Mette Elisabeth Sørensen, Konceptchef AutoPartnerDen danske værkstedskæde Auto­Partner gen­nemfører i no­vember en til­freds­heds­ana­lyse blandt Auto­Part­ner værk­ste­derne. Samtidig fore­tages en analyse af de dan­ske bilejeres forbrugsadfærd i forhold til deres autoværksted.

Den danske værkstedskæde AutoPartner er i gang med at lægge pla­ner for 2009. En proces hvor alle input skal indsamles, vendes og dre­jes for til sidst at ende op i konkrete planer for de aktiviteter, der skal virkeliggøres det kommende år. ”Vi har helt bevidst valgt at ind­drage alle vores medlemmer i denne proces ved ganske enkelt at spørge dem, hvad de synes om det, vi gør i dag, og hvad de mener, vi skal bruge kræfterne på fremover”, udtaler konceptchef Mette Eli­sa­beth Sørensen.

AutoPartner gør en forskel

Sanne Fredsøe, Marketingansvarlig AutoPartner Tilfredshedsanalyser anvendes af mange virksomheder i flere sam­men­hænge for at tage tempera­turen eller få en standpunktskarakter fra medar­bejdere, kunder og andre samar­bejds­partnere. ”Det kan være svært i den daglige kon­takt med vores medlem­mer at få den vigtige infor­mation om, hvad der virker eller gør en forskel ude på deres værksteder. Da vores mis­sion er at optimere indtjeningen på medlems­værkstederne, så kan tilfreds­heds­analysen gøre os klogere og dermed bedre i stand til at gøre en forskel”, fortsætter Mette Eli­sabeth Sørensen.

Kendskab hos bilejerne

En anden vigtig del i forhold til AutoPartner kæden, er de danske bil­ejeres adfærd i forhold til servicering af deres bil. Til at få et indblik heri har AutoPartner valgt at samarbejde med et anerkendt analy­seinstitut, som skal gennemføre 1.000 interviews i en velde­fineret og geografisk fordelt målgruppe. ”I den sammenhæng søger vi nogle betydningsfulde svar i forhold til kendskabet til AutoPartner, samt hvad der er vigtigt for bilejeren ved valg og brug af et autoværk­sted”, udtaler Sanne Fredsøe, marketingansvarlig for AutoPartner og fortsætter: ”Denne analyse er en basis forudsætning for, at Auto­Part­ners markedsføring rammer rigtigt i forhold til bilejerne. Både de, der i dag benytter et AutoPartner værksted, og de der ikke gør.”

Planer der virker

”En forudsætning for succes er, at det du gør, eller har tænkt dig at gøre, rent faktisk virker efter hensigten. Og da den berømte krystal­kugle stadig overlader lidt for meget til fantasien, så er der kun til­bage at forberede sig på bedst mulig vis. Derfor har vi valgt at tage professionelle analyseværktøjer i brug, som sammen med AutoPart­ner medlemmernes sunde fornuft og vurdering skal sikre, at Auto­Part­ner kæden har planer, der virker”, slutter Mette Elisabeth Søren­sen.


Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk