Den tjekkiske bilproducent ŠKODA satte i årets første 6 måneder ny salgsrekord. Salget af nye biler steg med hele 20,1 % til 454.700 biler sammenlignet med sidste år. Væksten kommer fra alle regioner, men især det kinesiske og det russiske marked har udviklet sig særdeles eksplosivt.
Også Vesteuropa med en vækst på 11,1 % har bidraget til det imponerende resultat. Alle modellinjer Fabia, Octavia, Superb, Roomster og Yeti har oplevet en betragtelig efterspørgsel. Dog står familiebilerne Fabia og Octavia stadig for den største del af ŠKODAs salg. Flagskibet - den store familie- og jobbil Superb og Superb Combi - har endvidere overgået de meget store forventninger, der blev stillet ved introduktionen, og Superb får en større og større betydning for ŠKODAs salg og generelle image. Mærket er i fuldt sving med at gennemføre en ambitiøs vækstplan, der som mål har 1,5 millioner solgte biler senest i 2018. Dette mål skal opnås gennem en kontinuerlig introduktion af nye biler. Således forventer ŠKODA fremover, at introducere en ny bil hver 6. måned.