Da Audi præsenterede deres seneste skud på stammen af spændende modeller, nemlig Audi A5 valgte man samtidig at præsentere Audi S5. Årsagen hertil skal sandsynligvis findes i det væld af nye modeller, som den sydtyske fabrikant satte på gaden i 2006 og tillige vil præsentere i resten af 2007. Alt i alt bliver det til 12 modeller på 12 måneder - hvilket er noget af en præstation.
Oven i det forlyder det fra det sydtyske at man kan forvente en cabriolet-version af A5, men kun med kaleche og ikke som f.eks. på Eos-modellen, der fås med den seneste teknologi som coupé-cabriolet.
Foruden A5 og S5 præsenteres denne model også som RS-model - en model-version der allerede findes blandt flere i Audis øvrige modelsortiment. Og en RS5 bliver vist noget af en "herrebil" med en ultimativ performance.
Blandt de kommende nyheder ses den nye Audi A4, som vil blive præsenteret til efteråret, når biludstillingen i Frankfurt åbner. Denne model får platformmæssigt mange lighedspunkter med A5 - d.v.s motorer, affjedringssystem og de forskellige muligheder for valg af gearkasse. Også den kommende A6 og A8 vil benytte sig af dette udvalg ligesom den kommende Q5 SUV og flere af VW-gruppens nye produkter.
Og tilbage er de så den nye Audi A1, som skal tage kampen op med 1-serien fra BMW, Mini'en, Mercedes A-klasse samt Volvo C30. Denne model vil efter al sandsynlighed blive produceret på Volkswagens belgiske fabrik, hvor man tidligere producerede Volkswagen Golf. Sidste efterår gik medarbejderne her i stejke, da man frygtede at fabrikken skulle lukkes, når man flyttede Golf-produktionen. Og nu hvor Audi overtager fabrikken er der atter ro i geledderne.
Den kommende A1, som endnu ikke officielt er blevet konfirmeret af Audi, kommer til at dele platform med Volkswagen Polo. Og så er der bare at følge slagets gang for at iagttage om Audi når målsætningen: at blive Europas førende premium-producent.
I Danmark er man i gang med opbygningen af 4-5 storcentre for Audi - centre, der skal varetage kundesalget for hele Danmark. Indtil for nylig skete dette under ledelse af den mangeårige importørdirektør for Audi - Peter Böckel, som imidlertid fratrådte den 21. marts uden varsel og uden anden kommentar end at fratrædelsen kunne bekræftes.
annonce - klik på billedetGlæd en af dine venner med denne artikel, hvis du mener, den kan have interesse for ham eller hende - klik i starten af artiklen - Send artikel - Skriv den relevante e-mail adresse og send samtidig en lille hilsen.