For tredje år i træk ople­vede Peu­geot i 2010 både frem­gang på antal solgte biler og mar­keds­andel på det fran­ske marked, hvil­ket gav Peu­geot en posi­tion som eneste fran­ske mærke med frem­gang set over hele året.

I året for sit 200 års jubi­læum opnå­ede Peu­geot en mar­keds­andel på 17,8 %, hvil­ket er en stig­ning på 2,2 % i antal solgte biler svar­ende til 400.673 indre­gistre­ringer.
Et kig på både person­bils- og vare­bils­marke­det viser en frem­gang på 3,2 % og en mar­keds­andel på 17,7 %.

Peugeot sluttede året af i samme høje tempo, som det startede og oplevede i december hele 30 % flere slutsedler i forhold til samme måned året før.

Denne præstation skyldes en sund og fremtidsorienteret forretningsstrategi med en målrettet salgsstrategi til private og virksomheder. Peugeots markedsandel af salg til private er steget med 0,5 procentpoint til 17,1 % og andelen af firmabilssalget er steget 1,9 procentpoint til 17,9 %.

Det er desuden værd at bemærke, at Peugeot har opnået en andenplads på varebilsmarkedet med 8,7 % flere solgte varebiler end i 2009 og en markedsandel på
17,3 %.

Succes for modelprogrammet

206+ og 207 er stadig ledere i deres segment med en markedsandel på 8,13 % og cirka 183.000 solgte eksemplarer.
3008 og 5008 bevarer deres topplaceringer i klassen af kompakte MPV´ere med en samlet markedsandel på 3,42 % og 77.000 indregistreringer.
Herudover har RCZ markeret sig positivt med mere end 4.000 solgte eksemplarer, hvilket er en salgssucces langt over målsætningerne.