Por­sche Pana­mera S Hybrid mar­kerer begyn­delsen af et nyt kapi­tel i Dr. Ing. h.c. F Por­sche AGs Por­sche Intel­ligent Perfor­mance og fort­sætter den succes­fulde udvik­ling for mær­kets fire­dørs Gran Turis­mo. Uden at gå på kompro­mis med model­lens sports­lige og ele­gante karak­ter kombi­nerer Por­sche Pana­mera S Hybrid en samlet system­effekt på 380 hk med et "bedst i klas­sen" gennem­snit­ligt brænd­stof­for­brug på 14,7 km/l og en udled­ning af CO2-emis­sioner på besked­ne 159 g/km. Det betyder ikke kun, at Panamera S Hybrid er den mest økonomiske Porsche nogensinde, men samtidig at den nye Panamera S Hybrid sætter en helt ny standard i luksussegmentet for hybridmodeller, når det kommer til brændstofforbrug og udledning af emissioner.

Porsche Panamera S Hybrid sætter nye standarder både når det kommer til præstationer og når disse måles mod hybridmodellens kørekarakteristik. Den nye Porsche Panamera S Hybrid accelererer fra stående start til 100 km/t på 6,0 sekunder og har en tophastighed på 270 km/t. Rækkevidden på ren el er cirka 2 kilometer med mulighed for at nå hastigheder på op til 85 km/t afhængig af kørselssituation. Porsches'' hybridsystem er også det eneste system i verden der er i stand til at udnytte yderligere brændstofbesparende reserver ved en såkaldt "sailing"-funktion på motorveje eller hovedveje. Dette gøres ved at slå motoren fra ved hastigheder op til 165 km/t, hvor der ikke er behov for kræfter fra forbrændingsmotoren.

Porsche Panamera S Hybrid anvender samme drivlinje som allerede har bevist sit værd i Porsche Cayenne S Hybrid. Hovedkilden er en 3-liters V6-motor med 333 hk, der supporteres af en elmotor på 47 hk. Begge enheder er i stand til at drive Porsche Panamera S Hybrid enten sammen eller hver for sig. Den elektriske motor fungerer også som både en generator og en starter. Sammen med et intelligent styresystem udgør den modellens hybridmodul, der er monteret mellem forbrændingsmotoren og transmissionen. Den elektriske motor er forbundet til et nikkel metal hybridbatteri (NiMh) der kan oplagre den elektriske energi, der opstår som følge af nedbremsning og sparsommelig kørsel. Overførelse af systemets kræfter sker via den roste 8-trins Tiptronic S gearkasse, der også er standard i Porsche Cayenne modellen. Listen over standardudstyr er samtidig mere omfattende i den nye Porsche Panamera S Hybrid og du får standard den adaptive luftundervogn med PASM (Porsche Active Management System).

Med den nye modelvariant er der nu seks forskellige modeller i Panamera-programmet, hvilket understreger den strategiske vigtighed af "Porsche Intelligent Performance" samtidig med at det spreder mulighederne i luksussegmentet og forener sportsligt med økonomisk. Det er 15 måneder siden Porsche Panamera blev lanceret og der er allerede solgt tæt ved 30.000 enheder. Det betyder, at Porsche Panamera har en markedsandel på 13 procent i den øvre luksusklasse.

Den nye Porsche Panamera S Hybrid har officiel verdenspremiere på den internationale biludstilling i Genève i marts og introduceres i Danmark hen over sommeren. Porsche Panamera S Hybrid kan dog allerede nu bestilles hos Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland til priser fra kr. 2.262.207,-.