Ny, hid­sig Focus ST med 250 hk har lagt an til over­haling i GTI­-klassen

Fords suve­rænt bedst sæl­gende bil world­-wide, Ford Focus, har fundet et helt nyt niveau. Den 30. sep­tember løfter Ford sløret for den nye, produk­tions­klare Ford Focus. Det sker under Paris Motor Show, hvor der også vil være lej­lighed til at stif­te bekendt­skab med den nye, muskel­svul­mende Ford Focus ST med hele 250 hk og de nye serier af tekno­logisk avan­cerede Mondeo- og C-MAX-­modeller.
Den nye Ford Focus, som for­ventes til Dan­mark i be­gynd­elsen af næste år, er Fords første globale produk­tions­model, som vil blive produ­ceret på samme plat­form kloden rundt.


Under Paris Motor Show vil det for første gang være muligt, at se alle tre produktionsmodeller af den nye Focus – en sportslig 5-dørs version, en elegant 4-dørs version samt en formfuldendt stationcar.
Ford lover, at den nye Focus vil sætte helt nye teknologiske standarder for klassen, ligesom brændstoføkonomi, materiale- og samlekvalitet vil være i absolut top.


For de sportsligt interesserede, vil der også være mulighed for at stifte bekendtskab med en udviklingsmodel af den nye Ford Focus ST, som forventes i produktion til næste år og klar til salg i 2012. Der er tale om en rå gaderacer, hvor Fords ingeniører har optimeret Fords velkendte to-liters EcoBoost benzinmotor til at yde hele 250 hk. Dermed har den nye Focus ST lagt an til overhaling i GTI-klassen.
Fords stand i Paris vil desuden byde på stationcar- og fem-dørs-udgaver af den nye Ford Mondeo, som blev præsenteret på motorshowet i Moskva tidligere på året. Derudover vil der være mulighed for at tage Titanium luksusudgaver af den nye
C-MAX og Grand C-MAX i nærmere øjesyn.


Den nye Ford Mondeo ECOnetic og en Ford Ka med Fords Auto-Start-Stop-system vil være to håndgribelige vidnesbyrd om at Ford har sat fuld fart på udviklingen af brændstof-økonomiske biler med markant lavere CO2-udledning over hele modelprogrammet.
På nuværende tidspunkt ligger Ford foran sin egen 2006-målsætning om at CO2-udslippet skal være reduceret med 30 procent i alle nye modeller i 2020.


Det øgede fokus på transport og miljø er ligeledes anledning til at Ford også viser den nye hybrid-teknologi, der skal drive den kommende C-MAX PHEV – en delvis el-drevet og meget miljøskånsom familiebil, som forventes på markedet i 2013.