For tredje år i træk er Continental kommet godt fra start i det nye regnskabsår. Både omsætning og resultat i 1. kvartal sætter rekord, og koncernens topchef, Elmar Degenhart, er overbevist om, at Continental med den start snildt når sine mål for 2012, nemlig at øge salget med mere end 5 % og dermed runde 32 mia. euro i omsætning og samtidig have en tocifret EBIT-margin.

Adm. direktør Georg Nielsen, Continental Dæk Danmark A/S i Brøndby, bekræfter tendensen på det danske marked, hvor efterspørgslen på de tyske dæk også har været stigende.

”Vi er i år kommet på markedet med tre nye produktlinjer, ContiPremiumContact 5, ContiEcoContact 5 og ContiSportContact 5, der alle tre er vindere i flere europæiske test.”

”Danske dækforhandlere kræver viden og indsigt for at kunne rådgive deres kunder bedst muligt. Derfor har vi i foråret haft en række forhandlere med til lanceringen på FDM Sjællandsringen og FDM Jyllandsringen, hvor de kunne prøve de nye dæk og få den nyeste information om dækteknologi fra vores tekniske eksperter. Tilbagemeldingen var, at dækkene imponerer, selv under de mest krævende manøvrer og forhold på testbanerne”, konstaterer Georg Nielsen.

I årets første kvartal runder Continental-koncernens omsætning 8,3 mia. euro. Det er en stigning på 13,3 % i forhold til 1. kvartal 2011.

”Danske forbrugere er på mange områder krævende og kvalitetsbevidste. Derfor er jeg sikker på, at vores mange vinderplaceringer i europæiske test år efter år medvirker til den stigende efterspørgsel”, siger Georg Nielsen.

Fakta:
Continental Dæk Danmark A/S forhandler dæk til personvogne, lastvogne, varevogne og industrien. Continental-koncernen producerer bl.a. bremsesystemer, systemer og komponenter til motorer og chassiser, elektronik til køretøjer samt dæk.
Koncernen havde i 2011 en omsætning på 30,5 mia. Euro (heraf 8,8 mia. Euro i dækdivisionen) og er til stede i 46 lande med ca. 164.000 medarbejdere.

Dækdivisionen er officiel sponsor for UEFA EURO 2012 i Polen og Ukraine og for 2014 FIFA World Cup i Brasilien.