Idag præsenteres resultatet i AutoIndex 2011 i Sverige. Undersøgelsen er den største og bredeste bilforbrugerundersøgelse i Skandinavien og årets svenske resultat bygger på 15.547 forbrugersvar om bilkvalitet, værkstæder, forhandlere og loyalitet. For tredje år i træk kører Sveriges mest tifredse bilejere Subaru.
Subarus resultat i AutoIndex er bemærkningsværdige – inte mindst pga. det faktum at mærket placerede sig som etter såvel 2007, 2009, 2010 og nu 2011. Subaru lykkedes forrige år – som det første mærke nogensinde – at lægge beslag på førstepladsen i samtlige af undersøgelsens delmomenter. Selv årets resultat er historiskt idet at intet mærke hidtil har erobret titlen tre år i træk. Subaru har lavet et ægte hat-trick.
Historiskt set plejer det desuden at være tæt i toppen, men i årets undersøgelse er der en tydelig afstand til to’eren. De tilfældigt udvalgte bilejere, som repræsenterer et tværsnit af landet bilejende befolkning, har måttet svare på 130 spørgsmål om deres bil. Grundlaget har været privatpersoner, som ejer årsmodeller fra mellem 2004-2010.
Resultaterne i AutoIndex bygger på fire delmomenter, hvor bilen som sådan er den vigtigste. Udover bilen er det ejernes bedømmelse af forhandleren og mærkeværkstedet, som sammen med loyaliteten mod varemærket giver den totale placering. Resultaterne i de forskellige delmomenter, vil løbende blive offentliggjort i magasinet ”Vi Bilägare”.
– Vi er naturligvis vældig glade og stolte over at have været i stand til at forsvare titlen. De tidligere førstepladser har skruet forventningerne op hos alle nye kræsne Subaru-ejere som har byttet sin BMW, Mercedes eller Audi for at også at blive Sveriges mest tilfredse bilejere. At vi vandt udmærkelsen også i år viser at vi lykkedes med at indfri disse forventninger, siger Torbjörn Lillrud, adm. dir. for SUBARU Nordic AB.