30-årige Mikkel Noes Wester­gaard er ny kommerciel chef hos Applus+ Bilsyn. I den kommende tid skal han bl.a. styrke kommunikationen med kunderne og udvikle koncernens forretning, salg og marketing, der skal ”sælge flere varer fra hylderne”.

Det er en ung mand med vilje, visioner og handlekraft, som Applus+ Bilsyn har sat i førersædet for den kommercielle drift: Mikkel Noes Westergaard, 30 år, får ansvaret for at udvikle profileringen af Danmarks største bilsynskæde over for kunderne samt at udvikle forretningen. Sammen med sit team af medarbejdere skal han i den kommende tid styrke kundernes kendskab til kæden og i den sidste ende være med til at hente nye bilsynskunder til virksomheden.

500.000 kunder – flere på vej
”Applus+ Bilsyn har et enormt salgspotentiale med flere end 500.000 kunder om året i 120 synshaller rundt om i Danmark. Men vi skal ud og skaffe endnu flere kunder, bl.a. ved at gøre vores service og booking på nettet endnu bedre. Vi vil udvikle og tænke nyt. I kraft af vores størrelse og innovation tror jeg, at vi kan tilbyde flere nye produkter og en endnu bedre og stærkere service, som kunderne vil foretrække,” siger Mikkel Noes Westergaard, der er headhuntet til stillingen fra Mercedes Benz i Danmark og Sverige.

Trods sine kun 30 år er det allerede en erfaren ”bilmand”, som har sat sig i chefstolen. Mikkel Noes Westergaard er uddannet biløkonom fra Århus og Copenhagen Business School. I 2002 ansatte Starmark ham som salgskonsulent og marketingassistent, i 2004 blev han personlig assistent for den administrerende direktør hos Daimler Biler samtidig med, at blev ansvarlig for virksomhedens kundetilfredshedsprogram. I 2006 blev han forfremmet til marketing manager. Det er især erfaringerne herfra, samt sin viden om at udvikle detailnetværk, som han havde ansvaret for hos Mercedes-Benz fra 2008 og frem til nu, som Mikkel Westergaard vil anvende hos Applus+ Bilsyn.

Henter inspiration hos de nye kolleger
”Jeg ser frem til arbejdet og er allerede godt i gang med at sætte mig ind i den ny organisation. Nu og her vil jeg lære de mange medarbejdere rundt om i landet at kende, og så vil jeg lytte og lære af deres erfaringer. Her kan jeg hente en værdifuld inspiration. Jeg er ydmyg over for udfordringerne, men har samtidig en stor tro på vores team, koncepter og fremtiden,” siger Mikkel Noes Westergaard.

Mikkel Noes Westergaard er gift med Anni Noes Westergaard, der er advokatfuldmægtig i København. I sin fritid dyrker han crossfit, windsurfing og interesserer sig – ifølge ham selv – umådeholdent meget for alt på fire hjul.