De første offici­elle skit­ser af næste genera­tions KIA Rio blev afslø­ret i dag og viser et kraft­fuldt, dris­tigt design, som marke­rer det næste store skridt i kon­cer­nens igang­vær­ende design­mæs­sige revolu­tion.

Den nye model, som er læng­ere, lavere og bred­ere end den nuvæ­rende Rio, er desig­net til at have følel­ses­mæssig appeal i B-seg­mentet, og mål­grup­pen er pro­gres­sive, ener­giske kunder i al­deren 25-49 år.

Den nye bil i B-segmentet beskrives af KIA''s chefdesigner Peter Schreyer som sportslig og elegant med en buet form, som stiger fra forhjulene og giver et visuelt indtryk af bevægelse og flydende linjer, selv når bilen holder stille.  Indvendigt vil den nye Rio byde på en kvalitetsfølelse, som typisk associeres med større og dyrere biler.

"Downsizing bliver mere og mere udbredt for tiden, og en så attraktiv bil i B-segmentet som den helt nye Rio med førerorienteret kabine og udstyr vil helt sikkert gøre det nemmere for kunderne at foretage det skifte.  Den nye Rio er det næste store skridt i KIA''s designmæssige revolution, og vi forventer, at denne model bliver endnu mere populær end den nuværende", udtaler Soon-Nam Lee, som er Director of Overseas Marketing hos KIA Motors Corporation.

Den nye KIA Rio introduceres globalt tirsdag den 1. marts 2011 i forbindelse med den internationale bilud-stilling i Geneve.

Den nuværende KIA Rio var koncernens 3. mest solgte model på de oversøiske markeder i 2010 med mere end 205.000 solgte biler.