If og BilBasen indgik fra 1. september et samarbejde om at tilbyde forsikringer til BilBasens brugere – og i særdeleshed til BilBasens medlemmer. Fremover vil de 370.000 medlemmer på BilBasen nemlig få specifikke forsikringstilbud tilpasset deres bil.
”Vi har i dag en stærk position på bilmarkedet gennem blandt andet vores bilmærkeforsikringer, og vi søger løbende efter attraktive muligheder, der kan styrke vores position på dette område. Dét får vi i samarbejdet med BilBasen, hvor vi eksempelvis kan skræddersy unikke tilbud til medlemmerne,” siger Carsten Müller, som er ansvarlig for Ifs strategiske alliancer på privatområdet i Danmark.
If har for nylig lanceret en forsikringsform med månedlig betaling uden renter og gebyrer i stedet for kvartals-, halv-eller helårsbetalinger. Det har været en stor succes, og nu får BilBasens brugere og medlemmer et lignende tilbud. Endvidere vil Bilbasens brugere og medlemmer med brugte biler, få tilbudt Ifs bilmærkeforsikringer.
”Målsætningen er at skabe en række unikke tilbud til vores brugere og medlemmer, og det gør vi via samarbejdet med If, ” siger Kenneth Andersen, administrerende direktør for BilBasen.
Samarbejdet startede 1. september. If og BilBasen har store forventninger til samarbejdet, der betragtes som et gennembrud for medlemsbaserede netværk på internettet.
”Det er klart, at vi ser et potentiale i den veldefinerede og store medlemsbase på BilBasen. På den baggrund kan vi tilrette forsikringerne bedst muligt, så Bilbasens medlemmer får en optimal bilforsikring,” siger Carsten Müller fra If.
Kort om If
If er Nordens ledende skadeforsikringsselskab med cirka 3,6 millioner kunder i Norden og Baltikum. I 2008 var Ifs bruttopræmieindkomst 39 milliarder svenske kroner. Koncernen har ca. 6.900 ansatte.
Kort om BilBasen
Danmarks største bilsite med køb og salg af biler med over 70.000 biler til salg, og mere end 450.000 besøgende hver måned. BilBasen er vinder af E-handelsprisen (markedsprisen) 2009. BilBasen blev lanceret online i 1998 og er ejet af eBay.