Den nye direktør, Robert Lohaus, foran ejendommen i Madrid, hvor Autocom.dk netop har åbnet kontor og auktion.Udlandet tager med åbne arme imod Autocom.dk. Virksomheden er en af Dan­marks førende bilauk­tioner på internettet, og har nu også succes med en betyde­lig in­ter­national udviklings­pro­ces.

Syv lande udenfor Danmark har hidtil lagt jord til Autocom.dk’s bil­auktioner. Det ottende og nyeste skud på stammen er den span­ske hovedstad, Madrid, hvor den fynske virksomhed netop har åbnet en afdeling med auktionsvirksomhed og kontorfa­cili­teter.

Til at styre slagets daglige gang i Madrid er ansat 41-årige Robert Lohaus. Han blev ansat hos Autorola (som Autocom.dk hedder i udlandet) i januar for at opbygge og styre de spanske aktiviteter. Inden da har han læst på universiteter i både Tyskland og Spanien, og siden arbejdet 12 år i bilbranchen i ledende stillinger på euro­pæisk niveau. Robert Lohaus’ medarbejderstab lyder indtil videre på tre sælgere.

Med den seneste udvikling har Autocom.dk således kontor og/eller auktion i Spanien, Holland, Tyskland, Østrig, England, Belgien, Sve­rige og Luxembourg – og bydere fra endnu flere lande. Den danske afdeling med hovedkontor og direktion ligger fortsat i Odense.

At omverdenen også har fået øjnene op for Autocom.dk’s udvikling er sidste måneds 3.-plads i kampen om e-handelsprisen et flot bevis på. Her deltog Autocom.dk i kategorien ”internationalisering”, og udkonkurrerede store, globale virksomheder som LEGO, Langua­ge­wire, Danisco og SAS.

Salgschef Morten Holmsten peger på Autocom.dk’s helhedskoncept som en af årsagerne til den internationale succes:

”Vi gør det nemt for eksempelvis leasingselskaber, udlejningssel­ska­ber, flådeejere og bilfabrikker at lave en hurtig og effektiv handel med de professionelle forhandlere, som opkøber bilerne”, forklarer han.

Autocom.dk har eksisteret siden 2001 og er en af pionererne inden­for online bilauktioner i Europa.