Den danske værkstedskæde AutoPartner gennemfører i november en tilfredshedsanalyse blandt AutoPartner værkstederne. Samtidig foretages en analyse af de danske bilejeres forbrugsadfærd i forhold til deres autoværksted.
Den danske værkstedskæde AutoPartner er i gang med at lægge planer for 2009. En proces hvor alle input skal indsamles, vendes og drejes for til sidst at ende op i konkrete planer for de aktiviteter, der skal virkeliggøres det kommende år. ”Vi har helt bevidst valgt at inddrage alle vores medlemmer i denne proces ved ganske enkelt at spørge dem, hvad de synes om det, vi gør i dag, og hvad de mener, vi skal bruge kræfterne på fremover”, udtaler konceptchef Mette Elisabeth Sørensen.
AutoPartner gør en forskel
Tilfredshedsanalyser anvendes af mange virksomheder i flere sammenhænge for at tage temperaturen eller få en standpunktskarakter fra medarbejdere, kunder og andre samarbejdspartnere. ”Det kan være svært i den daglige kontakt med vores medlemmer at få den vigtige information om, hvad der virker eller gør en forskel ude på deres værksteder. Da vores mission er at optimere indtjeningen på medlemsværkstederne, så kan tilfredshedsanalysen gøre os klogere og dermed bedre i stand til at gøre en forskel”, fortsætter Mette Elisabeth Sørensen.
Kendskab hos bilejerne
En anden vigtig del i forhold til AutoPartner kæden, er de danske bilejeres adfærd i forhold til servicering af deres bil. Til at få et indblik heri har AutoPartner valgt at samarbejde med et anerkendt analyseinstitut, som skal gennemføre 1.000 interviews i en veldefineret og geografisk fordelt målgruppe. ”I den sammenhæng søger vi nogle betydningsfulde svar i forhold til kendskabet til AutoPartner, samt hvad der er vigtigt for bilejeren ved valg og brug af et autoværksted”, udtaler Sanne Fredsøe, marketingansvarlig for AutoPartner og fortsætter: ”Denne analyse er en basis forudsætning for, at AutoPartners markedsføring rammer rigtigt i forhold til bilejerne. Både de, der i dag benytter et AutoPartner værksted, og de der ikke gør.”
Planer der virker
”En forudsætning for succes er, at det du gør, eller har tænkt dig at gøre, rent faktisk virker efter hensigten. Og da den berømte krystalkugle stadig overlader lidt for meget til fantasien, så er der kun tilbage at forberede sig på bedst mulig vis. Derfor har vi valgt at tage professionelle analyseværktøjer i brug, som sammen med AutoPartner medlemmernes sunde fornuft og vurdering skal sikre, at AutoPartner kæden har planer, der virker”, slutter Mette Elisabeth Sørensen.
Vil du vide mere om AutoPartner – se www.autopartner.dk.