Honda vil lancere den nye Civic på dette års Frankfurt motorshow til September. Den nye Civic er udviklet specielt til det europæiske marked, og vil blive fremstillet i en 5 dørs hatchback udgave der skal konkurrere iC-segmentet. Den vil være at finde hos de danske forhandlere fra 2012.
Op til lanceringen af den nye Civic frigiver Honda løbende en serie af korte film der fortæller omkring detaljer i udviklingen. Den anden af disse film fokuserer på den i-DTEC diesel motor som vil være at finde i Civic’en ogdet lave CO2 udslip som denne har.
Den nye Honda Civic: i-DTEC motor – præstation og effektivitet
i-DTEC motoren i den nye Civic tilbyder en exceptionel kombination af høj ydeevne og lavt CO2 udslip. Den opdaterede 2,2 liters i-DTEC motor, kombineret med Civic’ens forbedrede aerodynamik, har resulteret i en bil med 150hk samt kun 110 g/km Co2.*
En gennemgribende analyse af motorens præstationer resulterede i en række forbedringer. Det olie flow som motoren har, er forbedret for at reducere cirkulations tab, mens materialevalget er blevet ændret for at reducere friktionen i de bevægelige dele. Alle modeller som er med en manuel transmission drager fordel af Idle Stop teknologien, hvilket giver en 5 g/km Co2 reduktion.
Honda har haft ekstra fokus på designet på den nye Civic, for at optimere aerodynamikken, via blandt andet intensiv vind tunnel test for at reducere vindmodstand og forbedre stabiliteten under høje hastigheder.
”For at opnå et flot Co2 udslip, bliver man nød til at optimere alle områder på bilen” udtaler Katsushi
Watanabe, udviklingsleder på motorprogrammet til den nye Civic. ”Reducering af emissioner var vores
primære mål, og vi er stolte af at have opnået dette uden at gå på kompromis med den høje ydeevne på
150hk. Vi ønsker at vores kunder skal have det sjovt når de kører den nye Civic”.