om autoteket Annnoncering
Annoncer uden for rammen
Top-banner (leaderboard)
På alle sider i autoteket er der en topannonce - en såkaldt leaderboard, der måler 792 x 90 pixels. Den er reelt placeret oven over autotekets ramme. Der er plads til flere annoncer i kø til denne plads, idet annoncerne udvælges dynamisk fra en fælles pulje.
Til højre for rammen
På alle sider i autoteket er der forskellige størrelser højrestillede banner-annoncer, som ligeledes reelt er placeret uden for autotekets ramme. Der er her tale om forskellige størrelser:
1: Skyscraper |
120 x 600 pixels |
Placeret øverst som nr. 1 |
2: Vertical banner |
120 x 240 pixels |
Placeret som nr. 2 |
3: Button 1 |
120 x 90 pixels |
Placeret som nr. 3 |
4: Button 2 |
120 x 60 pixels |
Placeret som nr. 4 |
Der er plads til flere annoncer i kø til hver af disse pladser, idet annoncerne udvælges dynamisk fra en fælles pulje.
Ønsker en kunde en anden størrelse end de nævnte, kan dette ske efter særlig aftale og i så fald kun med en placering som nr. 5 under den nederste annonce placeret som nr. 4. Ring på +45 77 34 87 32 og hør nærmere om mulighederne for at opfylde dine specielle ønsker.
Annoncer inden for rammen
Topplacering
På alle sider i autoteket er der to annoncepladser lige over
artiklerne. Annoncerne udvælges dynamisk fra en fælles pulje. Den
ene af de to toppladser er forbeholdt mærkerelaterede annoncer,
hvor brugerens mærkevalg - samt i nogle tilfælde sidens indhold
- bestemmer, hvilke af de mærkespecifikke annoncer i puljen, der
kan plukkes.
|
|
Annonceformatet er 225 x 90 pixels
(gif- eller jpg-billede).
Annoncer vises omgivet af en grå ramme.
|
Annoncer i højre spalte
Overalt i autoteket er der afsat plads til
klikbare annoncer i højre spalte. Når en side vises, plukkes
annoncerne til siden fra en fælles pulje. Det betyder, at en
annonce kan dukke op på en hvilken som helst side, men ikke
nødvendigvis altid på samme plads. Variationen øger chancen
for, at brugerne bemærker annoncen. Alle annoncer deltager med
lige stor vægt ved udvælgelsen til visning på den enkelte
side.
Annoncer inden for autotekets rammer vises omgivet af en grå ramme med ordet "annonce" ovenover.
|
|
Annonceformatet er 120 x 60 pixels (gif- eller jpg-billede).
Annoncer vises omgivet af en grå ramme med
ordet "annonce" ovenover.
|
Annoncer i nyhedsartikler
Der er mulighed for at placere en annonce i umiddelbar
tilknytning til en nyhedsartikel. Annoncen kan stå inde i selve
artikelteksten eller under artiklen.
Annonceformatet er i princippet frit, men bredden er naturligvis
begrænset af artiklens spaltebredde, som er 468 skærmpunkter.
Overstiger annoncens bredde 270 skærmpunkter, placeres den
under artiklen. En annonce, der er op til 270 skærmpunkter bred,
placeres venstrestillet et stykke inde i artiklen.
Brancheinfo
Aktuelle meddelelser af interesse for brede kredse i
autobranchen kan efter aftale med autoteket optages som "brancheinfo"
med fast placering på forsiden af www.autoteket.dk.
brancheinfo |
Overskrift
(op til to linier)
Èn eller flere linier almindelig tekst,
Nærmere oplysninger:
www.xxx.dk
@xxx.dk |
|
|
|
Branche-info vises altid
omgivet af en rød ramme med teksten "brancheinfo"
ovenover. |
Brancheinfo kan normalt kun indeholde tekst, dog med mulighed for link
til hjemmeside og/eller e-mail.
Link
Enhver af de nævnte annoncer kan naturligvis linkes til den ønskede hjemmeside. Men der er flere muligheder. Et link kan gå til en artikel her på autoteket.dk, en pressemeddelelse, en jobannonce, en annonce på markedspladsen, en minisite – kort sagt alt her på autoteket, der kan give flere oplysninger og understrege budskabet i annoncen.
Generelle regler for annoncer
Følgende accepteres ikke: Elementer, der kan forveksles med standardelementer
i brugergrænsefladen, dvs trykknapper o.lign.
Autoteket forbeholder sig ret til uden begrundelse at
afvise annoncer.
Annoncøren kan enten selv fremstille sin annonce og
fremsende den til mail@autoteket.dk,
eller lade autoteket assistere ved fremstillingen.
Materialet skal enten være i jpg-format eller i gif-format. Ved animation anbefaler vi udelukkende brug af animerede
gif-filer.
VIGTIGT: Det bemærkes, at alle nævnte størrelser skal overholdes 100% - en 728x90 fil skal således opfylde størrelsen
eksakt
- hverken mere eller mindre. Samtidig anmoder vi om, at filen fylder så lidt som muligt (kb), uden det går ud over kvaliteten.
Annoncepolitik
I autoteket er annonceformat og -placering tilpasset det
overordnede design. Det redaktionelle indhold og hensynet til
brugervenlig navigation er sat i højsædet. Vi er overbevist om,
at denne afvejning totalt set også giver det bedste udbytte for
annoncørerne.
Udformning, placering og udvælgelseskriterier har større
betydning end størrelsen på annoncen. På nogle af siderne vil en placering
nederst i højre spalte faktisk være den mest attraktive, fordi
det er dér brugeren ender med at have sin opmærksomhed (og musen),
når han skal vælge, hvor han så vil hen.
Med mindre der er tale om ren brand-building, hvor man blot
viser firmanavnet, er annoncen i sig selv ikke budskabet -
den er blot et lokkende link til den side, hvor budskabet står.
Derfor har det stor betydning, at der gøres noget særligt ud af
den side annonce-linket peger hen på.
|