Aktionærerne i den landsdækkende kæde af autolakerere, LAKexperten A/S, får nu nemmere ved at samarbejde på kryds og tværs af landet. Midlet er en helt ny hjemmeside med tilhørende intranet, som gør det muligt hele tiden at optimere kompetencer og indsats på de 52 lokale værksteder.
Internettet er kommet for at blive.
Det er vist en påstand, som kun de færreste tør argumentere imod.
Men skulle modstanden en dag dukke op, så kommer den med garanti ikke fra LAKexperten A/S – den frivillige kæde af autolakerer, hvor 52 værksteder fra hele Danmark er samlet under ét og samme tag.
LAKexpertens kædekontor, der har hovedsæde i Viborg, har netop søsat en helt ny hjemmeside med tilhørende intranet, som for aktionærerne er tænkt som et brugbart værktøj og hjælp i hverdagen og som til syvende og sidst vil optimere den indsats, som LAKexpertens aktionærer leverer over for den enkelte kunde.
- Jeg har ret store forventninger til det intranet, som vi nu har fået adgang til. Jeg har brugt det så sent som i dag (tirsdag, red.) og generelt bruger vi det rigtig meget her hos os, fordi vi meget hurtigt kan få alle de oplysninger, vi ønsker. Fra kolleger eller fra kædekontoret, om de ting, der rører sig i branchen. Det kan være svært at nå, når vi også skal være på værkstedet.
- Men på den her måde, er det blevet meget nemmere end før. Vi får vores oplysninger med det samme. Vi skal ikke vente på et brev eller noget andet, som kan tage dage om at nå frem. Her får vi oplysningerne med det samme, fremhæver Knud Fynbo fra Fynbo’s Autolakering i Broby.Det er af gode grunde kun aktionærerne i LAKexperten A/S, der via et login har adgang til intranet-delen. Men derudover har en række aktionærer også valgt at takke ja til at få oprettet en lokal hjemmeside, som optræder som værkstedets ansigt over for omverdenen.
En af de aktionærer, der blandt andet kan findes vej til med en simpel søgning på Google, er Mosegaards Autolakering i Bramming – et værksted, der drives af Frank Mosegaard og som samtidig råder over domænet www.mosegaards.dk.
- Hjemmesiden er jo vores ansigt udadtil. Og dér er vores udtryk nu blevet mere ensartet. Jeg synes, vi fremstår som en kæde, der udfører et professionelt stykke arbejde af en høj kvalitet. Uden at skulle sætte kongekrone på os selv, så synes jeg nu, vi viser, at det er eliten, der er samlet i LAKexperten.Samtidig slår Frank Mosegaard fast, at der er en vis logik i, at bruge energi og resurser på at optimere web-delen, frem for at profilere sig gennem lokal annoncering.
- Vi har hver uge flere hundrede besøgende på vores hjemmeside, og det er jo blandt andet i kraft af vores galleri. Samtidig ved vi, at hvis der er noget, man gerne vil vide noget om, så går man jo gennem Google i dag. Derfor gør vi meget ud af vores hjemmeside. Det er en forholdsvis nem måde at måde at sælge det, vi står for, på, forklarer Frank Mosegaard.