Thomas Krebs starter egen rådgiv­nings­virksomhed – Krebs Tek­Coach.

20 års erfaring fra den danske og uden­landske autobranche og mange positive udmel­din­ger fra en del bran­che­folk, har bevirket at Thomas Krebs nu vil anvende den indsamlede viden til gavn for dæk- og auto­branchen.

Thomas Krebs har i mange år arbejdet med værkstedskvalitet, ruti­ner og koncepter, test- og måleudstyr, værkstedsindretning, uddan­nelse og salg. Denne kom­bi­nation muliggør at han nu kan tilbyde en bred vifte af ydel­ser til både auto- og gummiværksteder, importører, tekniske skoler, foreninger og kæder.

I de sidste mange år har flere bilimportører, tek­niske skoler og fore­ninger hyret Thomas, for at gennemføre uddannelses- og kvalitets­projekter. Samtidigt har han holdt flere foredrag i forbindelser med interesseforeningsmøder, på tek­niske skoler og i forbindelse med importørmøder. Ydermere har han skrevet mange tekniske artikler i flere danske og udenlandske fagblade.

”Der er rigtig mange værksteder, der gør en stor indsats for at for­bedre kvalite­ten og kommunikationen internt. Men erfaringen viser at man generelt ”kæm­per” med de samme opgaver, om og om igen. Det er jo mennesker der er tale om, som ofte arbejder traditionelt.
Jeg har haft chancen for at komme på mange værksteder i både Danmark og i udlandet, samt hos en del bilimportører, hvor jeg kunne danne mig et indtryk af hvilke krav der stilles, hvordan folk arbejder, og hvor der kan gøres ting bedre”, siger Thomas Krebs

Han forsætter, ”Efter min mening er forløbet på et værksted, fra kunden ringer for at få en tid, til kunden afhenter bilen igen, fyldt med muligheder for at skabe effektive og let anvendelige rutiner og systemer, der både gør hverdagen nem­mere, men også giver mulig­hed for at øge kvaliteten og mersalget af ydel­ser og tilbehør i det hele taget.
Kvalitet er jo desværre efter hånden et misbrugt ord, men man skal forstå kvalitet som en helhed.
Kvalitet på et værksted har lige så meget at gøre med at en mekani­ker er glad for sit arbejde og udfører det med omtanke, som at kun­debetjeningen er i top, de ansatte og ledelsen har en løbende god kommunikation (Kaizen – LEAN) omkring problemstillinger, reserve­dele er til stede når de behøves, udstyr, så som en 4-hjuls udmåler eller bremseprøvestand måler korrekt og vedligeholdes, og at servi­cemeddelelser og anden dokumentation kan findes, uden at søge efter det i længere tid, osv.
Altså rigtig mange områder hvor man kan skabe forhøjet kvalitet gen­nem nytænkning og kommunikation.”

Et andet område, hvor Thomas Krebs kan bidrage med sin erfaring, er rådgiv­ning ved om- eller nybygning af værksteder. Thomas har været med til at udforme en del værksteder. ”Anbringelse af udstyr og lifte er yderst vigtigt, og fejl kan koste mange penge senere hen”, siger han. ”Også indkøb af forkert udstyr har oftest store konse­kven­ser. Derfor tilbyder jeg 100 % uvildig råd­givning omkring hvad der bør investeres i”, tilføjer han.

På Thomas Krebs’ hjemmeside, www.tekcoach.dk kan der læses mere omkring de muligheder, han tilbyder gennem sit firma Krebs TekCoach.