Bjarne Tholstrup, TørringVærkstederne optimerer ar­bejds­gan­gene markant ved dag­ligt at bestille de­res ordrer via au2­parts webka­ta­log. 

Optimering af arbejdsgangen er i fo­kus på de fleste værk­ste­der. Et af de områ­der, hvor man markant kan for­korte sine arbejdsprocesser er i be­stillingen af varer. Det mærker landets 37 au2parts grossister via en høj fremgang i web-bestillinger.

”Vi bestiller over 85% af alle vores ordrer via onlineautodele webka­taloget. I en travl hverdag er det vigtigt at have fokus på, hvordan vi bruger vores tid optimalt. Ved at gøre det online sparer vi både tid på telefonekspedition, men vi kan også se reservedelen på et bille­de, inden vi bestiller, så der ikke opstår fejl. Samtidig kan vi omgå­ende se grossistens beholdning på lager, og med 4 daglige vareture ved vi således præcis, hvornår vi får reservedelene. Dermed står en bil ikke og optager plads på liften længere end højst nødvendigt”, fortæller indehaver af Tønning Auto, Bjarne Tholstrup og fortsætter: ”Vi er jo alle vanemennesker og selvfølgelig krævede det lidt tid at vænne sig til at bruge computeren frem for at løfte røret, måske især for de lidt ældre medarbejdere, der ikke er vokset op med teknolo­gien på den måde. Men alle kan i dag se de mange fordele ved at bestille nemt og hurtigt”, slutter han.  

I 2007 introducerede au2parts det ”nye” forbedrede onlineautodele webkatalog, hvor mange funktioner er optimeret. Brugervenligheden har været i fokus, og en illustration af en bil gør det nemt for meka­nikeren at klikke på billedet, alt efter hvilken del han søger. Derud­over er der mulighed for at indtaste registreringsnummer på den bil man reparerer, hvorefter oplysningerne gemmes til næste gang, bilen kommer på værksted. 
Det og mange øvrige funktioner gør det nemt at bestille alt fra tra­ditionelle sliddele over originale sliddele og motorstyring til bund­propper og specialværktøj online frem for telefonisk.

au2parts århus og horsens har for nyligt lavet en konkurrence for deres kunder, med det formål at hæve antallet af webordrer. Laurs Andersen, indehaver af au2parts horsens og århus, siger om dette: ”Det er særdeles positivt at mærke en markant fremgang i bestillin­gerne via onlineautodele. Kataloget har så mange muligheder, og vi forsøger hele tiden at lave forbedringer, så det er optimalt for alle”.