Citroën accelerer sin udvikling på markederne uden for Vesteuropa. Det sker dels ved at lancere DS-produktlinjen i Kina ultimo juni, dels ved at udvide sit øvrige modelprogram med 2 nye modeller. Formålet er at styrke modelprogrammet i det såkaldte C-segment, dvs. biler i den kompakte mellemstørrelse, specielt på markeder i vækst, som f.eks. Kina og Rusland. På verdensplan udgør denne bilstørrelse en tredjedel af det samlede bilsalg og er det største segment med et salg på over 20 millioner biler i 2011.
I C-segmentet tegner sedan-udgaver sig for 43 % af salget i Rusland og for hele 79 % i Kina, og derfor lancerer Citroën den nye Citroën C-Elysée og C4 L, som er en lounge-udgave af C4. To slags forskellige sedan, som supplerer hinanden og er tilpasset de markeder, som de skal sælges på. Bilerne er udviklet i Frankrig i tæt samarbejde med de internationale teams og byder på spændende design og teknologi i gennemført udførelse af høj kvalitet. Der er ikke planer om at tage C-Elysée og C4 L til Danmark.
Den nye Citroën C-Elysée er omhyggeligt udviklet til kunder, der efterspørger en sedan med et moderne design til en overkommelig pris. Formgivningen har tydelige referencer til mærket og signalerer en robust bil. C-Elysée er 442 cm lang, og takket være den lange akselafstand på 265 cm er den usædvanlig rummelig. Pladsen ved bagsæderne er som i større biler, og bagagerummet rummer hele 506 liter. Afhængig af marked omfatter motorprogrammet bl.a. den nye økonomiske benzinmotor VTi 72.
Citroën C-Elysée skal produceres på den spanske fabrik i Vigo og kommer til salg i slutningen af året i Tyrkiet, Centraleuropa og Algeriet som de første markeder.
Citroën C4 L henvender sig til kunder i den øverste del af C-segmentet med et elegant og dynamisk design. Det er den første serieproducerede model, der er formgivet af Citroëns designcenter i Shanghai.
Bilen er 462 cm lang og transporterer sin fører og passagerer på første klasse med høj komfort, masser af plads og en særlig lounge-indretning bag i bilen (forlænget akselafstand, skålformede sæder, mulighed for justering af ryglænets hældning). Hertil kommer en række former for avanceret udstyr. Citroën C4 L er udstyret med benzinmotorer af nyeste generation: THP 155/170 (afhængig af marked) og VTi 135.
For at være så tæt på markedets ønsker som muligt produceres bilen på sine to hovedmarkeder, nemlig fra ultimo 2012 på fabrikken i Wuhan til det kinesiske og fra første kvartal 2013 i Kaluga til det russiske marked.