Salgschef Steen Kristensen kan via Lokal Annoncering tilbyde et unik match mellem køber og sælgerHvad enten du sidder og dag­drøm­mer lidt på internettet eller er ak­tivt på vej ind på marke­det med henblik på at få skiftet den gamle bil ud med en ny – ja, så er vejen til drømmebilen nu blevet lidt lettere.

Hjemmesiden Bilpriser.dk har nemlig lagt et enormt stykke arbejde i at opdele hele landet i helt specifikke lokaldistrikter, som danner basis for en ny og intelligent metode til at matche potentielle bilkø­bere med deres lokale nyvogns­forhandler.

Lokal Annoncering, som match makingen også hedder, er baseret på, at den, der eksempelvis skal sælge sin brugte Citroen, højst sandsynligt overvejer at placere pengene i en Citroen igen, fordi mær­keloyaliteten er ret stor. I praksis betyder det, at når man som kunde går ind for at få sin brugte Citroen vurderet på Bilpriser.dk, så taster man undervejs i vurderingen sit postnummer ind og derefter følges vurderingen af en eksklusiv annonce fra den lokale Citroen-forhandler.

Således får kunden via annoncen anvist den lokale nyvognsfor­hand­ler - og samtidig får forhandleren målrettet effekt af sine annonce­kroner.

Selvom mærkeloya­lite­ten er stor og ønsket om at handle lokalt reelt er til stede viser en under­søgelse hos Bilpriser.dk at en stor del af bilejerne rent faktisk ikke kender den lokale forhandler af det mærke de kører i.

”Jeg tror, at det manglende kendskab til lokalforhandleren skyldes, at mange har købt bilen privat, hos en brugtvogns­forhandler eller er tilflyttere. Mange ved heller ikke at de vil kunne få mest for den nu­værende bil hos en nyvognsforhandler på grund af de mulig­heder han har. Prisforskellen synliggør vi via vores hjemme­side, og håber at kunne råde bod på det manglende lokalkendskab ved at målrette hjemmesidens annoncering direkte til den potentielle køber”, fortæl­ler salgschef hos Bilpriser.dk, Steen Kristensen.

Bilpriser.dk er Danmarks førende hjemmeside til bilvurdering med over 3 millioner bilvurderinger om året.