• KIAs europæiske salg* i oktober er steget med 35,6 procent i forhold til sidste år
• Salget år-til-dato er steget 10 procent i forhold til resultatet for 2010
• Det samlede europæiske bilsalg er gået 1,4 procent ned i løbet af måneden
Kia fortsætter den modsatte tendens i forhold til den igangværende krise, der påvirker den europæiske bilindustri i oktober, med et månedligt salg der er steget med 35,6 procent i forhold til samme periode sidste år.
Ifølge de seneste ACEA data, blev der sidste måned solgt 29.201 KIA biler. Sammenlignet med 21.532 i oktober 2010, slår denne vækst rekorden for alle volumen mærker. Til sammenligning kan væksten hos andre mærker nævnes til eksempel; Ford (6,4 pct), Honda (6,9 pct), og søster-mærket Hyundai (18 pct).
KIAs salg fra januar til oktober i år er steget med 10 procent (fra 220.606 til 242.634), og selskabets markedsandel for de første 10 måneder i år er steget til 2,1 procent – en stigning fra 1,9 procent på samme tidspunkt i 2010.
"Kia har konsekvent klaret sig bedre end markedet i 2011 og er på vej til endnu et succesfuldt år," siger Benny Oeyen, Vice President Marketing & Product Planning, KIA Motors Europe. "At opnå så stærk en vækst trods den igangværende økonomiske usikkerhed, er et bevis på den fortsatte appel vores køretøjer har hos de europæiske forbrugere.
"Med lanceringen af den nye Picanto og Rio tidligere på året samt en frisk Soul, har Kia et af de yngste og mest friske modelprogrammer i Europa. Vi vil snart kunne bygge videre på dette, når den nye Optima lanceres på de europæiske markeder, så vi forventer at fortsætte den positive bane", slutter Oeyen.