- Førstepladsen på seks produktområder – valgt af læserne af ”Auto Bild”
- Bedste brand 2012 i syv kategorier i ”Auto, Motor und Sport”
- Bosch’s mærkeimage har ligget på et højt niveau i flere år

Én gang om året spørger bilmagasinerne ”Auto Bild” og ”Auto, Motor und Sport” deres læsere om, hvilke mærker inden for tilbehør, reservedele og serviceydelser i forbindelse med bilen de har størst tillid til. ”De bedste mærker i alle klasser” er titlen i ”Auto Bild”, hvor der i år med mærket Bosch var ”en strålende helt”. Også for redaktionen hos ”Auto, Motor und Sport” fremstår Bosch ved læsernes valg af ”Best Brand 2012 som ”Tysklands mærke-konge”. Produkt- og serviceydelseskategorierne, der blev spurgt om ved læsernes valg, rækker lige fra anhængerkoblinger og batterier over barnesæder og filtre til bilbørser og værkstedskoncepter.

Dobbelt sejr til autobatterier fra Bosch
I ”Auto Bild” valgte læserne inden for 23 områder. Mærket Bosch indtog førstepladsen i alle de seks områder, hvor Bosch-produkter var repræsenteret. Ifølge afstemningen kommer de bedste autobatterier, lygter, viskerblade, værkstedskæder og tændrør fra Bosch. Ved autobatterier fik Bosch endog en dobbeltsejr for både kvalitet og det bedste forhold mellem pris og ydelse.

Enestående bedømmelse til Bosch-viskerblade
Tidsskriftet ”Auto, Motor und Sport” spurgte sine læsere om i alt 28 produktkategorier. I hver af de syv kategorier batterier, lygter, filtre, viskerblade, værkstedskæder, værktøj og tændrør opnåede Bosch førstepladsen. Andenpladsen indtog Bosch desuden i produktkategorien bremser/bremse-belægning. Ved viskerblade opnåede mærket Bosch desuden med 92 % af stemmerne et ”drømmeresultat, som lægger klar afstand til alle andre mærker i konkurrencen”, er dommen fra redaktionen på bilmagasinet. I denne kategori er Bosch gået yderligere to procent frem i forhold til sidste år. Også i de foregående år har læserne regelmæssigt vurderet Bosch’s mærkeimage som fremragende. ”Velkendte produkter består”, tilføjer ”Auto, Motor und Sport”.