Den danske værkstedskæde AutoPartner kan på flere fronter bryste sig af en positiv udvikling. En udvikling der har betydet en øget tilslutning til og interesse for kæden.
Styrket bagland
På baggrund af dels den succes kæden har haft i løbet af specielt det sidste år samt forårets klare opdeling mellem AutoPartner værkstederne og au2parts grossisterne, er baglandet i AutoPartner nu styrket med en nyoprettet konceptchefs stilling. Netop for at AutoPartner fortsat er en attraktiv værkstedskæde for de godt 180 AutoPartner værksteder, der er tilsluttet kæden i dag, og de værksteder som p.t. seriøst indgår i forhandlinger om et fremtidigt AutoPartner medlemskab.
Vi er til for AutoPartner værkstederne
Én af AutoPartner teamets vigtigste opgaver, er at være der for AutoPartner værkstederne, i særdeleshed når de ringer til AutoPartner kontoret og ved kædekonsulenternes besøg på værkstederne.
”Ringer der et værksted og har brug for hjælp, er det vores fornemste opgave, hurtigt at svare og hjælpe værkstedet”, udtaler marketingassistent Julia Aakjær, som er AutoPartner værkstedernes primære daglige back up på telefonen. Julia hjælper bl.a. værkstederne med alle praktiske opgaver i forbindelse med værkstedskonceptet, samtidig med hun assisterer marketingsansvarlige Sanne Fredsøe med de regionale og nationale kampagner i AutoPartner.
Med to kædekonsulenter på landevejen besøges AutoPartner værkstederne minimum 3 gange årligt. ”Det er da klart, at vi ved etablering af nye AutoPartner værksteder i starten besøger værkstedet mellem 5 og 10 gange, eller de gange der skal til for alt er oppe at køre” understreger kædekonsulent Jack von Mehren, der har sin daglige gang blandt AutoPartner værkstederne på Sjælland, Øerne og Fyn.
AutoPartner – et win-win koncept
Ønsker et værksted at indgå i AutoPartner kæden, koster det ikke noget i opstart og den månedlige kontingent er inklusiv adgang til markedets bedste tekniske data med udvidet hotline, som professionelle værksteder ikke kan stå foruden i dag. ”Vi gør meget ud af at forklare og anskueliggøre, at et aktivt AutoPartner medlemskab ikke er en udgift men en indtægt, direkte på bundlinjen – populært sagt en ren win-win situation, udtaler kædekonsulent Mads Vangsgaard, som har sin daglige gang blandt AutoPartner værkstederne i Jylland.
Det er ikke størrelsen men gørelsen…
AutoPartner teamets daglige fokus bunder i et idégrundlag om at bibeholde og tiltrække kunder til AutoPartner værkstederne - En vision om at være fremtidsorienteret med en engageret aktiv ånd og med en mission om at optimere indtjeningen på medlemsværkstederne. ”Alt sammen fine ord, som kun er noget værd, hvis det også opleves som virkelighed på AutoPartner værkstederne” udtaler den nye konceptchef Mette Elisabeth Sørensen og fortsætter ”Det sikrer vi bl.a. ved, at gøre som vi siger og i realiteten ikke beskæftiger os med noget, hvor vi ikke kan svare ja til, om det har en positiv effekt for vores medlemsværksteder. Derudover har vi en klar ambition om kvalitet frem for kvantitet i AutoPartner kæden. Vi er en kæde af professionelle autoværksteder med vilje og kvalitet til fremtidens udfordringer” slutter Mette Elisabeth Sørensen.
Vil du vide mere om AutoPartner – se