Škodas velkendte logo er blevet ændret og skal være det bærende element i en omfattende revitalisering af Škoda-mærket over hele verden.
Škodas logo har i mange år prydet de populære familiebiler fra den tjekkiske bilproducent. Škodas mere end 110 årige historie er unik, og derfor er det naturligvis også en stor beslutning at ændre noget så vigtigt som logoet. De kommende år vil Škoda introducere en ny bil hver 6. måned, og for at møde fremtiden på en ny måde har Škoda set det nødvendigt at ændre retningen for mærkets såkaldte corporate identity – den visuelle identitet.
De vigtigste ændringer i Škodas logo er, udover ændringen til en mere frisk Škoda-grøn farve, undergået den karakteristiske bevingede pil, som er gjort betydeligt større. Den ydre del af logoet er blevet frisket op med et krom look. Navnetrækket Škoda Auto, som har været en integreret del af logoet, er flyttet udenfor selve logoet, og er nu placeret over den bevingede pil.
Škoda benytter samtidig lejligheden til at præsentere en helt konceptbil ved navn VisionD, som skal vise, hvilke visioner Škoda har for fremtidens designmæssige linjer. Det nye logo er naturligvis en væsentlig del af dette konceptstudie, der samtidig er et eksempel på Škodas designmæssige formåen. VisionD understreger Škodas mangeårige tradition for at bygge biler med vægt på rummelighed. VisionD har således hjulene placeret helt ude i bilens hjørner for at opnå mest mulig plads. Dette kombineret med en lang akselafstand har skabt et dynamisk designudtryk, der skal være med til at bringe Škoda ind i næste fase af en ambitiøs vækststrategi.
VisionD er blevet præsenteret for pressen og publikum på biludstillingen i Geneve, og hvorvidt bilen vil komme i produktion, afhænger til dels af reaktionerne fra de mange interessenter. VisionD er størrelsesmæssigt placeret mellem den populære mindre familiebil Fabia og den ligeledes meget anerkendte mellemklasse familiebil Octavia. Både Fabia og Octavia har således været kåret til årets bil i Danmark.