Thomas Krebs starter egen rådgivningsvirksomhed – Krebs TekCoach.
20 års erfaring fra den danske og udenlandske autobranche og mange positive udmeldinger fra en del branchefolk, har bevirket at Thomas Krebs nu vil anvende den indsamlede viden til gavn for dæk- og autobranchen.
Thomas Krebs har i mange år arbejdet med værkstedskvalitet, rutiner og koncepter, test- og måleudstyr, værkstedsindretning, uddannelse og salg. Denne kombination muliggør at han nu kan tilbyde en bred vifte af ydelser til både auto- og gummiværksteder, importører, tekniske skoler, foreninger og kæder.
I de sidste mange år har flere bilimportører, tekniske skoler og foreninger hyret Thomas, for at gennemføre uddannelses- og kvalitetsprojekter. Samtidigt har han holdt flere foredrag i forbindelser med interesseforeningsmøder, på tekniske skoler og i forbindelse med importørmøder. Ydermere har han skrevet mange tekniske artikler i flere danske og udenlandske fagblade.
”Der er rigtig mange værksteder, der gør en stor indsats for at forbedre kvaliteten og kommunikationen internt. Men erfaringen viser at man generelt ”kæmper” med de samme opgaver, om og om igen. Det er jo mennesker der er tale om, som ofte arbejder traditionelt.
Jeg har haft chancen for at komme på mange værksteder i både Danmark og i udlandet, samt hos en del bilimportører, hvor jeg kunne danne mig et indtryk af hvilke krav der stilles, hvordan folk arbejder, og hvor der kan gøres ting bedre”, siger Thomas Krebs
Han forsætter, ”Efter min mening er forløbet på et værksted, fra kunden ringer for at få en tid, til kunden afhenter bilen igen, fyldt med muligheder for at skabe effektive og let anvendelige rutiner og systemer, der både gør hverdagen nemmere, men også giver mulighed for at øge kvaliteten og mersalget af ydelser og tilbehør i det hele taget.
Kvalitet er jo desværre efter hånden et misbrugt ord, men man skal forstå kvalitet som en helhed.
Kvalitet på et værksted har lige så meget at gøre med at en mekaniker er glad for sit arbejde og udfører det med omtanke, som at kundebetjeningen er i top, de ansatte og ledelsen har en løbende god kommunikation (Kaizen – LEAN) omkring problemstillinger, reservedele er til stede når de behøves, udstyr, så som en 4-hjuls udmåler eller bremseprøvestand måler korrekt og vedligeholdes, og at servicemeddelelser og anden dokumentation kan findes, uden at søge efter det i længere tid, osv.
Altså rigtig mange områder hvor man kan skabe forhøjet kvalitet gennem nytænkning og kommunikation.”
Et andet område, hvor Thomas Krebs kan bidrage med sin erfaring, er rådgivning ved om- eller nybygning af værksteder. Thomas har været med til at udforme en del værksteder. ”Anbringelse af udstyr og lifte er yderst vigtigt, og fejl kan koste mange penge senere hen”, siger han. ”Også indkøb af forkert udstyr har oftest store konsekvenser. Derfor tilbyder jeg 100 % uvildig rådgivning omkring hvad der bør investeres i”, tilføjer han.
På Thomas Krebs’ hjemmeside, www.tekcoach.dk kan der læses mere omkring de muligheder, han tilbyder gennem sit firma Krebs TekCoach.