Suzuki's U.S.A. salg steg med 23 % eller dobbelt så meget som landsmanden Toyota. Og det var ikke det eneste land, hvor Suzuki's salg steg ganske fornuftigt.
Siden koncernen redesignede deres Swift-model er det gået frem med det globale Suzuki-salg. Den blev "Car of the Year" i England, og blev et hit mange steder i Europa.
Næsten samtidig med at GM solgte deres andel af Suzuki-aktier på 17 % trådte koncernen lidt mere på speederen - det skete tilbage i 2004, men de rigtige resultater begyndte først for alvor at kunne ses i løbet af sidste år.
Ser vi på den globale hitliste over automobilfabrikanter, ligger Suzuki på en 12. plads - pænt foran mærker som Mitsubishi, Mazda og Subaru, der ejes af Fuji Heavy Industries. Og afstanden til disse konkurrenter øgedes betydeligt i 2006. De endelige tal er endnu ikke opgjort nøjagtigt, men de første tilgendegivelser viser en salgsfremgang på 9.1 % for Suzukis europæiske salg (243.638 stk.) og det er ganske få enheder efter Honda, som gennem en årrække har produceret biler i Europa.
Suzuki producerer Swift bl.a. på deres fabrik i Ungarn, som for tiden kører med fuld udnyttelse af kapaciteten.
annonce - klik på logo og bestil en jobannonce
Samarbejde mellem
StepStone og Autoteket
Find din nye
medarbejder her
effektivt, nemt og
hurtigt.
Du behøver blot at klikke på logo'et til venstre og udfylde skemaet. Du betaler for StepStone jobannoncen og får til gengæld annoncen GRATIS på autoteket.dk.