Dr. Ing. h.c. F. Por­sche AG intro­du­ce­rer den nye Por­sche 911 Targa og dermed det hurtigste generations­skifte nogen sinde i Porsche 911 mode­lserien: To nye power motorer med direkte brænd­­stofind­sprøjtning forbed­rer både ydelsen og økonomien på den nye model og den hur­tigt skif­tende PDK (Porsche dobbelkuplung) dobbelkob­lingsgearkasse er­statter Tiptronic S auto­mat­gearet samt det elek­tronisk kontrollerede PTM Porsche Traction Manage­ment overtager pladsen fra det tidli­gere 4-hjulstræk.

Den seneste modelserie i den nye Porsche 911 generation kommer som før i 2 varianter: Som Porsche 911 Targa 4 og som Porsche 911 Targa 4S. "Basis" versionen er nu udstyret med en 3,6 liters Boxer­motor der yder et maksimum output på 345 Hk (254 kW) og giver en tophastighed på 284 km/t. Motoren i Porsche 911 Targa 4S har en 3,8 liters motor der yder et maksimum output på 385 Hk (283 kW) og accelererer til en topfart på 297 km/t.

Det visuelle højde­punkt på Porsche 911 Targa er som før; det 1,54 kvadratmeter store glastag udført af 2 dele, det elegante skydetag fortil og den prakti­ske bagrude. Når taget er helt åbent glider taget på under 7 sekun­der ned under bagruden og giver en åbning over passager­kabinen på 0,45 kvadratmeter. Det nye tag er standard og der medfølger et sol dækken, som giver mere uforstyrrethed end før - når taget er luk­ket dækker det hele området for skydetaget og åb­ner og lukker elek­tronisk. Soltag og bagrude er udført i en solaf­vi­sende glastype, der beskytter passagererne mod UV stråling og var­me selv i kraftigt solskin.

Med introduktio­nen af den nye Porsche 911 Carrera introducerer Por­sche direkte ben­zin­­ind­sprøjtning også i rækken af sportsmodeller. Fordelene er en for­øgelse af motorydelsen på op til 8,5%, en reduk­tion af brænd­stof­for­brug på 11,2% samt en reduktion af CO2 udslip på 13,6%, afhængig af den enkelte model og dens egenskaber.

Med introduktionen af den nye PDK (Porsche dobbelkuplung) dobbel­koblings­gearkasse med ikke mindre end 7 gear tilbyder Porsche nu et meget interessant alternativ til den manuelle 6-trins gearkasse. PDK erstatter det tidligere Tiptronic S gear og udmærker sig ved ha­stigheden i gearskiftet kombineret med super brændstoføkonomi.

Med denne fanta­stiske gearkasse giver den nye Porsche 911 Targa en dynamisk kø­reglæde: Porsche 911 Targa 4 accele­rerer til 100 km/t på 5,2 sek. og den endnu mere kraftfulde S-model klarer samme øvel­se på 4,9 sek. - i begge tilfælde med den manuelle 6-trins gear­kasse. Alternativet, PDK (Porsche dobbelkobling) gearkassen skifter endnu hurtigere gear og sætter dermed en højere standard: 3,6 liter Porsche 911 Targa 4 med PDK accelererer til 100 km/t på præcis 5,0 sek., Porsche 911 Targa 4S er endnu mere dynamisk og hurtig - 4,7 sek.

Endnu en ændring i modellens teknologi er i 4-hjuls trækket: I den nye Porsche 911 Targa erstatter elektronisk kontrolleret PTM Por­sche Traction Manage­ment det tidligere 4-hjulstræk med Visco lamel­kobling. Dette system giver den typiske Porsche køreglæde takket være den hækmotor og baghjuls­træk som det primære koncept med en endnu højere standard af stabilitet i kørslen, vejgreb og hastig­hed.

Til hver en tid sikres disse suveræne køre­egen­skaber ved PTM systemet meget præ­cist giver den nøjagtige rette mængde power og traction til for­hju­lene gennem den elek­tronisk styrede multiple-plate clutch. Des­uden er styringen på alle nye Porsche 911 Carrera 4 mo­deller blevet forbed­ret af det standardmonterede mekaniske diffe­rentiale bagtil, hvilket giver endnu bedre køredynamik.

De nye Porsche 911 Targa modeller introduceres ulitimo oktober, men kan allerede nu bestilles hos de autoriserede Porsche Centre til oktober 2008.

Pris for Porsche 911 Targa 4 inklusive danske afgifter og moms fra kr. 2.086.024,-

Pris for Porsche 911 Targa 4S inklusive danske afgifter og moms fra kr. 2.323.557,-