R27 – ING Renault F1 Teams vigtigste våben i kampen om 2007 mesterskabet. Der var stil over ING Renault's F1 Teams Formel 1 præsen­ta­tion i Am­sterdam forleden, hvor Renault som rege­rende verdens­mester præ­sen­terede sit 2007-team, den nye partner ING og det flotte nye design, der kommer til at pryde R27 bilerne i årene fremover.

"Dobbelte mesterskabssuccesser i 2005 og 2006 har givet Renault en velfor­tjent nøgleposition i Formel 1," fastslog Alain Dassas, adm. direktør for Renault F1.  "Vores Formel 1 mesterskabssucces bunder i en professionalisme, som gennemsyrer alle Renault''s aktiviteter. To mesterskaber i træk er et konkret bevis på, at Renault kan sejre i et krævende miljø, hvor man skal have styr på både kvalitet, teknik og pålidelighed. På banen er målet uændret: Vi vil og i år være i forreste række i kampen om mesterskabet".

R27 – pålidelig og konkurrencedygtig
ING Renault F1 Teams vigtigste våben i kampen om 2007 mesterska­bet har fået navnet R27. Den nye Renault F1-bil repræsenterer en videreudvikling af den designfilosofi, der gjorde Renault til verdens­mester i både 2005 og 2006.

Motoren i den nye bil er en 2,4 ltr. V8 RS27, som er udviklet ud fra de nye regler om motor-homologering, som gælder fra 2007 og frem­efter. Motoren er bygget på basis af den RS26 V8 motor, som blev brugt i det kinesiske og det japanske Grand Prix sidste år.

"Vores arbejde forud for 2007 sæsonen har været meget anderledes end tidligere," afslører teamets tekniske chef, Rob White, og fortsæt­ter: "I stedet for som hidtil at udvikle en helt ny motor, har reglerne begrænset vores arbejde til primært at fokusere på at udvikle en mo­tor, der kan arbejde optimalt inden for den nye grænse på 19.000 omdrejninger i minuttet. Målet er som altid at skabe den perfekte kombination af konkurrencedygtig ydelse og fuldstændig pålidelig­hed."

Fisichella og Kovalainen
ING Renault F1 Teams kørerstab, Ricardo Zonta, Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella and Nelson Piquet Jr., med  Renault R27. De to R27-biler køres i 2007 af italienske Gian­carlo Fisichella og fin­ske Heikki Kova­lainen, der begge ser positivt på deres mu­ligheder i den kom­mende sæson.

"Teamets ånd er stærk efter to fantastiske sæ­so­ner, og vi er meget opti­mi­stiske," forklarede italieneren. "Teamet har vist mig stor tillid, som jeg er fast besluttet på at leve op til på den bedst mulige måde. Teamet ved, hvordan man udvikler vinderbiler, der kan være med i kampen om mesterskabet."

Sammen med Fisichella kører den nye teamkammerat Heikki Kovalai­nen, et af de største unge talenter i Formel 1. Finnen har testkørt over 30.000 kilometer i de seneste sæsoner og har bevist sit kører­potentiale som medlem af Renault's udviklingsprogram for kørere siden 2002. Teamet har nu tilbudt ham den sjældne mulighed, det er at få sin Formel 1 debut på et verdensmesterhold.

De to kørere får hjælp af to nye testkørere: Nelson Piquet Jr. og Ricardo Zonta. Disse to tilfører teamet en værdifuld blanding af ungt talent og professionel erfaring, samtidig med, at teamet skifter til Bridgestone dæk og sideløbende skaber en stabil basis for frem­tiden.

"Der er ikke tale om et overgangsår for ING Renault F1 Team," un­der­streger teamchefen Flavio Briatore. "Vi har altid sagt, at det er teamet, det drejer sig om, og at successen bunder i den team spirit, der forener os. Og 2007 giver os en fantastisk mulighed for at vise den styrke, som et godt team-arbejde skaber."