AutoPartner har i marts og april måned gennemført en vigtig kundetilfredshedsanalyse blandt kunderne på 20 AutoPartner værksteder fordelt geografisk over hele landet. Der deltog mere end 300 bilejere i undersøgelsen, hvilket er en troværdig retningspil for kundetilfredsheden på de danske AutoPartner værksteder.
Kundetilfredshedsanalysen er et vigtigt element i det samlede koncept ”forretningsudvikling”, som AutoPartner netop har igangsat sammen med konsulentfirmaet Quistgaard & Lynge. Svarene på, hvorfor kunderne kommer på et AutoPartner værksted, og hvad de lægger vægt på som værkstedskunde, har været afgørende. ”Sammen med Quistgaard & Lynge har vi sammensat et on-line spørgeskema, der løbende giver os svar på en lang række forhold, som er vigtige for kunderne. Samtidig får de enkelte værksteder svar på, hvorfor deres kunder kommer på netop deres værksted, og hvilke kriterier kunderne har i forbindelse med valg af autoværksted”, udtaler Mette Elisabeth Sørensen, Konceptchef for AutoPartner og fortsætter ” Det er afgørende svar for AutoPartner værkstederne, som nu bruges aktivt i den lokale markedsføring og ikke mindst som et måleværktøj i vores forretningsudviklingskoncept”.
Ambassadører
Blandt de mere end 300 kunder, der har svaret på analysen, er hele 95 % ambassadører. Altså niveuauet over ”meget tilfreds”. Godt 4 % er neutrale og under 1 % er ikke tilfredse. Analysen viser samtidig et stort forretningsmæssigt grundlag for AutoPartner, idet 98 % af kunderne vil anbefale eller sandsynligvis anbefale et AutoPartner værksted til venner og familie.
Til manges overraskelse er det ikke prisen, der er afgørende for kundernes valg af AutoPartner. Langt hovedparten af kunderne vælger AutoPartner, fordi de kender værkstedet fra tidligere besøg, og fordi de er blevet anbefalet AutoPartner af familie og venner.
AutoPartner i toppen
Kim Quistgaard fra Quistgaard & Lynge har igennem flere år arbejdet med kundetilfredshedsanalyser i salg og eftermarked hos mærkeforhandlerne, og han udtaler: ”Det er rigtig godt gået af AutoPartner værkstederne. Sammenlignet med andre i autobranchen, må vi konstatere, at AutoPartner ligger i toppen. Den store styrke i vores analyseværktøj er, at kundernes svar er online tilgængelige straks efter besvarelsen, og det giver optimale muligheder for at reagere og tilpasse kundebetjeningen omgående.”
Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk.