Monk Biler kan nu i langt højere grad til­byde Dan­marks mest solgte bil skræd­der­syet til den en­kelte kundes ønske og behov

Så er der folie tid hos Monk Biler. Toyota Aygo er igen blevet kåret som den mest solgte bil i Dan­mark i 2010 hvor den med impo­neren­de 4.403 stk. toppede listen foran sine konkur­renter.

"Hos Monk Biler glæder de sig over den enorme inter­esse for bilen. Små biler inviterer også til lidt "sjov & bal­lade"; udtaler Martin Clair Svend­sen, salgs­chef hos Monk Biler i Valby og fortsætter: "derfor har vi taget initiativ til at kunne kundetilpasse biler endnu mere".

Nu giver Monk Biler sine kunder muligheden for at tilgodese individuelle ønsker i form af folieindpakning. Folieindpakning af biler har længe været kendt, som noget der hørte til taxaer.

"Det vil vi nu forsøge at lave om på. Om det kun er taget, motorhjelmen eller hele bilen som skal pakkes ind har vi muligheden for det", siger Martin Clair Svendsen. Udover at give bilen et særpræget og individuelt look har folien også mange andre fordele. Den er med til at beskytte lakken mod vind og vejr, stenslag og vaskeridser.

"Individuel tilpasning er ikke nyt hos Monk Biler, f.eks. har de lavet flere læderkabiner, monteret soltag og sjove dekorationer på Toyota Aygo. "Vi har det seneste års tid fotograferet bilerne og lagt på monk.dk, så alle kan lade sig inspirere"; siger Martin Clair Svendsen.

Netop titlen som året mest solgte bil i 2010 fejres med en særlig Monk-model, Toyota Aygo Very Very Black, som er en Aygo indpakket i matsort folie, mørk rudefilm på de bagerste ruder og matchende matsorte alufælge. Bilen leveres i sortmetal, så hvis folien en dag skal af, er bilen stadig sort. Bilen tilbydes for kr. 127.695,- ekskl. leveringsomkostningerne og ønsker man en model med det elektroniske stabilitetsprogram VSC, skal man tillægge kr. 5.000,-.

Netop nu står sådan en Toyota Aygo klar til prøvekørsel hos Monk Biler.