I 2011 har SKODA solgt 879.200 biler på verdensplan, hvilket svarer til en vækst på 15,3 % i forhold til foregående år. Denne imponerende vækst skal ses i betragtning af, at det samlede verdensmarked for bilsalg kun steg med 5,1 %. Det er primært høj vækst på markeder som Kina, Indien og Rusland, som har vist stor købelyst for SKODA.
De europæiske markeder har også vist gode takter især drevet af flotte vækstrater i Central- og Østeuropa. Det danske marked har været forholdsvist stabilt for SKODA, hvilket er tilfredsstillende set i lyset af, at en meget stor del af den samlede efterspørgsel har været rettet mod microbilssegmentet, hvor SKODA ikke har været repræsenteret. I løbet af foråret vil SKODA tilbyde den nye citybil Citigo.
Større modeludbud skal skabe markedsandele.
Det tjekkiske bilmærke har en plan for at vinde yderligere markedsandele, idet det ambitiøse mål på sigt er at sælge 1,5 million biler på verdensplan i 2018. Allerede i 2012 er målet 1 million biler, og for at nå dette mål skal der tænkes mange nye tanker. SKODAs udviklingsafdeling har derfor fået carte blanche til kreative ideer. Første skud på stammen var Vision D, der blev vist frem for et særdeles interesseret publikum på Biler for Alle udstillingen i Herning sidste år. Næste skud er den nye Citigo, som SKODA introducerer til foråret, og i årene frem vil der komme endnu flere nye spændende modeller, der skal indfri de salgsmæssige forventninger. ”SKODA har lagt et godt fundament i 2011. Det skal fortsætte i 2012, hvor vi vil udvide vores modeludbud markant og yderligere styrke vores aktiviteter i Europa og på de internationale markeder”, siger SKODAs CEO Winfried Vahland. Og kender man ham ret, så vil SKODA komme med mange nye spændende kampagnemodeller og udstyrsvarianter allerede her i 2012.