Peugeot har opnået det bedste halvårs­resultat på verdens­plan i mærkets 200 år lange historie:
1 093 000 solgte en­heder (+16,7 %)

Salg
En stigning i det samlede salg af person- og vare­biler i Europa på 0,6 procentpoint (7,8 %) og en stigning af indregist­reringer på 9,6 %
Peugeot er rykket to pladser op (fra sjette- til fjerdepladsen) på de europæiske bilproducenters rangliste
Salget i Latinamerika er vokset med 10,3 % og hele 32,7 % i Kina
Peugeot forsætter sin globale offensiv med 42 % af salget udenfor Europa

Produkter
Succes for 3008 (65.000 solgte eksemplarer) og 5008 (40.000 solgte eksemplarer) – salget har overskredet de forventede salgsmål med henholdsvis 25 % og 10 %
Succesfuld introduktion af RCZ med 5.000 solgte enheder
Lancering i april af 408 i Kina (17.000 solgte eksemplarer) og lancering af Peugeot Hoggar i maj i Latinamerika

Nye mobilitetsløsninger
Udrulning af mobilitetsløsningen ”Mu by Peugeot” i Europa: Paris, Berlin, Madrid, Milano, Barcelona, Bristol, Bruxelles og London
Pre-lancering af Peugeot iOn, en 100 % elbil: Der er indgået samarbejdsaftaler med de 15 største elbilsaktører i Europa

Nyt brandprojekt – Peugeots 200 års jubilæum
Nyt internationalt slogan: Peugeot, Motion&Emotion

Udsigter for andet halvår
Verdenspremiere på 508 og præsentation af 3008 HYbrid4 på Paris Motor Show
Lancering af 408 i Latinamerika til november
Lancering af iOn efter Paris Motor Show
Fortsat udrulning af mobilitetskonceptet Mu by Peugeot.


En stærk vækst i globalt salg
Peugeots globale salg steg betydeligt i det første halvår 2010 (+ 16,7 %) og nåede
1 093 000 enheder. Dette er det bedste halvårsresultat i Peugeots historie og understreger Peugeots offensiv, der kickstartede 2010 med ny designlinje, ny signatur og nye produkter.

Dette resultat giver Peugeot en førsteplads som den ledende franske bilproducent på verdensplan med en global markedsandel på 3,4 % (+ 0,1 procentpoint i forhold til årsresultatet 2009).

Andelen af mærkets salg udenfor Europa nåede 42 %, en stigning på 1 procentpoint i forhold til første halvår 2009 og 3 procentpoints mere i forhold til det samlede resultat for 2009.
Salget er især steget i Latinamerika (+10,3 %) og Kina (+ 32,7 %), mens salget i Rusland faldt i første kvartal og steg markant igen i andet kvartal (+ 40,6 %).


Succes for modelprogrammet i Europa
 – og offensiv i Kina og Latinamerika
Det voksende salg i både Europa og på Peugeots andre hovedmarkeder skyldes modelprogrammets brede appeal og succes for både nyudviklede og veletablerede modeller.
Især 3008 og 5008 har markeret sig positivt med et salg på henholdsvis 65.000 og 40.000 eksemplarer og disse to modeller har bidraget til, at Peugeots salg i mellemklassen er steget med 51 % og nu udgør 30 % (+ 7 procentpoints) af Peugeots samlede globale salg.

Blot to måneder efter sin introduktion i 10 lande er Peugeots stilikon, RCZ, allerede solgt i 5.000 eksemplarer.

Peugeot har intensiveret sin offensiv udenfor Europa og introducerede i april en særlig model i Kina, 408, som er udviklet specielt til det kinesiske marked. Den er allerede solgt i 17.000 eksemplarer. Peugeots samlede salg i Kina nåede ved slutningen af første halvår op på 69.000 enheder, hvilket er en stigning på 32,7 %.

Peugeots markedsandel i Latinamerika er steget til 3,1 % det første halvår, hvilket er en stigning på 0,3 procentpoint. Det giver et øget salg på 10.000 enheder,½ og det samlede salg ender således på 75.000 enheder. Peugeot har i maj introduceret modellen Hoggar i Latinamerika - en pick-up udgave af Peugeot 207, der er udviklet i Brasilien.