Hondas bestyrelsesformand meldte i sin tale omkring halvårsregnskabet ud med, at Honda yderligere vil fremme sine bestræbelser på at styrke de karakteristika, som udmærker virksomheden på de enkelte forretningsområder. Honda gør stødt og roligt fremskridt på følgende områder, så vi kan tage endnu et spring fremad:
1) Styrke grundlaget for global vækst gennem:
- Yderligere styrkelse af forretningsgrundlaget i de nordamerikanske aktiviteter
- Styrkelse af forretningen i Europa gennem en forøgelse af den årlige produktionskapacitet i UK og Tyrkiet
- Udvidelse af forretningen og styrkelse af det forretningsmæssige grundlag inden for vækstområderne: motorcykler og biler i Sydamerika og Asien
2) Fremme tiltag i Japan, der kan styrke de karakteristika, som kendetegner Honda, ved at:
- Etablering af produktionssystemer og faciliteter i Japan, som kan understøtte væksten inden for de regionale aktiviteter og lede Honda globalt – Honda bygger et nyt forsknings- og udviklingscenter og to nye fabrikker i Japan
- Styrkelse af forretningen for minibiler
- Etablering af en salgskanal fra kundens synspunkt – Hondas salgskanaler blev på hjemmemarkedet integreret i én Honda Cars-kanal pr. marts 2006
3) Styrke indsatsen for at reducere Hondas påvirkning af miljøet:
- Hondas skal fortsat være miljøansvarlig
- Yderligere udvikling af næste generation af miljøvenlige teknologier, herunder hybrid-biler, FFV'er (Flexible Fuel Vehicle) og næste generation af dieselbiler
- Fremme udviklingen af energisystemer, herunder solpaneler og teknologi til ethanolproduktion
- Aktivt fremme trafiksikkerheden gennem renovering af køreskolen ved Suzuka-ringen
- Fortsat udvikling af Hondas flyvemaskineforretning og produktionen af HondaJet.
Glæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.