­Peu­geot tog i jan­uar hul på sit 200 års jubi­læum med lance­ringen af en ny offen­siv, der gæl­der både de­sign, pro­duk­ter og mobi­litets­løs­ning­er.
I tråd med denne offen­siv løf­ter Peu­geot i tiden op til Pa­ris Mo­tor Show end­nu mere af slø­ret for to nye produk­tin­tro­duk­tion­er: Den nye 508 og el­bilen iOn.
508 er en stor fami­lie- og busi­ness­bil, der viser mær­kets nye design­linje og sam­tidig er et bil­lede på Peu­geots nye sig­natur: Motion­&­Emo­tion.
Elbilen iOn er et af Peugeots flere innovative svar på den store udfordring, der ligger i at kombinere mobilitet med miljø.

508: Forsmag på fremtiden

Peugeot fylder 200 år, men med den nye 508 fremstår mærket yngre end nogensinde. Modellen er ikke blot den første, der viser de markante og stilrene linjer, som bliver Peugeots fremtidige design. Under overfladen gemmer 508 på teknologier, der kombinerer dynamik og køreglæde med lavt brændstofforbrug og tilsvarende CO2-udledning. Med 508 tager Peugeot med andre ord et stort skridt ind i sit tredje århundrede.

Peugeot 508 kombinerer stærk design og passion med:
- den nyeste generation af e-HDi og HYbrid4-teknologi
- et aerodynamisk og eksklusivt look
- et højt kvalitetsniveau og indvendig komfort
- gennemarbejdede køreegenskaber, baseret på Peugeots mangeårige ekspertise

Det stilrene design er videreført indvendigt med et strømlinet hi-tech interiør. Kabinen er udviklet med tanke på både fører og passagerer, idet dimensionerne indvendigt svarer til dimensionerne i topmodellen 607. Nøgleordet for udviklingen af 508 har været kvalitet, og dette ses bl.a. i valg af materiale, bilens finish og lyddæmpning.

Peugeot 508 kommer i to forskellige udgaver: Sedan og SW. Fælles for begge udgaver er komfort og rummelighed. Bagagerummet i Sedan-udgaven kan rumme 545 liter, der kan udvides til 1.581 liter ved at lægge sæderne ned, mens SW-udgaven har en bagagerumsvolumen på 660 liter eller 1.856 liter med bagsæderne nede.

Passion er lig med køreglæde, hvilket altid har været en af Peugeots kerneværdier. Derfor er undervognen og affjedringen optimeret til at tilbyde maksimal komfort og dynamiske køreegenskaber.
508 tilbydes med et bredt udvalg af effektive motorer, der placerer sig i den bedste kategori, når det gælder brændstofforbrug og CO2-udledning. Motorprogrammet er udstyret med seneste teknologi, som bl.a. inkluderer det nye e-HDi system  (en ny generation af Stop&Start med forbedrede køreegenskaber og brændstoføkonomi), og desuden vil 508 kunne fås med Peugeots HYbrid4-teknologi, der vil give bilen 200 hk og firehjulstræk – og en CO2-udledning på kun 99 g eller nul, når den kører på el.
Motorprogrammet indbefatter en lang række HDi dieselmotorer, bl.a. 1,6 l HDi med 112 hk  2,0 l HDi med 163 hk og 2,2 l HDi med 204 hk. Af benzinmotorer tilbydes en 1,6 l VTi med 120 hk og 1,6 l THP med 156 hk.

Den globale miljøudfordring – flere innovative svar

Den vestlige verden står i dag overfor en enorm udfordring: At forene individets behov for mobilitet med respekt for miljøet og klimaet. Det handler ikke om at begrænse mobiliteten, men i højere grad om at nedbringe mængden af CO2-udledning. Dette er kernen i Peugeots miljøstrategi og har udmøntet sig i flere innovative teknologier:

iOn, en 100 % elbil

HYbrid4­-tekno­logien: Ver­dens før­ste diesel­hybrid

E-HDi – nye­ste ge­ne­ra­tion af Stop&­Start

Nye mobilitets­løs­nin­g­er: Mu by Peugeot

iOn er nyeste generation af en 100 % elbil og illustrerer Peugeots vilje til at udvikle sig efter de nye krav til bilisme.

iOn har fire døre, fire pladser, er 3,48 meter lang og har en venderadius på 4,5 meter. Den har en ydelse på 64 hk og et drejningsmoment på 180 Nm, hvilket giver en maksimal hastighed på 130 km/t. iOn har en komfortabel rækkevidde på 150 km og dens lithium-ion batterier er genopladelige på 6 timer i et almindeligt 220 V stik eller op til 80 % på 30 minutter ved brug af ekstra hurtig opladning.

Denne ”nul-emmisions” bybil er helt sammenlignelig med en almindelig lille bil, når det gælder præstationer, komfort og sikkerhed. Den er som standard bl.a. udstyret med 6 airbags og ESP, mens batteripakken er placeret sikkert under kabinens gulv, så den ikke river sig løs i tilfælde af kollision.

iOn er udviklet både til flåder og til private kunder. Den kommer på det europæiske marked i slutningen af 2010 og introduceres på det danske marked i starten af 2011.