Sæsonens første løb gav ING Renault F1 Team en klar indikation af det arbejde, der ligger foran dem, og som starter med en tre dages test i Malaysia sidst i marts måned.- Giancarlo Fisichel­la, R27-02, sluttede på en femte­plads
- Heikki Ko­va­lainen, R27-03, sluttede på en tiendeplads
Det australske Grand Prix blev et udfor­drende løb for ING Renault F1 Tea­met. En blandet præ­station i kvalifi­kationen be­tød, at tea­mets kørere startede som hhv. nr. 6 og 13. Kørerne håbede selv­følgelig på at avan­ce­re i selve løbet, hvor begge fik en god start, og Heikki Kovai­lainen havde indhentet to placeringer ved afslut­ningen af første omgang.

Men efterhånden som løbet skred frem, stod det klart, at bilen – hvert fald på denne bane – ikke var hurtig nok til at klare sig væsent­ligt bedre end de andre teams biler.

Begge kørere fulgte en to-stop strategi, hvor de kørte på de mere hårde Bridgestone Potenza dæk i de første to perioder, inden de fik monteret blødere dæk til den sidste, kortere periode. Giancarlo Fisi­chella indhentede én  placering, da Kubica måtte udgå, og sluttede på en femteplads, som han succesfuldt forsvarede mod angreb fra Massa i løbets sidste omgange. Lige inden andet pitstop gik det godt for Heikki Kovailainen, men fejl kostede ham placeringer, og han slut­tede på en tiendeplads.

Sæsonens første løb gav teamet en klar indikation af det arbejde, der ligger foran dem, og som starter med en tre dages test i Malay­sia sidst i marts måned.

Giancarlo Fisichella, femteplads
"Løbet viste sig at være mere vanskeligt, end vi havde forventet. Vi vidste, at vi ikke var lige så hurtige som de bedste, men vi havde håbet at indhente nogle placeringer – men nu må vi se i øjenene, at der endnu er en del arbejde at gøre. Jeg gjorde det bedst muligt i dag, men jeg kæmpede med vejgrebet lige fra starten. Bilen opførte sig godt, og var driftssikker, men det samme gjaldt de andre førende teams biler. Forhåbentlig bliver vi i stand til at gøre det bedre fra næste løb."

Heikki Kovalainen, tiendeplads
"Nok var det min Grand Prix debut, men ærlig talt var der ikke meget at skrive hjem om – og til gengæld er der en del, der er værd at glemme. Jeg kørte ikke et særlig godt løb, begik for mange fejl og kørte ikke kontrolleret nok. Jeg havde håbet at være i stand til at køre op gennem feltet og hente placeringer, men lige fra starten kæmpede jeg bare for at holde kontakten til de førende biler. Lige nu føler jeg, at det næste løb ikke kan blive meget værre. Men jeg bliver ved at være positiv, arbejde hårdt og gøre alt, jeg kan, for at få en bedre weekend i Malaysia. Jeg kommer til at køre alle tre dage i Sepang testen om cirka ti dage, og det hjælper mig med at lære banen at kende og giver mig et godt udgangspunkt inden selve løbet. Og mit mål er at gøre det bedre på alle områder i mit andet Grand Prix."

Flavio Briatore, adm. direktør
"Eftermiddagen viste os, at vi har meget at gøre, hvis vi skal være konkurrencekraftige igen. Det var på ingen måde et stærkt løb for teamet, Giancarlo kørte for at forsvare sin position sidst i løbet, og han gjorde det godt. Heikki fik en svær start på karrieren, men vi forventer mere hen ad vejen, og vi er nødt til at arbejde hårdt på at få etableret den ydelse, der skal til."