Værkstedet på Erhvervsparken, der mest er kendt for at være eksperter i dæk, får stadig flere kunder inden for autoreparation. Derfor har man ansat mekanikeren Leif Nielsen med over 15 års brancheerfaring.

Medarbejderstaben er blevet udvidet med et nyt ansigt hos Euromasters dæk- og autocenter på Erhvervsparken i Hobro. Her har man netop ansat 34-årige Leif Nielsen, der med sine mere end 15 års erfaring er et kendt ansigt blandt Himmerlands bilister. Han skal dels arbejde med autoreparation og service, dels med dæk til tunge køretøjer som fx entreprenørmaskiner, traktorer, lastvogne og busser.

– Jeg ser frem til en alsidig hverdag, hvor jeg både skal arbejde med dæk og mekanik, siger den erfarne mekaniker, der ifølge centerleder Peter Hald især er ansat for at styrke værkstedet inden for autoreparation og -service, som igennem den seneste tid har været et stort vækstområde. – Vi har jo været i Hobro i mange år og står stærkt på dækområdet. Samtidig får flere og flere øjnene op for, at vi også servicerer biler på lige fod med autoriserede værksteder og til noget lavere priser. Det har givet mange nye kunder og dermed ekstra travlhed. Derfor er det nødvendigt med en ekstra mand, og Leif er helt perfekt til jobbet, siger han.

Kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem
Leif og hans kolleger er ikke bange for at kalde sig eksperter i dæk – det står der ligefrem også under deres logo. – Vi er vant til at arbejde med både kørestolshjul, mejetærskerdæk – og alt herimellem, smiler den nyansatte mekaniker. Han finder det helt naturligt også at satse på autoreparation, når man kalder sig dækekspert. – De to ting hænger jo uløseligt sammen, og hos os får man totalservice. Det sker tit, at vi opdager problemer som fx slidte bremser i forbindelse med dækskift. Den slags har vi stor erfaring i, lyder det fra Leif Nielsen.

– Uanset hvilket bilmærke man kører, har vi både erfaring og testudstyr. Vi tilbyder alle former for autoreparation og fejlfinding samt skift af bl.a. bremser, batterier, olie og støddæmpere. Desuden er vi godkendt til at udføre serviceeftersyn på lige fod med mærkeværkstederne. Hos os kan man både spare penge og beholde sin nyvognsgaranti, siger Leif, der fremhæver VW-koncernens produkter som et særligt kompetenceområde. – Audi, VW, Seat og Skoda er de mærker, jeg har allerstørst erfaring med. Men uanset fabrikat kan man trygt overlade sin bil til os, og vi udfører gerne reparationer og servicetjek til fast pris, lover han.

Klar til flere nye folk
Selvom autobranchen nu atter vejrer morgenluft, hører udvidelser af medarbejderstaben stadig ikke til dagens orden. Peter Hald forventer dog, at den positive udvikling i hans center vil fortsætte, så der i fremtiden bliver basis for yderligere nyansættelser.
– Vi oplever stort potentiale i at samle stærke kompetencer inden for dæk og autoservice i ét center med fokus på både sikkerhed og service; og stadig flere forbrugere opdager de kvalitetsmæssige og økonomiske fordele ved både at lade os passe på deres dæk og resten af bilen. De fysiske rammer er på plads, og der kunne i fremtiden sagtens blive basis for at ansætte yderligere mekanikere.