BilBasen vinder Markedsprisen 2009, og roses for at have skabt trygge rammer for bilhandel på internettet i Danmark.
Som en af de første hjemmesider for handel på internettet har BilBasen været med til at præge nethandlens udvikling i Danmark.
Investeringerne i teknisk udvikling og et konstant fokus på at skabe den bedste kontakt mellem sælger og køber blev i går, torsdag honoreret med Markedsprisen 2009.
"BilBasens mål er at gøre bilhandel så tryg og sikker så muligt. Vi udvikler og investerer hele tiden i teknologi, design og brugbarhed for såvel annoncører som brugerne af BilBasen. Derfor er anerkendelsen af BilBasen med Markedsprisen en stor opmuntring for mig og de ansatte på BilBasen," siger Kenneth Andersen, administrerende direktør på BilBasen, der fik overrakt prisen af Videnskabsminister Helge Sander,
Markedsprisen er en af de vigtigste kategorier under E-Handelsprisen 2009, der uddeles af FDIH - Foreningen for Distance- og Internethandel.
Begrundelsen for Markedsprisen 2009 lød:
- BilBasen danner trygge rammer, for bilkøb på internettet.
- BilBasen har de seneste år formået at indtage en førerposition indenfor webbaseret køb og salg af biler i Danmark
- BilBasen har dermed gjort bilhandel naturligt online fænomen, der bliver hyppigt brugt af den danske bilejer.
- BilBasen har gennem årene videreudviklet og fornyet sig med nyttig og relevant information.
- På BilBasen kan man få gode råd om test af bilen, samt forsikring og salg af bilen. Det er til fordel for både køber og sælger.
- BilBasen har desuden en god søgefunktion, der sikrer overskuelighed for alle parter i købsprocessen.