Ford er det mest populære bilmærke blandt danske bilister

Ford fører i marts

Med en samlet markedsandel på 11,6 procent leverede Ford Danmark en af de stærkeste salgspræstationer i marts måned, og indtager nu igen førstepladsen som markedsleder i Danmark med en stigning i antallet af solgte enheder på hele 67,8 procent sammenlignet med marts måned 2009.

 
Den næsten historiske vækst gør sig ikke kun gældende i Danmark, men også i det øvrige Europa, hvor Ford, efter 10 måneders konstant fremgang, kan smykke sig med titlen ’mest solgte bilmærke i marts’ og en tilhørende markedsandel på 10,4 procent – som i øvrigt er den højeste andel igennem de sidste 12 år.

 

Ford vandt første kvartal 2010

Men det slutter ikke her. Ford indtager også en solid førsteplads, som det mest solgte mærke i Danmark i hele første kvartal af 2010. Antallet af nyindregistreringer viser, at Ford har distanceret alle konkurrenterne i årets første kvartal i 2010 med en markeds-andel på 10,5 procent. Samtidig er salget steget 25,9 procent sammenlignet med første kvartal 2009. Så mere end hver 10. af alle nye biler, der blev solgt i Danmark i januar, februar og marts, var en Ford.


Fiesta hitter

Det er især Ford Fiesta, der trækker Ford helt i top, både i Danmark og i det øvrige Europa, hvor Fiestaen har slået alle Fords hidtidige salgsrekorder. Med et salg i første kvartal på 1.044 enheder i Danmark og 140.496 enheder i Europa, er den nye Fiesta den mest solgte bilmodel i Danmark og i Europa i 2010.


Alene i marts måned købte europæiske bilister 68.630 nye Fiesta’er. Det er en fremgang på mere end 25 procent i forhold til marts 2009. Den nærmeste konkurrent – VW Golf – blev distanceret med mere end 11.800 solgte biler.

I marts opnåede Ford Fiesta på europæisk plan samtidig det højeste salg målt i en enkelt måned nogensinde for en Ford model. Siden lanceringen af Fiesta for 18 måneder siden, er der solgt over 750.000 Ford Fiesta’er i Europa.
 
Men Ford Fiesta gør det ikke alene. Ford Focus indtager samtidig en flot tredjeplads. Ford har generelt haft fremgang over stort set hele modelprogrammet. I Danmark blev der i første kvartal af i år solgt i alt 3.898 nye Ford modeller – over 800 flere biler end i første kvartal af 2009


"Det er fantastiske tal, som vi naturligvis er stolte over – og som gør at vi glæder os endnu mere til at præsentere alle de produktnyheder, vi har på programmet for det næste år", udtaler Fords pressechef Lene Dahlquist. "Fremgangen skyldes flere forskellige faktorer, men en afgørende faktor har været, at Ford som bilmærke har gennemgået en mindre revolution over de sidste to-tre år. Ford er blevet revitaliseret med et helt nyt designudtryk, som har stærk appeal til bilkøberne"

"Ford tilbyder kunderne spændende og innovative nye biler, som lever op til deres ønsker og behov. Et godt eksempel på dette er den nye Ford Fiesta, som simpelthen har vist sig at være et pletskud i alle henseender", siger James Read, administrerende direktør i Ford Danmark og fortsætter; "Produkt-udviklingerne spiller også en væsentlig rolle. Indenfor de seneste år har Ford præsenteret flere nye modeller og –teknologier end tidligere. Alene i år introducerer vi over 10 nye- eller væsentligt moderniserede modeller, og jeg er overbevist om, at det vil bekræfte Fords position yderligere", fastslår James Read.

 

Ny Ford S-MAX & Ford Galaxy

Allerede i midten af maj måned er Ford klar med lanceringen af to nye modeller i familiesegmentet: Ny Ford S-MAX og Ford Galaxy. Med disse modeller introduceres samtidig Fords globale EcoBoost benzinmotorer, der kombinerer den nyeste turbo-teknologi og direkte brændstof-indsprøjtning med en lav cylindervolumen. Resultatet er en bedre effekt fra en mindre motor, og kombinationen resulterer i en forbedret brændstofsøkonomi og lavere CO2-emissioner.