Det kan være en god investering at købe drømmebilen, før den bliver en klassiker. I det nyeste nummer af MotorClassic kan du læse, hvad der gør en bil til en klassiker og se en række eksempler på fremtidens klassiske biler.
At blive rig af at købe brugte biler kan være svært - medmindre bilen bliver en eftertragtet klassiker og stiger i værdi. Til gengæld kan det være en rigtig god investering at købe den rigtige bil, før den bliver en klassiker. Og heldigvis er der en opskrift på hvilke biler, som har potentiale for at blive en fremtidsklassiker.
”Åbne biler, luksus- og sportsvogne og coupéer har uanset mærke og model altid større chancer for at blive klassikere end familiebiler. Mange har drømt om dem, da de var nye, og mange vil derfor opfylde ungdomsdrømmen, når de får råd og plads til en hobbybil,” siger MotorClassics chefredaktør, Bo Christian Koch.
Redaktionen bag MotorClassic spår derfor, at biler som Audi TT, Alfa Romeo GT, Coupé Fiat, Mercedes 230-300 CE og Peugeot 406 Coupé er givne klassikere om nogle år. Ligesom interessen for japanske biler vil øges, da store dele af ungdomsgenerationen har brugt mange timer i selskab med japanske biler i diverse computerspil.
”Selvom det typisk er de eksklusive bilmærker, som er fødte klassikere, så kan det også ramme de mere almindelige biler, hvis designet er specielt, eller hvis det vækker minder tilbage til en svunden tid. Derfor er det en god ide løbende at holde øje med priserne på potentielle fremtidsklassikere,” siger Bo Christian Koch.
Udover at læse om fremtidens klassiske biler, kan man i det nye nummer af MotorClassic, læse om en velholdt Ford Mustang fra 1965, der tilhørte samme danske familie i 40 år, og en duel mellem prestigeklassikerne Mercedes 230 og Volvo 164. Desuden har MotorClassic besøgt Danmarks vel nok mest besynderlige bilforretning, hvor tiden gik i stå for 30 år siden.
FDMs magasin om klassiske biler, MotorClassic kan købes i større kiosker, eller man kan tegne abonnement på www.fdm.dk > motor MotorClassic.
Åbne sportsvogne, som denne Mazda MX-5, er sandsynligvis fremtidens klassiker. Læs mere i det nyeste nummer af MotorClassic.