FORD PRÆ­SENTERER KON­CEPT­BILEN IOSIS MAX – ET STIL­SIK­KERT BUD PÅ FREM­TIDENS FAMILIE­BIL. 

Ford giver et kig ind i fremtiden med kon­ceptbilen iosis MAX. Den tredje iosis kon­ceptbil i Fords porte­følje.

Når dørene åbnes for for biludstillingen i Geneve, vil opmærk­somhe­den uden tvivl samle sig om koncept-bilerne – bilfabrikkernes bud på morgen­dagens individuelle transportmiddel. Krisetider og global op­varm­ning har i den grad skærpet kravene til innovation. Derfor spiller koncept-bilerne en naturlig hovedrolle i Geneve.

Ford giver et kig ind i fremtiden med konceptbilen iosis MAX, som bli­ver den tredje iosis konceptbil i Fords portefølje. Iosis MAX hører til i katego­rien MAV (Multi Activity Vehicle). Bilen er ikke blot et stilstudie indenfor rammerne af Fords velkendte Kinetic design, men også et konkret bud på fremtidens familiebil, hvor fleksibilitet, driftsøkonomi og miljøhensyn natur­ligvis er i højsædet.

- Vi er meget spænd­te på reaktionerne på iosis MAX, ikke mindst fordi vores desig­nere har ydet en ekstraordinær indsats for at ind­drage alle de nye ideer, funktioner og mate­rialer, som meget vel kan blive en del af frem­tidens Ford-modeller, siger be­styrelsesfor­mand og admini­stre­ren­de direktør for Ford i Europa, John Flem­ming.
- Bilen er også et signal om de nye miljøvenlige Ford EcoBoost moto­rer, der er på vej. I løbet af de næste 18 måneder vil vi intro­ducere nye mo­deller på det europæiske marked, baseret på denne miljø­venlige og øko­nomiske motorteknologi, siger John Flemming.

Iosis MAX byder på et væld af nye designløsninger, som først og frem­mest understøtter maksimal funktionalitet og fleksibilitet. Bilen, der blandt an­det er udstyret med skydedøre, to-delt bagsmæk og såkaldte ’flydende’ sæder, er undfanget som en ægte MAV, altså en bil, der kan indrettes efter specifikke behov. Kabinen kan i løbet af et øjeblik omdannes fra en familie-kupé til ét stort fladbundet lastrum. Fraværet af B-stolper gør det lige så nemt at laste fra siden som bagfra.

Motoren er en 1,6 liters 180 hestes benzindrevet Ford EcoBoost med tur­bolader – en teknologi, som reducerer CO2-udledning og brænd­stof­for­brug uden at gå på kompromis med dynamik og ydelse. Eco­Boost mo­to­ren bruger op til 20 procent mindre brændstof end kon­ven­tionelle ben­zinmotorer med tilsvarende ydelse.

Udstillingen i Geneve byder desuden på opdaterede versioner af Ford Focus, Ford Ku­ga, Ford Ranger og den helt nye 305 hestes Ford Focus RS.

Samtidig er der mulighed for at se den nye Ford Fiesta, som er pro­duceret efter en række restriktive principper for bæredygtighed, kendt som PSI (Product sustainability Index).

Absolut lav CO2 emission
Fiesta’en er desuden blevet indlemmet i ECOnetic-linien, som udmær­ker sig ved særlig driftsøkonomisk og miljøvenlig motor-teknologi. Ford Fiesta ECOnetic udleder beskedne 98 gram CO2 pr. kørt kilo­me­ter og har en af de absolut laveste CO2-emissioner i klassen. Den nye Ford Fiesta er net­op nu landet hos de danske Ford forhandlere.

annonce - klik på logo
Klik her og gå til arcurios hjemmeside - med gaveidéer til autofolket

Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.