AutoPartner har i marts og april må­ned gennemført en vigtig kun­detil­fredsheds­analyse blandt kun­derne på 20 AutoPartner værk­ste­der fordelt geografisk over hele landet. Der del­tog mere end 300 bilejere i under­søgelsen, hvilket er en troværdig retningspil for kun­detilfredsheden på de danske Auto­Partner værksteder.

Kundetilfredshedsanalysen er et vig­tigt element i det samlede kon­cept ”forretningsudvikling”, som Auto­Partner netop har igangsat sammen med konsulentfirmaet Quistgaard & Lynge. Svarene på, hvorfor kunderne kommer på et AutoPartner værksted, og hvad de lægger vægt på som værk­stedskunde, har været afgørende. ”Sam­men med Quistgaard & Lynge har vi sammensat et on-line spørge­skema, der løbende giver os svar på en lang række forhold, som er vigtige for kunderne. Samtidig får de enkelte værksteder svar på, hvorfor deres kunder kommer på netop deres værksted, og hvilke kriterier kunderne har i forbindelse med valg af autoværksted”, ud­taler Mette Elisabeth Sørensen, Konceptchef for AutoPartner og fortsætter ” Det er afgø­rende svar for AutoPartner værkstederne, som nu bruges aktivt i den lokale markedsføring og ikke mindst som et måleværktøj i vores forretningsudviklingskoncept”.

Ambassadører

”Det har været bekræftende at se, at AutoPartner værkstederne har så tilfredse kunder, der stort set alle vil anbefale deres værksted til venner og familie. Det viser, at den lokale AutoPartner mekaniker, der leverer en god kvalitet til fornuftige penge, har alle muligheder for en god forretning”, udtaler Konceptchef for AutoPartner Mette Elisabeth Sørensen.Blandt de mere end 300 kun­der, der har svaret på analysen, er hele 95 % ambassadører. Altså ni­veuauet over ”meget tilfreds”. Godt 4 % er neutrale og under 1 % er ikke tilfredse. Analysen viser samtidig et stort forretnings­mæs­sigt grundlag for AutoPartner, idet 98 % af kunderne vil anbefale eller sandsynligvis anbefale et Auto­Partner værksted til venner og familie.
Til manges overraskelse er det ikke prisen, der er afgørende for kun­dernes valg af AutoPartner. Langt hovedparten af kunderne vælger AutoPartner, fordi de kender værkstedet fra tidligere besøg, og fordi de er blevet anbefalet Auto­Partner af familie og venner.

AutoPartner i toppen

Kim Quistgaard fra Quistgaard & Lynge har igennem flere år arbejdet med kundetilfredshedsanalyser i salg og eftermarked hos mærke­for­handlerne, og han udtaler: ”Det er rigtig godt gået af AutoPartner værkstederne. Sammenlignet med andre i autobranchen, må vi ko­nstatere, at AutoPartner ligger i toppen. Den store styrke i vores analyseværktøj er, at kundernes svar er online tilgængelige straks efter besvarelsen, og det giver optimale muligheder for at reagere og tilpasse kundebetjeningen omgående.”

Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk.