterne. I dag fabriksmonteres næsten alle nye BMW modeller, på tværs af programmet, med Bridgestone’s konventionelle eller RFT dæk” siger Edwin Van der Stad, Sales Director, Bridgestone Europe.

2012 udgaven af BMW 3 serien leveres med Bridgestone’s ultra high-performance dæk; Potenza S001 RFT i seks dimensioner på 17”-, 18”- og 19”- fælge. Konventionelle og RFT udgaver af Bridgestone Turanza ER300A Ecopia touringdæk leveres begge i to dimensioner til 16” hjul.

Bridgestone/Firestone Danmark A/S
Telefon 87 64 66 64,

Revideret 28/6-2012 14:50 Fra nyhedsbrev Nr. 20/2012
Publiceret 6/11-2009 08:57 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Bridgestone/Firestone Danmark A/S:

Vinterdæk er sagen nu

Et moderne vinterdæk med lameller står langt bedre fast på glatte veje, end et sommerdæk gør.Risiko for glatte veje hver morgen.

Bladene er faldet af træerne og natte­fro­sten har sat ind. Hermed er det også tid til at få vinter­dækkene på bilen.

"Hver morgen fra nu af er der risiko for glatte veje. Alligevel kommer vinteren bag på mange bilister," fortæller Business De­velopment Ma­nager Brian Lund fra dæk­kæden First Stop, der er i stærk frem­­gang på det danske marked. Og han fortsætter:

"Er man en af dem, der fik en blød bule på årets første glatte dag forleden, så er det drønærgerligt. Og som regel langt dyrere, end hvis man i stedet havde købt fire nye vinterdæk."

Tal udarbejdet af Danmarks Meteoro­lo­giske Institut, DMI, for dæk­branchen viser, at der er risiko for at møde sne hver tredje dag i de to deciderede vinter­måneder januar og februar. Man kan dog ikke sige, at sneen nødvendigvis ligger på vejene, men den ligger i ter­rænet. Og da gennemsnitstemperaturen i hele vinterperioden ligger under 0 grader Celsius på det tidspunkt, hvor bilisterne begiver sig hjemmefra om morgenen, er der således hver dag er risiko for is- eller rimglatte veje.

"Sommerdæk er totalt hjælpeløse på is, og ringe i sne, mens man på et vinterdæk har en mulighed for at styre eller bremse sig ud af pro­blemerne," siger Brian Lund.

Hos First Stop ved man, at efterspørgslen på vinterdæk stiger stærkt, så snart den første sne er faldet. Derfor har man købt rigeligt ind og har desuden valgt at udarbejde tilbud til bilisterne, ikke blot på løse vinterdæk, men også på komplette vinterhjul.

For som Brian Lund fra First Stop slutter: "Blot en ny forskærm koster mere end fire nye vinterdæk, så der god økonomi i at skifte nu."
 
Facts i kort form:

  1. Vinterdæk bremser på snedækket vej fra 50 km/t til fuldt stop på cirka 25 meter. Sommerdækket bruger cirka 63 meter, altså en 2½ gang så lang strækning.
  2. Sommerdæk kan på snedækket vej kun præstere cirka 20% af den trækkraft, som vinterdæk er i stand til. Vinterdækket har altså fem gange flere kræfter til at komme i gang med.
  3. Sommerdæk har på snedækket vej kun cirka halvt så megen sideføringskraft i sving som vinterdæk og kan kun gennemføre et sving med den halve hastighed.
    Kilde: Dækimportør-Foreningen.

Bridgestone/Firestone Danmark A/S
Telefon 87 64 66 64,

Revideret 6/11-2009 09:01 Fra nyhedsbrev Nr. 45/2009
Publiceret 2/12-2008 16:19 Til udskrift | Send pressemeddelelse

Bridgestone/Firestone Danmark A/S:

Vinterdæk er sagen nu

Et moderne vinterdæk med lameller står langt bedre fast på glatte veje, end et sommerdæk gør.Risiko for glatte veje hver morgen

Bladene er faldet af træerne, nattefro­sten har sat ind, og den første sne er faldet. Hermed er det også tid til at få vinter­dækkene på bilen.

"Hver morgen fra nu af er der risiko for sne-, rim- eller isglatte veje. Alligevel kommer vinteren bag på mange bilister," fortæller Business Development Manager Brian Lund fra dækkæden First Stop, der er i stærk fremgang på det danske mar­ked. Og han fortsætter:

"Er man en af dem, der fik en blød bule på årets første glatte dag forleden, så er det drønærgerligt. Og som regel langt dyrere, end hvis man i stedet havde købt fire nye vinterdæk."

Tal udarbejdet af Danmarks Meterologiske Institut, DMI, for dæk­bran­chen viser, at der hver eneste dag i hele vinterperioden er reel risiko for sne-, rim- eller isglatte veje, når man skal hjemmefra. Og i praksis er det glat hver anden morgen.

"Sommerdæk om sommeren og vinterdæk om vinteren. Den holdning deler vi," siger Brian Lund fra First Stop dækkæden."Motorjournalister fra førende dan­ske dagblade og biltidsskrifter går klart ind for sommerdæk om som­meren og vinterdæk om vinteren, og den holdning deler vi. Sommer­dæk er totalt hjælpeløse på is, og rin­ge i sne, mens man på et vinter­dæk har en mulighed for at styre eller bremse sig ud af problemerne, siger Brian Lund.

Hos First Stop ved man, at efterspørgslen på vinterdæk stiger stærkt, så snart den første sne er faldet. Derfor har man købt rigeligt ind og har desuden valgt at udar­bejde tilbud til bilisterne, ikke blot på løse vinterdæk, men også på komplette vinterhjul.

For som Brian Lund fra First Stop slutter: "Blot en ny forskærm koster mere end fire nye vinterdæk, så der god økonomi i at skifte nu."

Facts i kort form:

  1. Vinterdæk bremser på snedækket vej fra 50 km/t til fuldt stop på cirka 25 meter. Sommerdækket bruger cirka 63 me­ter, altså en 2½ gang så lang strækning.
  2. Sommerdæk kan på snedækket vej kun præstere cirka 20% af den trækkraft, som vinterdæk er i stand til. Vinterdækket har altså fem gange flere kræfter til at komme i gang med.
  3. Sommerdæk har på snedækket vej kun cirka halvt så megen sideføringskraft i sving som vinterdæk og kan kun gennem­føre et sving med den halve hastighed.
    Kilde: Dækimportør-Foreningen.


First Stop er en landsdækkende dækkæde med cirka 50 detailforret­ninger landet over. First Stop drives af Bridgestone Danmark A/S.

Bridgestone/Firestone Danmark A/S
Telefon 87 64 66 64,

Revideret 2/12-2008 16:26 Fra nyhedsbrev Nr. 49/2008
kode
Husk
LOG IND
Glemt koden?
Ny bruger?

PRESSEMEDDELELSER:

oversigtseneste

nyhedsbrev
TILMELD
FRAMELD

 

KATEGORIER
Additiver
au2parts
Auktioner
Aut. værksted
Autodiagnose
Autoimport
Autolakering
AutoPartner
Autoradioer
Autoservice
Autotransport
Autotransportør
Bilanalyser
Bilklubber
Biludlejning
Biludstillinger
Bilvask
Bilvaskeanlæg
Bilvurderinger
Bosch Car Service
Brugtbilvurderinger
Chassiser
Designcenter
Dæk
EDB-løsninger
Elbiler
El-bilproducent
Elektriske dele
Eneforhandler
Faglitteratur
Foreninger
Forhandlere
Forhandlerkæde
Forhandling
Fælge
GPS/Navigation
Hjælpematerialer
Højttalere
Import
Importører
Industriel bearbejdning
Industrikomponenter
Institutioner
IT-løsninger
Kassevogne
Kemiske produkter
Klargørings­center
Konsulentvirksomhed
Kølere
LAKexperten
Lakreparation
Leasing
Logistik
Logoplates
Marinekomponenter
Marketing
Minibusser
Ministerier
Motorrenovering
Motorrens
Motorsport
Multimedie systemer
Musikanlæg
Navigation
Nøgleringe
Online-løsninger
Organisationer
Pressemeddelelser
Pris
Prisberegning
Prisforhandling
P-skiver
Reklameartikler
Reservedele
Restaurationsbranchen
Rådgivning
Servicepartner
Servicerens
Skadecenter
SMS Service
Software
Specialopbygninger
Styling
Tilbehør
Tilsætningsstof
Transport
Tuning
Udstillinger
Undervognsbehandling
Varmeanlæg
Vask
Vejhjælp
Vitesse-racing
Værksted
Værktøj
Web-løsninger


annonce


annonce

 

5083 online Copyright © 2002-2024 autoteket • info@autoteket.dk annoncør-info