Peu­geot intro­duce­rer sin nye eksklu­sive fami­lie- og busi­ness­bil, Peu­geot 508, til april, men løfter alle­rede nu en flig af ud­styrs­niveau og pris.

Med 508 intro­duce­rer Peu­geot sin innova­tive mikro­hybrid-tekno­logi, der repræ­sente­rer et kvante­spring i brænd­stof­for­brug og CO2-udledning for en bil i denne klasse. Peugeots mikrohybrid-teknologi er et avanceret Stop&Start-system, hvor der automatisk opsamles energi ved påløb og motoren automatisk slukkes, når bilen holder stille ved eksempelvis rødt lys. Der startes igen, når foden slipper bremsepedalen og den opsamlede energi hjælper ved igangsætning. Det unikke ved mikrohybrid-teknologien er, at på trods af, at den er kombineret med en dieselmotor, så opnås en øjeblikkelig motorstart, der både er lydløs og fri for vibrationer. Systemet fungerer ved at kombinere starter og motorens
generator, der let og hurtigt starter motoren. Funktionaliteten af komfort- og sikkerhedsudstyr opretholdes, mens motoren er på standby. Hele 500 ingeniører og teknikere har arbejdet med udviklingen af mikrohybrid-teknologien.

Prisen for Peugeot 508 SW Active HDi 112 hk mikrohybrid er 369.990 kr. Denne model yder 112 hk ved 3600 omdr./min og har et drejningsmoment på op til 285 Nm (ved overboost) ved 1750/omdr.min. Mikrohybrid-systemet er kombineret med en 6-trins ESG gearkasse, og sikrer et brændstofforbrug ved blandet kørsel på 22,2 km/l og en CO2-udledning på kun 116 g/km, hvilket placerer den i energiklasse A.

Peugeot 508 SW Active har et højt udstyrsniveau, der bl.a. indbefatter: 16” alufælge, fartpilot/begrænser, Visipack (regnsensor + automatisk nedblændeligt bakspejl), elektrisk justerbar lændestøtte, bi-zone klimaanlæg, multifunktions læderrat, armlæn på bagsæde med to kopholdere og et panoramaglastag, der er 30 % større end på forgængeren 407.