Dette års Le Mans 24 Hour race vil gå over i historien som et helt specielt løb. Fra løbets start blev det en ukuelig duel mellem løbets favoritter Peugeot og de tidligere vindere fra Audi - ikke mindst en duel mellem franskmændenes Peugeot nr. 7 og Audis nr. 2, hvor danske Tom K. havde plads bag rattet sammen med kollegerne Allan McNish og Dindo Capello.
På den lange bane var det Audi-teamets professionalisme, R10'erens brændstofsøkonomi og endelig de dybt engagerede kørere med Tom K. i spidsen, der afgjorde løbet - til stor jubel for de mange danskere, der havde fundet vej til Le Mans.
2008 Le Mans vil blive husket længe - et bedre og mere spændende motorløb er ikke set længe.
Tom Kristensen (Audi R10 TDI #2): "Wow! Sikke et race. Det var en forlængelse af os alle tre fra sidste år Allan (McNish), Dindo (Capello) og mig selv. Vi voksede os ind i løbet og fik mere og mere selvtillid som tiden skred fremad. Og vi glemte helt al den snak, der havde været om, at vi ikke kunne vinde sammen eller kunne vinde med den "gule" bil. En stor tak til AUDI! De har troet på os. Og de har skabt os en bil, som vi kan køre stærkt i og som vi virkeligt kan presse til det yderste gennem samtlige 24 timer og så vinde over Peugeot, der gav os kamp til stregen."
"Vi kørte et perfekt løb - ikke mindst takket vor mekaniker Howden (Haynes) og alle medarbejerne i baggrunden inklusive Ralf Jüttner og Dr. Wolfgang Ullrich. De har alle bidraget med de helt rigtige beslutninger - ikke mindst valget af de rigtige dæk til det lunefulde regnvejr."
"Og Allan fortjente endelig at kunne kalde sig Le Mans-vinder i en Audi. Dindo er en fantastisk italiensk genteleman og han kører stærkt. Jeg håber, vi kan køre flere Le Mans-løb sammen," lød det fra en glad Tom K. efter løbet, der blev hans 8. Le Mans-sejr.
-------------------------------------------------------------------------------------
Resultater og points
Le Mans (F), 14 & 15 juni 2008, Le Mans 24 Hour race
1 Capello/Kristensen/McNish (Audi R10 TDI) 381 laps
2 Gene/Minassian/Villeneuve (Peugeot) + 4m31.094s
3 Montagny/Klien/Zonta (Peugeot) 379 laps
4 Luhr/Premat/Rockenfeller (Audi R10 TDI) 374 laps
5 Lamy/Sarrazin/Wurz (Peugeot) 368 laps
6 Biela/Pirro/Werner (Audi R10 TDI) 367 laps