Histo­risk salgs­rekord: 2.142.000
Stor stig­ning i volu­men: + 16,3 %
Det stør­ste fran­ske bil­mærke i verden

NØGLEFAKTORER I 2010

Succesfuld salgsoffensiv

• Historisk salgsrekord: 2.142.000 eksemplarer (+16,3 %)
• Det ledende franske bilmærke på verdensplan for andet år i træk
• En plads op på verdensranglisten over bilmærker (nu på 9. pladsen)
• En stigning på 6 procentpoints i salget udenfor Europa (46 %)
• En stigning på 0,3 procentpoints i det samlede varebils- og personbilssalg i Europa (+7,6 %)
• En plads op i Europa (Peugeot nu nummer 4)
• B2B markedet er steget med 0,9 procentpoint i Europa (8,1 %)
• En stigning på 36 % af varebilsalget i Europa

Ny succesfuld produktstrategi

• Et nyt stærkt design med SR1, HR1 og EX1
• RCZ: 17.000 solgte eksemplarer – og flere priser
• iOn: Mere end 1.160 ordrer og flere salgsaftaler i Europa
• Mu by Peugeot-konceptet udrullet i Europa
• 3008 er solgte i 30 % flere eksemplarer end målsætningen
• Introduktionen af 408 i Kina og Hoggar i Brasilien

Udsigter for 2011: Øget produkt- og miljøoffensiv

• Introduktion af 508 i Europa og Kina, 408 i Latinamerika
• Verdens første dieselhybrid: 3008 HYbrid4
• Microhybrid på 508 og 308
• Fortsat udrulning af Mu by Peugeot i Europa

Peugeot konsoliderede sin position som den ledende franske bilproducent på verdensplan med en stigning i salget på 16.3 % og en markedsandel på 3 %.

Salget uden for Europa nåede 46 %, hvilket er en stigning på 6 procentpoints i forhold til 2009. Væksten, som især slog igennem i sidste halvår af 2010, skyldes en markant succes på de markeder, der er en vigtig del af Peugeots strategi: Asien (+ 38,9 %), Rusland (+ 34 %) og Latinamerika (+24 %) samt Afrika og Mellemøsten.

I Europa oplevede Peugeot for tredje år i træk en stigning i salget. Det samlede varebils- og personbilssalg steg med 0,3 procentpoint til 7,6 %. Det har betydet, at Peugeot rykker op på en 4. plads på den europæiske rangliste, hvilket er første gang i mærkets historie.

Succes for ny produktportefølje
Med lanceringen af fire nye modeller på tre kontinenter demonstrerede Peugeot i året for sit 200 års jubilæum sin evne til at forny sig selv og gennemføre sin målsætning om global vækst.
Sportscoupéen, RCZ, som har været på markedet siden april, har således på mindre end et  år solgt mere end 17.000 enheder, hvilket er 25 % højere end salgsmålet.
408 blev introduceret på det kinesiske marked i april og er solgt i 42.000 eksemplarer, hvilket svarer til salgsmålet. Peugeot vil gradvist etablere sig i det største segment på det kinesiske marked.
I Brasilien lancerede Peugeot pick-up´en, Hoggar, som nåede et salg på mere end 4.000 eksemplarer.
Peugeots 100 % elektriske model, iOn, er allerede solgt og forudbestilt i så mange eksemplarer, at første kvartals produktion i 2011 er solgt på forhånd.

Modellerne 3008 og 5008 bidrog væsentligt til at øge Peugeots markedsandel i segmentet for kompakte MPV´ere. Salget af 3008 blev 30 % større end salgsmålet og 5008 blev solgt i flere end 200.000 eksemplarer.
Herudover kan fremhæves duoen 206+/207, der med et salg på 826.000 eksemplarer i et meget konkurrencepræget segment har været en markant faktor i Peugeots succes på det europæiske marked.