En stolt administrerende direktør Kenneth Andersen fra BilBasen med det håndgribelige bevis for Markedsprisen 2009BilBasen vinder Mar­keds­pri­sen 2009, og roses for at have skabt trygge rammer for bil­handel på internettet i Danmark.

Som en af de første hjem­mesider for han­del på internettet har Bil­Basen været med til at præge net­handlens udvikling i Danmark.
In­­vesteringerne i tek­nisk udvikling og et konstant fokus på at skabe den bedste kontakt mellem sælger og køber blev i går, torsdag ho­noreret med Markedsprisen 2009.

"BilBasens mål er at gøre bilhandel så tryg og sikker så muligt. Vi udvikler og investerer hele tiden i teknologi, design og brugbarhed for såvel annoncører som brugerne af BilBasen. Derfor er anerken­delsen af BilBasen med Markeds­prisen en stor opmuntring for mig og de ansatte på BilBasen," siger Kenneth Andersen, administrerende direktør på BilBasen, der fik overrakt prisen af Videnskabsminister Helge Sander,

Markedsprisen er en af de vigtigste kategorier under E-Handels­pri­sen 2009, der uddeles af FDIH - Foreningen for Distance- og Inter­nethandel.

Begrundelsen for Markedsprisen 2009 lød:

  • BilBasen danner trygge rammer, for bilkøb på internettet.
  • BilBasen har de seneste år formået at indtage en førerposition indenfor webbaseret køb og salg af biler i Danmark
  • BilBasen har dermed gjort bilhandel naturligt online fænomen, der bliver hyppigt brugt af den danske bilejer.
  • BilBasen har gennem årene videreudviklet og fornyet sig med nyttig og relevant information.
  • På BilBasen kan man få gode råd om test af bilen, samt forsikring og salg af bilen. Det er til fordel for både køber og sælger.
  • BilBasen har desuden en god søgefunktion, der sikrer over­skue­lighed for alle parter i købsprocessen.